Čak 24 % pregledanih upućeno na daljnje pretrage

U subotu 22. srpnja, na plaži Pical u Poreču, više od 140 građana pristupilo je besplatnom dermatološkom pregledu koji se održao u sklopu dm-ove kampanje "Sunce sja tamo gdje smo mi!". Dr. med. Domagoj Ćužić pregledavao je madeže i promjene na koži te je 34 pregledanih uputio na daljnje pretrage, od toga 19 zbog atipičnih madeža, 13 zbog prekanceroza te dvije zbog bazocelularnih karcinoma.

"Nažalost, broj ljudi koji su pristupili pregledima, a koji su imali opekline od sunca ukazuje kako velik broj njih ne primjenjuje osnovne preporuke za zaštitu od UV zračenja, iako ih veoma dobro poznaju. Pozivam sve građanke i građane Poreča da ono što znaju o zaštiti od UV zračenja koriste u praksi. Činjenica da je gotovo svaka četvrta osoba koja je pristupila pregledu u Poreču upućena na daljnje preglede treba biti poziv svima na oprez pri izlaganju suncu", izjavio je dr. med Ćužić.

U Hrvatskom dermatovenerološkom društvu ističu kako naglasak treba biti na fotoprotektivnom ponašanju koje podrazumijeva navike poput izbjegavanja sunca između 10 i 16 sati, nošenja fotoprotektivne odjeće te korištenja proizvoda za zaštitu od sunca s visokim zaštitnim faktorom i širokim spektrom zaštite od UVA i UVB zraka.

"Osmu godinu za redom dm s Hrvatskim dermatološkim društvom organizira besplatne preglede kože diljem Hrvatske s ciljem edukacije o zaštiti od UV zračenja i prevencije bolesti kože. Kako su djeca najranjivija skupina, poseban smo naglasak stavili njihovu na edukaciju te smo u Poreču najmlađima kroz igru, kvizove i zabavne radionice pokazali kako i zašto biti oprezan na suncu. Nikako ne smijemo zanemariti da djeca najbolje uče na primjeru odraslih i upravo zato nas raduje što su se pregledima u Poreču odazvali i roditelji s djecom", izjavila je Karmen Kovaček Lilek iz dm-a.

Koža pamti učinke sunca, a najveća akumulacija događa se tijekom djetinjstva i adolescencije. Kako bi potaknuo najmlađe na razvoj zdravih životnih navika, dm je organizirao i zabavne radionice na kojima su djeca naučila da je uz kremu sa zaštitnim faktorom potrebno nositi šešir ili kapu, oči zaštititi naočalama te izbjegavati sunce kada je ono najintenzivnije.

Tijekom osam godina kampanje u sklopu koje dm u suradnji s Hrvatskim dermatovenerološkim društvom organizira besplatne preglede, pregledano je više od 8.000 građana. Sedam godina za redom dm je u sklopu inicijative osigurao edukativne materijale i proizvode za zaštitu od sunca svim vrtićima u Hrvatskoj, a ove godine proizvode za zaštitu od sunca dm je donirao djeci bez roditelja i bez odgovarajuće roditeljske skrbi u 19 udruga i institucija diljem Hrvatske

 

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju