Riječ je o velikoj ansambl-predstavi, temeljenoj na klasičnoj literaturi koja će publici predstaviti novi narativni balet ansambla zagrebačkoga HNK-a, a koji će biti praizveden 17. studenoga u 19:30.
Narativni baleti za mene uvijek predstavljaju izazov. To je istovremeno nešto najteže, najzanimljivije, najkompliciranije, ali i najrizičnije, jer se hvataš ukoštac s klasikom za koju se uvijek pitaš kako je neko djelo postalo klasikom, kako se održalo do današnjih dana i koja je stvarna vrijednost nekoga književnog djela.
Narativni baleti za mene uvijek predstavljaju izazov.
Dakle, činjenica da se neko djelo održalo toliko dugo jest nešto što u meni izaziva strahopoštovanje prema njemu i pokušavam ga zaista prenijeti na scenu onakva kakvo ono jest, rekao je koreograf Leo Mujić dodajući kako će u predstavi biti angažiran velik broj plesača te kako će upotrijebiti i manje dramaturške zahvate poput onoga da je neke muške uloge dodijelio ženskim interpretatoricama.
Priča o sinu koji se ne može pomiriti s naglom očevom smrću, sinu kojemu duh ubijena oca otkrije svoga ubojicu već više od četiri stoljeća intrigira i inspirira umjetnike diljem svijeta te ne prestaje očaravati publiku svih naraštaja.
Uz napetu priču, Hamlet je također i velika tragedija koja postavlja pitanja o smislu života, o smrti, osveti i borbi za istinu. Shakespeare je u ovom djelu dosegao jedan od vrhunaca svoga stvaralaštva. S mnoštvom likova, pregrštom intriga, paralelnih radnji i zapleta, Shakespeareov Hamlet bezvremensko je remek-djelo koje nudi bezbrojne mogućnosti interpretacije.
No inspiraciju za uloge u Hamletu zagrebačkoga HNK-a Leo Mujić pronašao je upravo među plesačima baletnog ansambla.
Napeta klasična priča o sinu koji se ne može pomiriti s naglom očevom smrću (Foto: HNK)
U toj suradnji i razmjeni ideja i inspiracije između koreografa i plesača, između ostaloga, ostvaruje se uspjeh predstave. Mislim da svi ti ljudi/umjetnici moraju zadržati pravo na interpretaciju jer bez te nadogradnje moje zamisli ostaju suhoparne. Plesači su na neki način otjelotvorenje mojih ideja. Moram reći da je izvođačko-umjetnička razina u zagrebačkom Baletu vrlo visoka i ja ne moram spuštati ljestvicu očekivanja, naprotiv, svaki je put podižem. U ovom ansamblu pojavilo se mnogo novih lica, svi su zastupljeni u predstavi što znači da su pozitivno odgovorili na izazove koji su pred njih postavljeni, rekao je.
Za balete Ana Karenjina (2014.) i Gospoda Glembajevi (2017.) u izvedbi Baleta zagrebačkoga HNK-a Leo Mujić dobio je 2015. i 2017. godine Nagradu hrvatskog glumišta za najbolju koreografiju dok je Najboljom baletnom predstavom u cjelini 2021. godine proglašen balet Ponos i predrasude, a Mujić je za istu produkciju dobio Nagradu hrvatskog glumišta za najbolje koreografsko ostvarenje.
Prizor iz Hamleta (Foto: HNK)