Blagdanska slavlja na kojima često previše jedemo i pijemo ostavljaju par neugodnih posljedica, a one najproblematičnije lako ćete se riješiti uz pomoć savjeta koje možete naći u nastavku

Česta neugodna posljedica blagdanskih proslava je mamurluk. Unatoč tome što se uvijek zaklinjemo da nećemo popiti više od čaše šampanjca ili vina, čvrsta obećanja obično ishlape do kraja proslave.

Liječnici i nutricionisti savjetuju da nakon toga obavezno konzumiramo velike količine tekućine, a najbolji odabir je – voda.

Liječnici i nutricionisti savjetuju da nakon ispijanja alkohola obavezno konzumiramo velike količine tekućine, a najbolji odabir je – voda.

"U kojem trenutku treba prestati konzumirati alkohol teško je kazati. Općenito gledajući, učinak alkohola na naš organizam ovisi o brojnim faktorima. Koliko će jak i neugodan biti mamurluk ovisi o tome koliko je alkohola konzumirano, koliko je snažan i otporan organizam i je li konzumirana hrana prije alkohola", kaže Michel Lejoyeux s francuskog sveučilišta Paris Diderot.

Nutricionistkinja Laurence Plumey savjetuje da preventivno prije konzumiranja alkohola popijete nekoliko čaša vode.

Objašnjava da glavobolju koja dolazi uz mamurluk uzrokuju dehidracija i poremećaj elektrolita. Podsjeća i da alkohol ima diuretski učinak na organizam što povećava izlučivanje tekućine mokraćom iz organizma, a djeluje i na neke hormone koji također upravljaju protokom vode u organizmu. Dodatni gubitak vode i elektrolita kod mamurluka se može javiti i zbog prekomjernog znojenja, povraćanja i proljeva.

"Dakle, kad je šteta već počinjena pokraj sebe imajte bocu s vodom i stalno pomalo pijuckajte dok ne dođete do 1,5 ili dvije litre. Izbjegavajte ekstremno hladnu vodu ili neki vruć napitak, radije pijte vodu sobne temperature. Suprotno uvriježenom mišljenju da će masnija hrana izvući toksine i vratiti u ravnotežu šećer u krvi i izgubljenu sol iz organizma, ona ne poništava negativan učinak alkohola, no svakako treba nešto pojesti da ne bi došlo do hipoglikemije. Konzumirajte laganiju hranu i  juhe kako biste pomogli jetri u njezinu radu. Izbjegavajte šećer", savjetuje Plumey.

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju