To dobro znaju i u parfemskoj industriji, a priznanje koje neki parfem može dobiti svakako doprinosi prodaji i prepoznavanju kvalitete. Poznata kao Oscar parfemske industrije, postoji nagrada koja se dodjeljuje već godinama najboljim parfemima u različitim kategorijama.
Nagradu dodjeljuje Fragrance Foundation Awards, a mi smo izabrali deset najboljih parfema koju su dobili nagradu u kategoriji novog parfema godine. Doduše, 2018. i 2019. ta je kategorija izostala pa smo izdvojili najbolji parfem po izboru čitatelja i u kategoriji novog limitiranog izdanja.
Gucci Guilty Gucci (Foto: Zadovoljna.hr)
1. Gucci Guilty Gucci (2011.)
Početak novog desetljeća obilježio je parfem Gucci Guilty Gucci koji su mnogi opisali kao savršen spoj ženstvenosti i neustrašivosti u jednom. U reklamnoj kampanji predstavila ga je nagrađivana glumica Evan Rachel Wood.
Koliko je bio prihvaćen kod žena, govori i to što je i godinama kasnije jedan od njihovih najprodavanijih mirisa, a kreatori parfema proširili su i čitavu Guilty kolekciju novim, mladenačkim mirisima kako bi privukli i mlade djevojke koje su tek počele otkrivati mirisne note kojima naginju.
Le Parfum Elie Saab (Foto: Zadovoljna.hr)
2. Le Parfum Elie Saab (2012.)
Jednostavnog naziva Le Parfum kuće Ellie Saab, u bočici koja odiše baroknim duhom, ovaj je miris osvojio srca žena diljem svijeta. Štoviše, mnoge su na internetu podijelile svoje želje da se okupaju u ovom mirisu te ga nanose na sebe u svim posebnim prilikama, a nerijetko se mladenke odlučuju nanijeti ga na sebe na svoj veliki dan.
Osim toga, to je bila i želja ovog libanonskog kreatora – da se i u njegovim haljinama i s njegovim parfemom žena osjeća poput princeze. I čini se da mu je itekako uspjelo.
Dor Marc Jacobs (Foto: Zadovoljna.hr)
3. Dot Marc Jacobs (2013.)
Jedna potpuno drugačija bočica od one na kakve smo navikli kada govorimo u luksuznijim parfemima zasigurno je ona u kojoj se nalazi parfem Dot Marc Jacobs. Naime, svojim izgledom podsjeća na bubamaru koja je sletjela na cvijet.
Iako je to prvo što će nas privući, svakako nije zanemariv ni cvjetni miris koji obožavaju mnoge mlade djevojke. I upravo je za njih kao stvoren ovaj miris, što potvrđuje i reklamna kampanja koja odiše nevinošću i mladošću.
Si Giorgio Armani (Foto: Zadovoljna.hr)
4. Si Giorgio Armani (2014.)
Potpuno drugačiji i nadasve elegantan je parfem Si Giorgio Armani koji je laskavu titulu najboljeg ponio u 2014. godini. Jednostavnog naziva Si (u prijevodu Da) poziva na to da svaka žena izađe iz svoje zone ugode i kaže „da“ novim prilikama, pustolovinama i radu na sebi. To je sjajno prikazala i Cate Blanchet koja je bila zaštitno lice kampanje, a jedna od upečatljivijih scena iz reklame svakako je njezin skok s padobranom – kojim kaže „Da“.
Black Opium Yves Saint Laurent (Foto: Zadovoljna.hr)
5. Black Opium Yves Saint Laurent (2015.)
Osmišljen kako bi dočarao tamnu, rokersku stranu YSL brenda, parfem Black Opium svakako je to postigao vanjskim izgledom bočice. No unutrašnje note kave i vanilije brojne žene podsjećaju na prva ispijanja kava s prijateljicama nakon škole, a neke čak i na prve parfeme koje su koristile kao tinejdžerke.
Uostalom, treba li nam što više od šljokica i prisjećanja na dane kada smo počele otkrivati svoju ljubav prema parfemima?
Decadence Marc Jacobs (Foto: Zadovoljna.hr)
6. Decadence Marc Jacobs (2016.)
Kao što mu i samo ime govori, dekadentan parfem Marca Jacobsa takav je i izvana i iznutra. Bočica koju bi svaka žena poželjela u svojoj kolekciji podsjeća na malu elegantnu torbicu – tu je snažna zelena boja staklenke, imitacija pitonske kože na poklopcu, uz dodatak pozlaćenog lanca i resica. Time predstavlja snažnu ženu koja zna što želi i to i uzima, a to je sjajno utjelovila Adriana Lima koja je bilo zaštitno lice kampanje.
No.5 L\'Eau Chanel (Foto: Zadovoljna.hr)
7. No.5 L'Eau Chanel (2017.)
Kao reizdanje kultnog parfema No.5, Chanel je prije nekoliko godina predstavio miris namijenjen mlađoj publici. Naime, uz No. 5 počele su se vezati konotacije da je samo za dobrostojeće, elegantne žene, pa je ova modna kuća odlučila okrenuti se i mlađoj publici. Nešto je lakši i prozračniji od originalne verzije, no baš ga zato danas rado biraju i mlade djevojke. Dakle, misija je uspjela.
Fucking Fabulous Tom Ford (Foto: Zadovoljna.hr)
8. Fucking Fabulous Tom Ford (2018.)
Bočica mat stakla, kakvu ne viđamo često u svijetu parfema, u sebi krije univerzalni miris namijenjen ženama i muškarcima, a nagradu je dobio u kategoriji najboljeg parfema u limitiranom izdanju.
Ipak, mnogi kupci smatraju da je ime u ovom slučaju bilo samo marketinški trik te da nije baš toliko „fabulous“. No ono po čemu je uistinu poseban svakako je to što ga mogu koristiti i muškarac i žena, pa se može i uštedjeti.
Coco Mademoiselle Intense Chanel (Foto: Zadovoljna.hr)
9. Coco Mademoiselle Intense Chanel (2019.)
Još jedan Chanelov miris na ovom popisu s pravom se nalazi ovdje, a odabrale su ga same žene svojim glasanjem i time mu priskrbile nagradu. Riječ je o reizdanju jednog od njihovih najprodavanijih parfema, Coco Mademoiselle, uz No.5, dakako. Originalno izdanje kreirano je još 2001. godine, a reizdanje je ponuđeno kako bi privuklo milenijalke. Ono što se Chanelu mora priznati je to da uistinu paze da budu ukorak s vremenom.
10. Libre Yves Saint Laurent (2020.)
Kada bismo ovu godinu morali opisati jednim parfemom, nismo sigurni kakav bi to miris bio. No znamo da napokon nakon svih restrikcija želimo okušati slobodu. I tu se sjajno uklapa parfem Libre YSL, s kojim se ponovno vratila kategorija najboljeg novog parfema. Iako je kreiran prošle godine, čini se kao da nam je sada potrebniji nego ikada prije.