Nika Mlakar je aktualna svjetska prvakinja u orijentalnim plesovima. Njezini savjeti će vam pomoći da svladate osnove orijentalnog plesa. Pripremite maramu s dukatima i trening može početi!

Ovog puta ćemo se posvetiti mističnom orijentalnom plesu. Kao što ćemo doznati u nastavku, kod razumijevanja plesa važno je također poznavanje istočnjačke kulture. Unatoč činjenici da se ples s bogatom tradicijom ne može naučiti preko noći, nudimo vam nekoliko osnovnih trikova pomoću kojih ćete uz malo vježbe moći vješto njihati bokovima.

Mlada Nika Mlakar, simpatična 14-godišnja plesačica iz Nove Gorice, nedavno se u juniorskoj konkurenciji popela na najviše postolje i tako postala svjetska prvakinja u orijentalnim plesovima. Naravno, biti najbolja na svijetu je rezultat brojnih treninga, ali i velike volje. Niki pak ne nedostaje ni onog najvažnijeg: talenta, rekla nam je njezina učiteljica Simona Minisini.

Kako, dakle, početi?

Sve što vam treba jest pokoji kvadratni metar prostora, orijentalna glazba i marama s dukatima.

1. Najbolje je da tijekom vježbanja stojite ispred ogledala. Stanite skupljenih nogu, a razmak između stopala neka iznosi barem decimetar.

2. Osnova je tzv. njihanje bokovima u lijevu i desnu stranu. Kad se njišete desnim bokom, savijte lijevu nogu i zategnite desnu. Ako pak njišete lijevim bokom, savijte desnu nogu i zategnite lijevu.
Bokovima možete zaplesati jednom, dva puta ili četiri puta u svaku stranu.
Upozorenje: poslušajte ritam i plešite s osjećajem. Tako ćete uhvatiti pravi tempo. Samo pazite da kod njihanja bokovima ne pretjerujete te da vaše kretnje nisu preskromne.

3. Što s rukama? Ispružite ruku u onu stranu u koju „zabacite“ bokom (dakle, lijevi bok i lijeva ruka i obratno) i pogledajte dlan. Drugu ruku savijte i ispružen dlan stavite iza uha.
Upozorenje: s vremenom morate naučiti kontrolirati svoje tijelo i kretnje. U praksi to znači da ruke moraju biti čvrsto ispružene (bez obzira na položaj), a isto vrijedi i za prste.

4. Sljedeći korak je tzv. osmica: kruženje bokovima u obliku slova osam. Položaj ruku birate. Na snimci vam nudimo nekoliko varijanti, a vi odaberite onu koja vam najbolje odgovara.

5. Što s trbuhom? Možete izabrati vježbu kod koje trbuh dubokim udisajem uvučete i obratno. Teža je tzv. deva koja iziskuje malo više vježbanja.

6. Pazite na mimiku lica. Podignite bradu i nasmijte se. Tako ćete prikriti mnoge pogreške kod plesanja koje će se pojaviti tijekom izvođenja orijentalnih kretnji.

7. Najvažnija je, naravno, ustrajnost. 

OSNOVNI POLOŽAJI RUKU:

1. položaj: Ruke postavite prema dolje. Noge stoje paralelno u razmaku od oko 5 cm.

2. položaj: Ruke postavite vodoravno. Noge stoje paralelno u razmaku od oko 8 cm.
3. položaj: Ruke držite zajedno iznad glave. Noge stoje paralelno u razmaku od oko 10 cm .
4. položaj: Jednu ruku držite prema gore, druga neka bude vodoravno. Jedna noga stoji ravno prema naprijed, druga u stranu. Ako desna ruka stoji vodoravno, desna noga je postavljena u stranu; ako je lijeva ruka vodoravno, onda je lijeva noga postavljena u stranu.
5. položaj: Jedna ruka je podignuta prema gore, druga prema dole. Jedna noga je savijena, druga ispružena. Ako je lijeva noga savijena, lijeva ruka je postavljena prema dolje, desna noga je savijena, a desna ruka je podignuta prema gore. Ako je desna noga savijena, onda sve obratno.
6. položaj: Vijuganje rukama (zmija): ruke opušteno pomičite gore-dolje. Nemojte previše mahati rukama.

OSMICA:

1. Obična osmica natrag (bokovima crtate broj 8): desni bok pomaknete prema naprijed i istodobno u desnu stranu, lijeva noga savijena, a desna ispružena. Zatim bok pomaknete natrag i lijeva noga je i dalje savijena, a desna ispružena, težište je na desnoj nozi; zatim težište premjestite na lijevu nogu i istodobno pomaknete lijevi bok prema naprijed i u lijevu stranu, desna noga je savijena, a lijeva ispružena. Zatim pomaknete bok prema natrag, a desna noga je i dalje savijena, a lijeva ispružena.

2. Obična osmica prema naprijed (bokovima crtate broj 8): desni bok pomaknete prema natrag i istodobno u desnu stranu, lijeva noga je savijena, a desna ispružena. Zatim bok pomaknete prema naprijed, lijeva noga je i dalje savijena, a desna ispružena. Težište je na desnoj nozi. Težište zatim premjestite na lijevu nogu te istodobno pomaknete lijevi bok prema natrag i istodobno u lijevu stranu, lijeva noga je savijena, a desna ispružena.

3. Vertikalna osmica prema dolje (bokovima vertikalno crtate broj 8): noge su savijene. Desni bok pomaknete prema gore, zatim bok pomaknete u desnu stranu i istodobno prema dolje, lijeva noga je savijena, a desna ispružena. Težište je na desnoj nozi. Zatim težište premjestite na lijevu nogu i lijevi bok pomaknete prema gore, desna noga je savijena, a lijeva ispružena. Pozom bok ponovno pomaknete prema dolje i istodobno u lijevu stranu.

4. Vertikalna osmica prema gore (bokovima vertikalno crtate broj 8): noge su savijene. Desni bok pomaknete prema dolje i potisnete u desnu stranu te istodobno prema gore. Lijeva noga je savijena, a desna ispružena. Težište je na desnoj nozi. Zatim premjestite težište na lijevu nogu i pomaknete lijevi bok prema dolje. Onda ponovno potisnete bok prema gore i istodobno u lijevu stranu, desna noga je savijena, a lijeva ispružena.

KRETNJE BOKOVIMA:

1. Kruženje: 1. bokove pomaknete prema naprijed; 2. bok pomaknete u stranu (udesno: desna noga je ispružena, lijeva noga je savijena; ulijevo: lijeva noga je ispružena, desna noga je savijena); 3. pomaknete bok prema natrag; 4. pomaknete bok u stranu.

2. Tresenje bokovima (shimmy) :
a) vibracija: noge su zajedno jedna uz drugu – noge se dodiruju (trljaju)
b) obično: noge su postavljene u razmaku od 7 cm i izmjeničnim malim savijanjem koljena tresete bokovima.
c) afro: istodobnim malim savijanjem koljena tresete cijelo tijelo

KRETNJE TRBUHOM:

1.Val s trbuhom (deva):

a) val cijelim tijelom: noge su savijene, 1. gornjim dijelom tijela se nagnete prema naprijed; 2. gornjim dijelom tijela se nagnete prema natrag ; 3. trbuhom napravite val; 4. stražnjicu izbacite prema van.

b) val samo trbuhom: 1.gornji dio tijela izbacite prema van i udahnete; 2. istodobno pomičete gornji dio tijela prema unutra, a donji prema van i izdahnete.

2. Trbuh prema van i prema unutra: 1. potisnete trbuh prema unutra; 2. potisnete trbuh prema van.
Sve kretnje možete raditi na releveu ili cijelim stopalom na tlu.

U članku ste mogli vidjeti neke osnove. Usprkos tome važno je znati da kao i kod svakog plesa i kod orijentalnog plesa postoje brojne varijante. Ako su vas naše osnove privukle, onda brzo otiđite do neke od slovenskih plesnih škola koje nude orijentalne plesove. Uvjereni smo da vam je njihanje bokovima odlično pošlo za rukom, odnosno nogama.

U SLJEDEĆEM NASTAVKU: Razgovarali smo s najboljom europskom plesačicom orijentalnog plesa Simonom Minisini. Ova Talijanka je samo za vas otkrila neke tajne orijentalnog plesa.

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju