Osjetilo okusa, kao i druga osjetila, s godinama slabe, ali neki faktori kojima smo svakodnevno izloženi mogu uzrokovati prerano nestajanje okusnih pupoljaka na jeziku i slabljenje osjetila okusa. Doznajte kojih je to 7 navika koje nam narušavaju osjetilo okusa

1. Prejedanje
Istraživanje je pokazalo da ljudi koji se prejedaju slabije razaznaju okuse (slatko, slano, kiselo, gorko).

2. Konzumirate previše soli i obrađene hrane
Dodajete li stalno sol u jela ili često jedete obrađenu hranu koja je krcata solju, okusni pupoljci naviknut će se na to i tijekom vremena morat ćete dodavati sve više soli kako biste je osjetili. Zato umjesto soli hrani radije dodajte zamjenu za sol poput začinskog bilja.

Dodajete li stalno sol u jela ili često jedete obrađenu hranu koja je krcata solju, osjetilo okusa postat će 'imuno' na sol i tražit će je sve više

3. Izloženost pesticidima
Toksini iz okoliša poput arsena, benzola i pesticida mogu poremetiti osjetilo okusa i mirisa. Hrana kontaminirana pesticidima isto tako može oslabjeti naše okusne pupoljke na jeziku.

4. Pušenje
Osim što pušenje šteti plućima i zdravlju općenito, ova ovisnost ne samo da uništava osjetilo okusa nego i uzrokuje smanjeni broj okusnih pupoljaka. Pušenje je jedan od najčešćih uzročnika smanjene osjetljivosti na okuse.

5. Previše šećera
Dva napitka s dodanim šećerom dnevno, mogu već u roku od četiri tjedna oslabjeti osjetilo okusa te uzrokovati manji užitak u slatkom, dok se istovremeno povećava želja za slatkim. To je zato jer naša osjetila žude za slatkim okusom, a ne mogu ga u potpunosti osjetiti. Drugim riječima: što više šećera jedete i pijete, to ćete ga teže osjetiti i više željeti.

6. Lijekovi
Osjetilo okusa i osjetilo mirisa izuzetno se isprepliću: 65 do 75 posto osjetila okusa čini zapravo osjetilo mirisa. S obzirom da neki lijekovi utječu na osjetilo mirisa, time utječu i na osjetilo okusa. Umjerena i povremena uporaba lijekova neće poremetiti ova osjetila, ali svakodnevna, odnosno češća hoće.

7. Loša oralna higijena i nedostatak vitamina
Ne perete li zube dovoljno često i dovoljno dugo (dvaput dnevno po 2, 3 minute) ili imate pokvaren zub može se dogoditi da ćete okus hrane osjećati slabije nego prije. Isto tako, nedostatak nekih vitamina u organizmu, poput željeza, vitamina B može rezultirati slabljenjem osjetila okusa.

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju