Kada je riječ o parfemima, uvijek postoje oni kojima se vraćamo, neovisno o tome prije koliko su godina ugledali svjetlo dana na parfumerijama diljem svijeta. S druge strane, često volimo otkrivati i nove mirise.

Galerija

To dobro znaju i u parfemskoj industriji, a priznanje koje neki parfem može dobiti svakako doprinosi prodaji i prepoznavanju kvalitete. Poznata kao Oscar parfemske industrije, postoji nagrada koja se dodjeljuje već godinama najboljim parfemima u različitim kategorijama.

Nagradu dodjeljuje Fragrance Foundation Awards, a mi smo izabrali deset najboljih parfema koju su dobili nagradu u kategoriji novog parfema godine. Doduše, 2018. i 2019. ta je kategorija izostala pa smo izdvojili najbolji parfem po izboru čitatelja i u kategoriji novog limitiranog izdanja.

Gucci Guilty Gucci Foto: Zadovoljna.hr

1. Gucci Guilty Gucci (2011.)
Početak novog desetljeća obilježio je parfem Gucci Guilty Gucci koji su mnogi opisali kao savršen spoj ženstvenosti i neustrašivosti u jednom. U reklamnoj kampanji predstavila ga je nagrađivana glumica Evan Rachel Wood.

Koliko je bio prihvaćen kod žena, govori i to što je i godinama kasnije jedan od njihovih najprodavanijih mirisa, a kreatori parfema proširili su i čitavu Guilty kolekciju novim, mladenačkim mirisima kako bi privukli i mlade djevojke koje su tek počele otkrivati mirisne note kojima naginju.

Le Parfum Elie Saab Foto: Zadovoljna.hr

2. Le Parfum Elie Saab (2012.)
Jednostavnog naziva Le Parfum kuće Ellie Saab, u bočici koja odiše baroknim duhom, ovaj je miris osvojio srca žena diljem svijeta. Štoviše, mnoge su na internetu podijelile svoje želje da se okupaju u ovom mirisu te ga nanose na sebe u svim posebnim prilikama, a nerijetko se mladenke odlučuju nanijeti ga na sebe na svoj veliki dan.

Osim toga, to je bila i želja ovog libanonskog kreatora – da se i u njegovim haljinama i s njegovim parfemom žena osjeća poput princeze. I čini se da mu je itekako uspjelo.

Dor Marc Jacobs Foto: Zadovoljna.hr

3. Dot Marc Jacobs (2013.)
Jedna potpuno drugačija bočica od one na kakve smo navikli kada govorimo u luksuznijim parfemima zasigurno je ona u kojoj se nalazi parfem Dot Marc Jacobs. Naime, svojim izgledom podsjeća na bubamaru koja je sletjela na cvijet.

Nismo ih prežalili: Deset parfema koje želimo vratiti na police trgovina

Iako je to prvo što će nas privući, svakako nije zanemariv ni cvjetni miris koji obožavaju mnoge mlade djevojke. I upravo je za njih kao stvoren ovaj miris, što potvrđuje i reklamna kampanja koja odiše nevinošću i mladošću.

Si Giorgio Armani Foto: Zadovoljna.hr

4. Si Giorgio Armani (2014.)
Potpuno drugačiji i nadasve elegantan je parfem Si Giorgio Armani koji je laskavu titulu najboljeg ponio u 2014. godini. Jednostavnog naziva Si (u prijevodu Da) poziva na to da svaka žena izađe iz svoje zone ugode i kaže „da“ novim prilikama, pustolovinama i radu na sebi. To je sjajno prikazala i Cate Blanchet koja je bila zaštitno lice kampanje, a jedna od upečatljivijih scena iz reklame svakako je njezin skok s padobranom – kojim kaže „Da“.

Black Opium Yves Saint Laurent Foto: Zadovoljna.hr

5. Black Opium Yves Saint Laurent (2015.)
Osmišljen kako bi dočarao tamnu, rokersku stranu YSL brenda, parfem Black Opium svakako je to postigao vanjskim izgledom bočice. No unutrašnje note kave i vanilije brojne žene podsjećaju na prva ispijanja kava s prijateljicama nakon škole, a neke čak i na prve parfeme koje su koristile kao tinejdžerke.

Uostalom, treba li nam što više od šljokica i prisjećanja na dane kada smo počele otkrivati svoju ljubav prema parfemima?

Decadence Marc Jacobs Foto: Zadovoljna.hr

6. Decadence Marc Jacobs (2016.)
Kao što mu i samo ime govori, dekadentan parfem Marca Jacobsa takav je i izvana i iznutra. Bočica koju bi svaka žena poželjela u svojoj kolekciji podsjeća na malu elegantnu torbicu – tu je snažna zelena boja staklenke, imitacija pitonske kože na poklopcu, uz dodatak pozlaćenog lanca i resica. Time predstavlja snažnu ženu koja zna što želi i to i uzima, a to je sjajno utjelovila Adriana Lima koja je bilo zaštitno lice kampanje.

No.5 L\'Eau Chanel Foto: Zadovoljna.hr

7. No.5 L'Eau Chanel (2017.)
Kao reizdanje kultnog parfema No.5, Chanel je prije nekoliko godina predstavio miris namijenjen mlađoj publici. Naime, uz No. 5 počele su se vezati konotacije da je samo za dobrostojeće, elegantne žene, pa je ova modna kuća odlučila okrenuti se i mlađoj publici. Nešto je lakši i prozračniji od originalne verzije, no baš ga zato danas rado biraju i mlade djevojke. Dakle, misija je uspjela.

Fucking Fabulous Tom Ford Foto: Zadovoljna.hr

8. Fucking Fabulous Tom Ford (2018.)
Bočica mat stakla, kakvu ne viđamo često u svijetu parfema, u sebi krije univerzalni miris namijenjen ženama i muškarcima, a nagradu je dobio u kategoriji najboljeg parfema u limitiranom izdanju.
Ipak, mnogi kupci smatraju da je ime u ovom slučaju bilo samo marketinški trik te da nije baš toliko „fabulous“. No ono po čemu je uistinu poseban svakako je to što ga mogu koristiti i muškarac i žena, pa se može i uštedjeti.

Coco Mademoiselle Intense Chanel Foto: Zadovoljna.hr

9. Coco Mademoiselle Intense Chanel (2019.)
Još jedan Chanelov miris na ovom popisu s pravom se nalazi ovdje, a odabrale su ga same žene svojim glasanjem i time mu priskrbile nagradu. Riječ je o reizdanju jednog od njihovih najprodavanijih parfema, Coco Mademoiselle, uz No.5, dakako. Originalno izdanje kreirano je još 2001. godine, a reizdanje je ponuđeno kako bi privuklo milenijalke. Ono što se Chanelu mora priznati je to da uistinu paze da budu ukorak s vremenom.

10. Libre Yves Saint Laurent (2020.)
Kada bismo ovu godinu morali opisati jednim parfemom, nismo sigurni kakav bi to miris bio. No znamo da napokon nakon svih restrikcija želimo okušati slobodu. I tu se sjajno uklapa parfem Libre YSL, s kojim se ponovno vratila kategorija najboljeg novog parfema. Iako je kreiran prošle godine, čini se kao da nam je sada potrebniji nego ikada prije.