Generacijama je bila gotovo pa norma činjenica da su žene te koje moraju brinuti o djeci. Ako su i imale karijere, one su bile te koje su se na neko vrijeme morale odreći svoga posla nakon poroda i posvetiti se djetetu, dok se u životu njihovih muških partnera malo toga mijenjalo s rođenjem djeteta. Srećom, posljednjih se godina to sve više nastoji promijeniti.

Jednu od takvih priča kroji i Marino Manzoni, Hrvat s belgijskom adresom, ponosni otac djevojčice i suosnivač organizacije Daddy Hood Europe. Upravo mu je rođenje kćeri pokazalo koliko su očevi zapostavljeni u čitavoj priči odgoja, ali i kako društvo gleda s čuđenjem na one koji žele biti potpuno uključeni u život svoje djece. I odlučio je to promijeniti, pa i po cijenu otkaza. Tada je nastala organizacija Daddy Hood.

Ideja je nastala prije otprilike godinu dana kada sam postao otac i kada sam u razgovorima s prijateljem Thomasom iz Švedske shvatio da nam nedostaje potpora društvu u našim namjerama da se potpuno angažiramo u brizi o svojim bebama. Sve je nekako bilo podređeno i usmjereno ka majkama – literatura, tečajevi, prava na plaćeni dopust i očekivanja zajednice općenito.

Statistike pokazuju da i dalje otprilike jedan od deset ispitanika smatra da je otac koji odlučuje brinuti kod kuće o svojoj djeci manje 'muškarac'.

To je potpuno razumljivo, no svakako i očevi imaju potrebu za razmjenom informacijama i iskustava te za naklonosti društva naspram njihovoj želji za ravnopravnom brigom o djetetu. Osobno sam čak dao otkaz i prekinuo karijeru kao pomorac kako bih bio doma s kćeri te se brinuo o njoj dok supruga radi.

Nisam požalio ni trenutka, štoviše ispunjeniji sam i sretniji nego ikad i tu sreću želim prenijeti i drugim tatama i potaknuti ih na provođenje kvalitetnog vremena sa svojom djecom, ponosno nam govori Marino.

Ako želite biti u djetetovom sjećanju sutra, morate biti u njihovim životima danas

Zato je sa suosnivačima odlučio pokrenuti spomenutu organizaciju i ujediniti očeve iz čitave Europe, pa i svijeta. Članovi organizacije smatraju kako je krajnje vrijeme da se očevima daju bolja prava i prilike kako bi provodili vrijeme sa svojom djecom i time stvorili doživotnu, kvalitetnu vezu s njima.

Očevi su jednako važni u odrastanju djeteta kao i majke te im mogu pružati mnogo kvaliteta na jedan drukčiji način od majki. Moto Daddyhood Europe organizacije je 'Ako želite biti u djetetovom sjećanju sutra, morate biti u njihovim životima danas'. Vrijeme provedeno sa svojim djetetom je jako dragocjeno te ispunjava više od nekih materijalnih ili čak karijernih uspjeha, primora nas da budemo kreativni, bolje organizirani, efikasniji i svjesno prisutni u svakom trenutku. Time se i stvara cjeloživotni zdravi odnos između djeteta i oca, što je vrlo bitno za kognitivni i emocionalni razvoj mlade osobe. Istraživanja su pokazala da i majke profitiraju tako što prijavljuju manje razine stresa, a djeca dokazano imaju bolji uspjeh u školi, ističe ovaj otac.

Marino je prekinuo karijeru pomorca nakon rođenja kćeri kako bi mogao sudjelovati u njenom odgoju.

Međutim, kako i sam priznaje, nerijetko još uvijek nailazi na predrasude po ovom pitanju. Htjeli mi to priznati ili ne, unatoč svoj borbi za ravnopravnost koja već predugo traje, još smo uvijek dio patrijarhalnog društva u kojem se čini normalnim da se otac ne bi trebao previše miješati u odgoj djeteta, nego samo financijski skrbiti za obitelj. Srećom, zato postoje očevi kao Marino koji daju sve od sebe da promijene tu sliku.

Iako su se stvari počele mijenjati te je sve normalnije da se otac brine o djetetu, daleko smo od toga da društvo na to počne gledati potpuno normalno i da to postane jednako uvaženo kao i kad majka ostaje kod kuće s djecom. Statistike pokazuju da i dalje otprilike jedan od deset ispitanika smatra da je otac koji odlučuje brinuti kod kuće o svojoj djeci manje 'muškarac'; u nekim zemljama i svaki peti ispitanik to smatra. Primijetili smo da to često nije samo stvar pravnog okvira nego mentaliteta. Zato sada Daddyhood Europe primarno radi na podizanju imidža tata koji su prisutni u životima svoje djece, npr. kroz akciju sudjelovanja u Ekiden maratonu sa svojom djecom u kolicima, govori nam.

Šest očeva, šest beba, jedan maraton

Upravo je spomenuti maraton ono čemu će šest očeva iz ove udruge posvetiti današnji dan, 21. studenoga. Naime, Daddyhood Europe prijavio se ove godine za sudjelovanje na svjetski poznatom ASICS World Ekiden maratonu 2020 u kojem sudjeluje preko 45 000 trkača a koji se održava upravo sada, u periodu od 11. do 22. studenog u virtualnom obliku. U utrci se natječu grupe do šest sudionika koje zajednički moraju otrčati preko 42 km, a rezultati se bilježe putem aplikacije.

Vrijeme provedeno s djetetom je jako dragocjeno te ispunjava više od materijalnih ili čak karijernih uspjeha, primora nas da budemo kreativni, organiziraniji, efikasniji i svjesno prisutni u svakom trenutku.

Naša DaddyHood grupa sastoji se od šest očeva koji trče svoje dionice u pet različitih europskih zemalja (Švedska, Danska, Nizozemska, Belgija i Španjolska). No oni neće biti sami. S njima će trčati i njihovi mališani u kolicima! Time podižemo svijest o važnosti očeve prisutnosti u djetetovom odrastanju te šaljemo poruku da sport i roditeljstvo nisu isključivi, štoviše korisni su za oboje, kao uostalom i za majke, kojima to omogućuje malo vremena za sebe, kaže nam Marino.

Svoje će rezultate objavljivati na društvenim mrežama, a u svemu tome imat će i bezrezervnu podršku svojih partnerica, kao što je imaju i od početka stvaranja ove hvale vrijedne priče.

Supruga je moja najveća potpora u svemu ovome te je vrlo ponosna i sretna što smo ravnopravno uključeni u brigu i odgoj naše djevojčice. Potpuno nam je prirodno da smo u tome zajedno. Uostalom, ona ima mogućnost ostvariti se u svojim hobijima i karijeri, što je zasigurno želja mnogih mama. Zato se nadamo da će i mnoge mame podržati ovu našu inicijativu, zaključuje Marino Manzoni koji svojim primjerom stvara i sliku uzora svojoj djevojčici i osvještava o tome kakvi bi pravi muškarci zaista trebali biti.


 

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju