Razmislite što osjećate upravo sada dok ovo čitate. Jeste li znatiželjni? Jeste li umorni od svakodnevnih obaveza ili možda uzbuđeni zbog planova za vikend?

Osjećaji poput ovih dio su ljudske prirode. Daju nam informacije o tome što doživljavamo i pomažu nam da znamo kako reagirati. Emocije su složeni unutarnji, subjektivni doživljaji i stanja. Znati kako ih imenovati i razgovarati o njima ključan je dio razvoja emocionalnog zdravlja.

 

Nekoliko osnovnih stvari o emocijama:

• Emocije dolaze i prolaze. Većina nas osjeća mnogo različitih emocija tijekom dana. Neke traju samo nekoliko sekundi. Druge bi se mogle zadržati dulje i postati raspoloženje

• Emocije mogu biti blage, intenzivne ili bilo gdje između. Intenzitet emocija može ovisiti o situaciji i osobi

• Ne postoje dobre ili loše emocije, ali postoje dobri i loši načini izražavanja emocija. Učenje izražavanja emocija na prihvatljiv način je vještina upravljanja emocijama.

Jednom kada prepoznamo svoje emocije, bit će nam ih lakše razumjeti i verbalizirati te po potrebi i regulirati.

PR PR (Foto: PR)

Evo nekoliko načina kako možemo regulirati, odnosno upravljati svojim emocijama:

1. Stvorite naviku osvještavanja kako se osjećate u različitim situacijama tijekom dana. Možda ćete primijetiti uzbuđenje kada planirate otići negdje s prijateljem ili da osjećate nervozu prije ispita. Uočite emociju, a zatim ju u svom umu imenujte. Prisjetite se da svaka emocija prolazi i ostavlja mjesta za slijedeće iskustvo.

2. Promislite prije nego li djelujete. Ono što nam osjećaji kažu nije uvijek i najmudriji način za djelovanje. Čak i u hitnim stanjima dobro je uzeti nekoliko minuta i razmisliti prije djelovanja.

3. Razvijte filozofiju prihvaćanja - kontrolirajte ono što možete i pustite što ne možete.

4. Podijelite svoje osjećaje s ljudima koji su vam najbliži. Ovo je najbolji način za vježbanje prenošenja emocija u riječi, vještine koja nam pomaže da se osjećamo bliže osoba s kojima smo okruženi.

Kad prolazimo kroz teške situacije, sposobnost upravljanja emocijama može biti smanjena. U stanju umora i stresa skloni smo reagirati impulzivno i s manje empatije, osjećati kao da smo prepušteni na milost i nemilost svojih emocija.

Odmorni, smireni i opušteni bolje ćemo upravljati emocijama.

Kroz mnoga stoljeća biljke su pomagale ljudima smanjiti napetost, nemir i razdražljivost. Stoljetno iskustvo primjene ljekovitih biljaka, dovelo je do razvoja suvremenih biljnih lijekova poput Persena koji danju pomaže koji pomažu u postizanju životnog balansa, smanjivanju napetosti, nemira i razdražljivosti, što je preduvjet za učinkovito upravljanje emocijama.

Sljedeći put kada osjetite ljutnju ili strah, sjetite se da možete odabrati kako ćete reagirati. Upravljanje emocijama se uči i razvija.

Autor: Lea Maričić , mag.psih.

Izvori:
Beck, Julie (2015). How to Get Better at Expressing Emotions. The Atlantic.
Brown, B. C. (2010). The gifts of imperfection: Let go of who you think you’re supposed to be and embrace who you are. Center City, Minn.: Hazelden.
Firestone, Lisa (2018). How Emotions Guide Our Lives. Psychology Today. Retrieved from psychologytoday.com/us/blog/compassion-matters/201801/how-emotions-guide-our-lives
 

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju