Umrijet ću sretan znajući da sam odrastao u osamdesetim i devedesetim godinama. To je stvarno bilo najbolje vrijeme za biti živ.
Imam 45 godina. Sjećam se kako sam slušala tu pjesmu na svom walkmanu vraćajući se kući s ljetovanja na moru, gdje smo išli svako ljeto. Uvijek sam bila jako tužna kada smo odlazili. To je bilo jedino vrijeme i mjesto kada se moji roditelji nisu svađali. Moja najdraža Madonnina pjesma ikada. Pomogla mi je s depresijom u tako mladoj dobi.
Neki su od komentara na YouTubeu za Madonninu pjesmu Live to Tell s njezina trećeg studijskog albuma True Blue iz 1986. godine. Nakon pjesama kakve su Material Girl i Like a Vrigin s prethodnog albuma Like a Virgin, nitko od Madonne nije očekivao ovakvu mračnu, misterioznu, pomalo i čudnu pjesmu.
No, ona se dogodila, a 39 godina od njezina objavljivanja ponovno je vrlo slušana zahvaljujući generaciji X koja na TikToku objavljuje nostalgične videe uz legendarni instrumental pjesme Live to Tell u pozadini, nastao u desetljeću kada je instrumentalna glazba cvjetala.
U tim videima pripadnici generacije X ne rade ništa posebno, samo sjede s melankoličnim izrazima lica uz Madonnin instrumental, no i takve bazične snimke dovoljne su da privuku pažnju i podsjete nas da je glazba osamdesetih zaista bila najbolja. No, nije stvar samo u glazbi kao glazbi, možda je još više stvar u neponovljivom osjećaju koji su te pjesme izazivala i koji je danas teško oživjeti. No, barem ga se možemo sjećati, uvijek s nekom slatkom nostalgijom i melankolijom.
A melankolična je i pjesma Live to Tell koja se smatra glazbenim remek-djelom, svevremenskim klasikom koji je Madonna otpjevala u, prema mišljenju mnogih, najboljem razdoblju svoje karijere. Tu pop baladu, kao i čitav album True Blue, producirao je Patrick Leonard, koji je pjesmu, prvotno zamišljenu kao instrumental, napisao 1985. godine.
To je tako čudna pjesma. Obraćala se ljudima na neki drugačiji način i iznenadila ih je. Posljednje što su od Madonne čuli prije toga bilo je Material Girl i Like a Virgin, i onda ovo.
Vjerujte mi, to je jako uplašilo diskografsku kuću. Kad je Madonna rekla da će to biti prvi singl izdavač joj je rekao da je gotova jer izbacuje pjesmu dugu sedam minuta, koja staje tri puta i ima u sebi nešto čudno i mračno, otkrio je producent Patrick Leonard.
Riječi pjesme govore o prijevari, nepovjerenju i ožiljcima iz djetinjstva, a korištena je u filmu At Close Range iz 1986. u kojem glumi Sean Penn, Madonnin tadašnji suprug. Patrick Leonard Live to Tell izvorno je zamislio kao instrumental za film Fire with Fire, no studio ga je odbio smatrajući ga neprikladnim za taj film.
Leonard je zatim predstavio pjesmu Madonni, koja ju je odlučila iskoristiti za film At Close Range redatelja Jamesa Foleyja. Napisala je tekst, osmislila most pjesme i nekoliko vlastitih melodija te koproducirala pjesmu zajedno s Patrickom.
Madonna mi je radila uslugu napisavši stihove, no iz filmskog studija su nazvali i rekli da ne žele tu pjesmu. Kad je Madonna došla rekao sam joj da su me otpustili i da mi je žao što je vozila tako daleko. Nije još bilo mobitela.
Rekla mi je da Sean ima novi film na kojem radi. Ovo je luda priča, može zvučati kao da nije istinita.
Naime, morao sam ići raditi s Michaelom Jacksonom i Quincyjem Jonesom i pisati pjesme za album Bad. Bio sam kod Michaela, zazvonio je telefon i rekli su da Madonna zove, javio sam se i zapravo je Sean Penn bio na telefonu. Rekao je 'možeš li odmah doći kod Jamesa Foleyja' koji je režirao At Close Range. Rekao sam da ne mogu baš ove minute jer Michael i Quincy sjede pored mene.
Ali kad smo završili odvezao sam se u njegovu kuću. Madonna, Sean i James bili su ondje i rekli su da im se sviđa pjesma i da je žele koristiti u filmu. Madonna je pitala tko će je otpjevati, a mi smo rekli 'ti ćeš je pjevati', no ona je smatrala da je tonalitet prenizak na nju.
James me je pogledao i rekao 'Madonna je rekla da možeš raditi glazbu za moj film'. Rekao sam da mogu i dobio sam posao.
Dobio sam otkaz, napisao sam tu pjesmu i dobio angažman za drugi film, sve u istom danu, vjerojatno do prije večere.
Radili smo na pjesmi, a vokal koji je Madonna tada otpjevala kod mene doma nikad više nije ponovila. Pokušala je, ali to je bilo to, samo jednom, takva jednostavna fokusirana emocija, ispričao je producent Patrick Leonard o jednoj od Madonninih najboljih pjesama, Live to Tell.
Minival: Slavne dame koje su nosile najpopularniju frizuru 80-ih