1. TKO JE?
Kad vam netko pozvoni u dva sata ujutro, a prethodno ste pozvali broj hitne pomoći na kojoj vam je liječnik na telefonu rekao da će netko doći, nemojte pitati na portafonu 'Tko je?'.
2. SVA PAŽNJA JE NA PACIJENTU…
Kada dođemo na pozvano mjesto, ne očekujte od nas pozdrave, smješkanje i čavrljanje o unucima. Jako smo fini, ali prvo zbrinemo pacijenta, a onda možemo pričati o svemu ostalom.
3. … POGOTOVO AKO JE RIJEČ O DJETETU
Stajanje na vratima i buljenje u svaki naš pokret neće nimalo pomoći vašem ukućanu, samo nam stvarate nervozu. Savjet svim roditeljima - kad se radi o djeci i mi smo napeti. Pokušajte što manje vrištati, da ne spominjemo bacanje po podu i slično. Ipak vi najbolje poznajete i osjećate svoje dijete, a na kraju jedini nam o njemu možete dati podatke.
4. DOLAZAK LIJEČNIKA NIJE PRILIKA ZA OKUPLJANJE
Dolazak Hitne pomoći u kuću nije seoska zabava, stoga ne pozivajte susjede, frizerku i rodbinu.
5. HITNA POMOĆ NIJE ZAMJENA ZA AMBULANTU
Naručeni ste za neku pretragu za 3 mjeseca i ljuti ste jer morate čekati. Susjed vam je rekao da je on tako jednom sa sličnim simptomima pozvao hitnu pomoć i odmah došao na red pa ste smislili kako biste taj problem mogli riješiti isti dan. Vjerujte, čekati ćete ta 3 mjeseca. Hitni bolnički prijem radi uski krug laboratorijskih i dijagnostičarskih pretraga, uglavnom da isključe hitno zbivanje, sve ostalo ide redovnim putem preko naručivanja.
6. NE STVARAJTE PRITISAK
Svakom pacijentu pristupamo jednako savjesno i ništa nam ne znači što je vaš djed bio direktor određene tvrtke. Oslanjamo se na vlastitu procjenu koju ste sami tražili i to poštujte. Za sve ostalo imate taksi! Ne pokušavajte nam stvarati pritisak, prijetiti ili nas zastrašivati jer nećete uspjeti. Mi smo tome izloženi svaki dan i odlično surađujemo sa policijom.
7. DUGO ČEKATE?...
To je zapravo odlična vijest jer znači da ne umirete. Promislite samo na one zbog kojih smo jurili po gradu, sa glavom u torbi i nismo prije stigli do vas!
8. PRIZNAJTE SVE ZARAZNE BOLESTI
Imamo jako precizne unutarnje senzore za ovisnike o alkoholu i drogama. Vi samo mislite da ste nam to uspjeli sakriti. Zapravo je najružnije kad nam pokušate prešutjeti da se HIV pozitivni ili imate neki od hepatitisa. Nitko za to nije kriv i dužni ste upozoriti sve koji su u kontaktu sa vašim tjelesnim tekućinama. Zaraziti nekog tko je tu jer vam želi pomoći je više nego nepravedno.
9. DJECA NA PRVOM MJESTU!
Sasvim je ljudski da prednost pri dolasku na poziv imaju djeca i mladi. Sjetite se svoje djece i unučadi i bit će vam jasno zašto.
10. PRIDRŽAVAJTE SE NAŠIH PREPORUKA
Ako vas upozorimo da nakon dane terapije morate kroz neko vrijeme ostati u ležećem položaju onda to i dosita mislimo! Određeni lijekovi spuštaju tlak, utječu na vaše reflekse, koordinaciju i budnost. Molimo vas da se pridržavate danih uputa. Ako nešto niste razumjeli, pitajte odmah!
11. LAŽNI POZIVI
Vjerojatno ste svjesni da postoje lažni pozivi. Iz nekog razloga ljudi se tako zabavljaju. Stoga nemojte zvati s druge adrese za baku koju ste ostavili u stanu 500 km dalje, nego neka osoba kojoj je pomoć potrebna ako je u mogućnosti sama nazove 94 ili neka umjesto nje to učini barem netko od bližih susjeda. Naravno da iznimne situacije postoje, ali u pravilu takve pozive ne uvažavamo.
12. NE UZIMAJTE TABLETE OD LAIKA
Zaboljelo vas je tu negdje oko pupka, lakta ili uha i baš ste sreli susjedu u liftu i požalili joj se. Ona je naravno to već imala, svratite na kavu i dat će vam tablete koje je ona za to uzimala. NE UZIMAJTE tablete od laika! Svaki lijek ima svoje nuspojave i kotraindikacije, stvara alergijske reakcije ili možda bas vama ne odgovara! Posavjetujte se sa liječnikom ili ljekarnikom, a u hitnim situacijama uvijek možete dobit upute od dežurnog liječnika u hitnoj pomoći.
>> VIDEO: Jedan mamografski pregled može spasiti život
13. ZA KRAJ
... ali ništa manje bitno. Sjetite se da smo i mi samo ljudi, često izloženi velikim količinama posla i stresa. Isto kao i vi, volimo čuti lijepu riječ, dobiti osmijeh i ono što vas najmanje košta, HVALA!