Uz blagdanski duh Božića obično se vežu najljepše emocije, radost, veselje, ljubav i provođenje vremena s najdražima. Međutim, takva idealizirana slika nije svačija realnost, a osobito ju je teško postići, ili misliti da je moramo postići, ako netom prije blagdana prekinemo ljubavnu vezu za koju nismo htjeli da dođe svome kraju.

Kako nam kaže psihologinja Vanja Prvulović, ljudi se lako i brzo uvjetuju za brojne podražaje iz okoline koji su povezani s određenim iskustvom ili emocijama, pa nakon prekida veze, kada podražaji ostanu, no izostane reakcija koja ih je pratila, može biti iznimno teško, naročito u blagdansko vrijeme.

Zato psihologinja savjetuje kako si pomoći u takvoj situaciji.

1. Odmaknite se od "sidra" koja vas vuku

Određena mjesta, pjesme ili mirisi mogu brzo i nesvjesno potaknuti misli i emocije na bivšeg partnera. Upravo su to "sidra" koja nas povuku u razmišljanje ili emocionalnu reakciju koju možda u tom trenutku ne želimo. Ako je moguće, za početak se odmaknite od od onoga što podsjeća na vezu koja je završila (npr. fotografije, parfeme i slično).

Time umanjujete mogućnost stvaranja nesvjesne reakcije na te podražaje. Ako niste u mogućnosti ukloniti iz okoline ono što vas podsjeća ili veže uz bivšeg partnera, onda se pokušajte sjetiti još neke osobe ili iskustva koje je s time povezano.

2. Zapitajte se je li situacija koja se dogodila zapravo dobra za vas

Nakon inicijalne reakcije, zapitajte se nekoliko pitanja koja će vas odmaknuti od trenutnog razmišljanja i emocije koja je s time povezana. Pitanja mogu biti: Zašto je dobro da je baš tako?, Što to još može značiti? ili Kako to još mogu gledati. Kao što postoje sidra koja vas vežu uz promišljanje o prošloj vezi, osvijestite koja su to pozitivna sidra koja kod vas potiču pozitivna razmišljanja i emocije koje vam u ovom trenutku trebaju te se njima okružite.

Prekid veze iznimno je bolno iskustvo, naročito u vrijeme blagdana.

Sjetite se trenutka kada ste se osjetili voljeno, sigurno ili sretno i što vas na to najviše podsjeća, odnosno što s time povezujete. To može biti pjesma koja vas "podiže", šalica tople čokolade koja smiruje ili nešto treće. Shvatite to kao namjerno pokretanje onog dobrog filma u glavi, za razliku od negativnog filma koji se trenutno vrti.

3. Pronađite novu rutinu i nove običaje

Razmislite o tome kako možete popuniti dnevnu rutinu koja je sada promijenjena jer nedostaju one zajedničke aktivnosti, nečim novim i korisnim za sebe, kao što je tjelesna aktivnost koja će vam potaknuti pozitivne hormone i energiju. Okružite se ljudima koji vas vole i žele vam dobro.

Također je dobro, ako ste s partnerom proveli mnoge Božiće, osmisliti vlastite nove običaje i ne se usredotočiti samo na ono što ste izgubili nego na sve ono što još možete imati ili sami ili s nekim drugim.

Nosite li se teško s prekidom upravo u ovom periodu, te ne znate kako dalje, naročito ako izostaje podrška okoline, možete se javiti psihologinji Vanji Prvulović iz psihološkog savjetovališta Sinapsa.