U vježbanju postoji niz zabluda koje nas udaljavaju od željenih rezultata. Riješiti se masnih naslaga trčanjem, a čučnjevima celulita na stražnjici, rad s utezima pretvara nas u mišićavog diva - sve navedeno nije točno. Osobni trener Zdenko Klarić otkrio je zablude i istine o tjelovježbi.

'Ljudi često misle da je trčanje najbolji način za skidanje kilograma. Za skidanje kilograma možda da, ali ako pričamo o topljenu masti, zadržavanju mišićne mase i povećavanju tonusa, trčanje sigurno nije rješenje', rekao je Zdenko Klarić, osobni trener s dvadesetak godina staža.

'Ono što trebamo napraviti je ciljani trening s opterećenjem koje će našem tijelu dati tonus, odnosno učvrstiti mišiće, zadržati mišićnu masu i na taj način skinuti mast', dodao je.

Masti s trbuha se ne možemo ciljano riješiti, kao ni celulita na stražnjici. Formula je sljedeća:

'Treba paziti što se jede, trenirati i dati tijelu vremena da to riješi. Kilogram masnoće ima devet tisuća kalorija. Kad potrošite više nego što pojedete, smršavit ćete kilu masti. I tu prestaje sva priča', rekao je Klarić.

Ali počinje druga. Krenuti s vježbom i biti odlučan, bez isprika.

Osobni su treninzi primili popriličan broj poziva za pomoć upravo u predljetno razdoblje.

'Ako stvarno odlučite, do ljeta imate dovoljno vremena i možete napraviti od svog tijela što god želite!', rekao je Klarić.

Plan je idući - svaki dan započnite buđenjem organizma.

'Za jutarnji trening bih preporučio nešto što traje 15 minuta, prvo razgibavanje zglobova, zatim vježbe istezanja te odabrati 4-5 vježbi koje možemo raditi jedne za drugim, čučnjevi, skip u mjestu, leđnjaci, trbušnjaci ili sklekovi', preporučio je Kaštelan.

Najvažniji je trening s opterećenjem - smrtni neprijatelj masnih naslaga. Tri puta tjedno po sat vremena više je nego dovoljno. Uz što kraće pauze, i što više znoja.

'Ljudi idu mjesecima u teretanu, i u stvari od tog se ne dogodi ništa jer ti treninzi su ili slabog intenziteta ili ljudi koji žele oblikovati svoje tijelu nisu regulirali onaj dio koji je jako važan – prehrana. Hrana je osamdeset posto cijele priče. Ako čovjek jede dobro, a ne trenira, izgledat će dobro. Ako čovjek trenira dobro, a loše jede, izgledat će loše', ispričao je Klarić. 

Treba konzumirati puno proteina, više obroka dnevno, voće i povrće, te tekućinu. No, bez tjelovježbe nema rezultata.

S dovođenjem u formu problema nema Krešimir Kastelan. On upravlja trima staračkim domovima, suprug je i otac dvoje djece, pohađa postdiplomski studij, ali obavezno odvaja najmanje pola sata dnevno za tjelovježbu.

'Moj radni dan traje 12 do 14 sati. Zaista imam minimalno slobodnog vremena, međutim organizirao sam si da ipak imam tih pola sata dnevno do sat za održavanje tjelesnih vježbi. Dvjesto trbušnjaka, oko 50 sklekova, uz to idem i na rolanje. Naravno, to nije lako organizirati, ali sve se može ako se želi. Ja to želim i to zaista besprijekorno funkcionira', rekao je Kastelan.

Vježbe ga, kaže, opuštaju, te je puno korisniji svojim zaposlenicima. Ne slaže se s isprikom 'nemam vremena'.

'Svatko može investirati za sebe minimalno dnevno sat vremena. Hoće li to biti u jutarnjim ili večernjim satima, to je zaista nevažno', dodao je Kastelan.

I umirovljenici smješteni u jednom od Krešimirovih domova savjesno vježbaju svaki dan.

A ako mogu oni...koju ispriku mogu pronaći mlađi?

Više o svemu pogledajte u video dodatku.

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju