Tvrdi to i dr. Regina Lark, stručnjakinja za veze, i objašnjava kako situacija u kojoj jedna strana osjeća da na sebe preuzima više kućanskih poslova može izazvati ljutnju.
Ta emocija može ključati i s vremenom dovesti do značajnih nesuglasica ili napetosti u odnosu, kaže Lark. S druge strane, kada oba partnera jednako pridonose kućanstvu i priznaju međusobne napore, to, kaže, potiče osjećaj vrijednosti i uvažavanja jačajući vezu.
Kako biste izbjegli potencijalni problem, u nastavku smo izdvojili najveće pogreške vezane za kućanske poslove koje parovi rade, a onda i načine kako ih prevladati.
Najveće pogreške u kućanstvu koje mogu dovesti do problema u odnosu:
1. Nepospremanje za sobom
Može se raditi o bilo čemu, od ostavljanja prljavog posuđa do neiznošenja smeća. Kada jedna osoba stalno čisti za drugom, pojavljuju se ljutnja i frustracija. Nepospremanjem zapravo pokazujemo nedostatak poštovanja prema trudu i vremenu druge strane.
2. Različiti standardi
Ovo je nešto što se često događa. U mnogim slučajevima jedna strana može istrpjeti manje ili više nereda, dok druga želi da sve bude besprijekorno. Različiti standardi mogu dovesti do sukoba ako se o njima ne razgovara. Nerealna očekivanja dovode do razočaranja i sukoba, zato je bitno međusobno razgovarati o tome i zajednički pronaći najbolje rješenje.
3. Zanemarivanje "nevidljivog truda"
Postoje zadaci, odnosno poslovi koji često prolaze neopaženo, a zapravo su ključni za neometano vođenje kućanstva.
Neki od "nevidljivih" zadataka na koje morate obratiti pozornost i cijeniti ih jesu primjerice izrada popisa namirnica, dogovaranje termina kod zubara, plaćanje računa, održavanje odnosa sa susjedima, obitelji, prijateljima...
4. Umanjivanje utjecaja našeg ponašanja na djecu
To kako pristupamo kućanskim poslovima može utjecati na djecu. Ukratko, djeca često oponašaju ponašanja koja vide u svojoj okolini. Ako vide da jedan roditelj preuzima većinu tereta na sebe, lako mogu zaključiti da je to uobičajen način funkcioniranja i jednom kada odrastu djelovati po istom obrascu.
Podjela kućanskih poslova koja se temelji na tradicionalnim rodnim ulogama može ojačati stereotipna uvjerenja kod djece, objasnila je Lark. U praksi to može značiti da će dječak koji gleda oca koji radi samo na otvorenom i majku koja obavlja sve poslove u kućanstvu potencijalno definirati to kao uloge specifične za spol.
A kako pravedno podijeliti kućanske poslove?
- Stvorite zajedničku rutinu
Rutine su važne u ovoj situaciji. Ako ne postoji jasna rutina ili raspored, poslovi se mogu gomilati, što dovodi do preopterećenosti i frustracije.
- Koristite dostupne alate
Kako biste bili sigurni u obavljanje svega potrebnog, koristite rasporede i podsjetnike. Ako je potrebno, sastavite tablicu sa zadacima kako biste bili što učinkovitiji u upravljanju kućanskim poslovima.
- Radikalno delegirajte
Prema riječima dr. Lark, radikalno delegiranje jest delegiranje poslova koje treba obaviti bez obzira na to tko je bolji u tome.
Takav način funkcioniranja zahtijeva otvorenu komunikaciju, razumijevanje i suradnju. Bitno je pokrenuti miran, nekonfliktan i otvoren dijalog o podjeli poslova. Umjesto da uvijek odlučujete tko je u nečemu bolji, jednostavno se potrudite podijeliti poslove koje morate obaviti.
- Pokažite zahvalnost
Bez obzira na to tko obavlja poslove, svi u kućanstvu vole osjetiti da drugi cijene to što rade. Nepokazivanje zahvalnosti kod druge strane može izazvati osjećaj da ju se uzima zdravo za gotovo.
Zaključno, puno je toga lakše reći nego učiniti. Ako komunikacija ne ide po planu, razmislite i o tome da o svojim problemima razgovarate sa stručnom osobom koja vam može olakšati komunikaciju.
Na kraju je bitno napomenuti da pravedna raspodjela kućanskih poslova u konačnici može dovesti do veće intimnosti i osjećaja zadovoljstva u vezi. Kada oba partnera osjećaju da ih druga strana cijeni i poštuje, posljedica je obično dublja emocionalna veza.