U romantičnoj priči Theophila Gautiera uz skladnu glazbu Adolphea Adama ovo poznato i jedno od najljepših baletnih djela zahtijeva visoku razinu plesnoga umijeća, vrhunsku tehniku i sposobnost dramskog oblikovanja likova.
Balet Giselle (Foto: Zadovoljna.hr)
Koreograf José Carlos Martínez ističe da je Giselle jedan od uistinu najljepših tradicionalnih baleta te kako nije želio raditi novu koreografiju nego poštivati tradiciju te plesačima dati fluidnost u pokretu. Sve je tradicionalno, od kostima nadalje, no način na koji se plesači kreću po sceni je promišljen i dubok. Pokušao sam izbjeći pantomimu i uštogljenost i igrao sam na emocije. Ugodno sam iznenađen ansamblom i njegovom kvalitetom kada rade zajedno i mogu reći da je ovo jedno predivno iskustvo.
U ulozi grofa Albrechta je Tomislav Petranović i iako mu ovo nije prvi put da pleše Giselle, rad s Joseom Carlosom Martinezom ističe kao nešto posebno. Francuski štih koji je koreograf donio vrlo mi je zanimljiv i meni u ovom dijelu moje karijere jedna jako lijepa dramska uloga u kojoj uživam raditi.
Seosku djevojku Giselle utjelovit će, između ostalih, i Asuka Mauro, kojoj je ova uloga posebna jer u njoj, osim što pleše, može biti, kako tvrdi, sasvim svoja. Emocionalna, čista, osjetljiva s puno ljubavi… i sve Giselle, sve djevojke koje ju plešu, svaka ima svoju ulogu i toliko sam sretna što radim sa svima njima jer svaka osoba ima svoju ljepotu.
Asuka Mauro u ulozi Giselle (Foto: HNK Zagreb)
Giselle mnogi smatraju kraljicom romantičnoga baleta i ona je zaista posve neobična pojava unutar fenomena klasičnoga baleta. Priča o nesretno zaljubljenoj i prevarenoj mladoj seoskoj djevojci kojoj srce prepukne od ljubavi, koja se zatim pridruži vilinskome svijetu u kojemu obitavaju bivše zaručnice umrle prije vjenčanja i prije negoli su zadovoljile svoju strast za plesanjem.
Balet Giselle u zagrebačkom HNK-u (Foto: Zadovoljna.hr)
Balet je praizveden 1841. u Parizu u koreografiji Julesa Perrota i Jeana Corallija prema libretu koji su napisali Théophile Gautier, teoretičar romantizma, Jules-Henry Vernoy de Saint- Georges i Jean Coralli, posluživši se pričom iz knjige o vilama i duhovima velikoga njemačkog romantičarskog pisca Heinricha Heinea.
Oduševivši sve na praizvedbi, Giselle je ubrzo postala kultnim djelom plesne scene, ostajući takvim sve do naših dana, sto osamdeset godina poslije.
U našem videu pogledajte ulomak iz drugog čina baleta Giselle.
Iva Vitić Gameiro u ulozi kraljice vile Myrthe (Foto: Zadovoljna.hr)