U to vrijeme mirisi na tržištu uglavnom su bili ograničeni na miris jednog cvijeta, a Coco Chanel odlučila je prekinuti ovu tradiciju i svijetu je podarila miris koji je odraz njezine osobnosti. Parfumer Ernest Beaux stvorio je avangardni spoj kombinirajući najfinije sastojke sa sintetičkim molekulama zvanim aldehidi.
Chanel N°5 miris bio je prijelomna točka, predvodnik revolucije. S njim je započelo moderno doba parfema.
Parfumeri koji su naslijedili Ernesta Beauxa imali su jednu zajedničku dužnost - zaštititi kultni miris kuće. Poput baklje formula se prenosila Henriju Robertu, Jacquesu Polgeu i sada Olivieru Polgeu. Izjava Marylin Monore o Chanelu 5 postala je kultna (Foto: Chanel)
Ovaj posljednji izjavio je kako očuvanje slavnog broja pet zahtijeva njegovu stalnu pažnju. Između ostalog, on nadgleda izvor sirovina koje ulaze u kutni mirisi i osigurava održavanje kvalitete. Pazi na svaki detalj kako bi proizvodnja mirisa ostajala iznimna iz godine u godinu.
A otkad se pojavio 1921. godine, N°5 bio je Chanelu što je pravopis jeziku, određujući stil svih ostalih Chanel mirisa. On je beskrajan izvor nadahnuća, a danas postoji pet različitih interpretacija uključujući original.
Povodom stotog rođendana mirisa, slobodno se može zaključiti da je Gabrielle Chanel zaslužna za apstraktni miris koji je promijenio povijest parfumerije, šokirao osjetila i kojeg je bilo nemoguće povezati s bilo kojim cvijetom.
Za njega je dizajnirana i minimalistička bočica koja je jantarovoj boji mirisa dopustila da zauzme središnje mjesto. Korz desetljeća je taj elegantni dizajn ostao uglavnom nepromijenjen.
Parfem Chanel N°5 kralj je među mirisima, a ime Coco Chanel postalo je sinonim za luksuz i kvalitetu. Dok je većina upoznata s njegovim cvjetnim mirisom, donosimo vam i nekoliko manje poznatih zanimljivosti o ovom kultnom parfemu.
1. Inspirirala ga je žena
Parfem Chanel N°5 dobio je ime po samoj dizajnerici, slavnoj Gabrielle 'Coco' Chanel. Nakon što je došla na ideju kreirati parfem za svoj modni brend tijekom susreta s prijateljima u Monte Carlu, Chanel je zamolila dizajnera parfema Ernesta Beauxa da napravi "parfem koji miriše kao žena".
Htjela je miris koji će odgovarati njezinu stilu i osobnosti. Trebao je odražavati senzualnost i složenost moderne žene, odnosno namjera je bila stvoriti složen miris u kojem se ne da izdvojiti niti jedan sastojak. Rezultat je bio zavodnički cvjetni miris koji nije sličan niti jednom drugom parfemu na tržištu.
2. Broj 5 ima određeno značenje
Francuska modna kreatorica Coco Chanel odabrala je peti po redu parfem koji joj je je Ernest Beaux prezentirao. Broj 5 bio je njezin sretan broj, stoga nije slučajnost da je Chanel svijetu predstavila svoj novi miris koji je lansiran u prodaju u petom mjesecu 1921. godine. Ostalo je povijest.
Coco Chanel htjela je miris koji će odgovarati njezinom stilu i osobnosti. Trebao je odražavati senzualnost i složenosti moderne žene.
3. Bogatstvo rijetkih sastojaka
Choco Chanel imala je specifičan ukus, a to najbolje dokazuje njezin parfem za koji je potrebno mnogo vrsta cvijeća. Za proizvodnju ovog mirisa potrebna je čak jedna tona cvijeća, a među njima prevladava ylang-ylang s Madagaskara i Mayotte, majska ruža koja cvate svega tri tjedna godišnje i jasmin iz Grassa.
No, niti jedna nota ne prevladava i to je jedan od razloga zašto svaka žena koja koristi N°5 drugačije govori o mirisu.
4. Američki vojnici nosili ga suprugama
Kada je prilikom jednog intervjua Marilyn Monroe rekla da u krevetu nosi samo nekoliko kapljica Chanel N°5. to je bio dovoljan razlog da se milijuni žena odluče za taj parfem. Zanimljivo je također kako je uslijed Drugoga svjetskog rata 1945. godine Chanel u Parizu zatvorio sve trgovine osim one u kojoj su se prodavali parfemi.
Kako se Drugi svjetski rat bližio kraju, američki vojnici ušli su u Pariz i krenuli u potragu za originalnim poklonom kojim će razveseliti svoje voljene koje su ih čekale kod kuće.
5. Nadmašio standarde oglašavanja načina parfema
Richard Avedon 1969. godine snimio je prvu reklamu za Chanel 5 u New Yorku. Unatoč tome što je trajala svega par sekundi, bila je jedna od najskupljih reklama u tom razdoblju.