Karla Belančić, rođena Riječanka situirana u Zadru, prvi put je polimernu glinu, znanu i kao fimo masa, uzela u ruke 2015. godine, na porodiljnom dopustu s prvim djetetom. Od tada je rad s fimo masom usavršila i danas izrađuje genijalne personalizirane predmete zbog kojih kupci i plaču od sreće kada ih vide uživo.
Da mi je netko rekao da ću se u životu baviti glinom, ne bih mu vjerovala. I dalje volim pisati, taj dio nikada neće zamrijeti, pa možda u budućnosti spojim te moje dvije strasti. Očito je da me rad s rukama oduvijek opuštao, bio moj umjetnički kanal kroz koji sam se znala najbolje izraziti. Međutim, ovo je nešto što je zaista bilo neočekivano, ali vjerujem da se sve događa s razlogom, pa je vjerojatno tako i s mojoj pričom o polimernoj glini, govori Karla Belančić, po struci magistra riječke Kulturologije.
Desetak godina radila je kao novinarka u Zadru, gdje živi već 15 godina, međutim kao majka dvoje djece, novinarstvo joj je, unatoč adrenalinu kojeg joj je pružalo i omogućavalo da ostvari svoju ljubav prema istraživanju, postalo dosta izazovno. Nekako je postepeno, nakon pisanja, iz nje počeo na vidjelo izlaziti u njoj oduvijek prikriven onaj kreativni dio.
Valjda je majčinstvo u meni napravilo neki 'klik' i razvio se jedan posve novi, umjetnički dio mene kojem sam odlučila dati priliku, kaže. Kada je ostala trudna s prvim djetetom, krenula je u misiju ukrašavanja djetetovog malog kutka i tražila je ukrasne okvire sa značenjem imena. Sasvim slučajno je tada od prijatelja na poklon dobila kutiju punu polimerne gline, zvane i fimo masa, te je pokušala raditi s njom. I tako je sve krenulo. Tko god bi vidio Karline okvire, zamolio bi je da i njemu napravi.
S vremenom sam shvatila da to što radim i nije toliko loše koliko sam mislila. Kako su mi prvi radovi bili okviri koje sam, između ostalog, ukrašavala imenima djece kojima su bili namijenjeni, otuda je potekla ideja za ime brenda 'Name your frame' (Imenuj svoj okvir). Danas se moja radinost proširila na veliki broj predmeta koje ukrašavam, ali nekako mi je ime priraslo srcu, pa sam ga ostavila, ispričala nam je Karla.
Jako sam počašćena što sudjelujem u izradi takvog iznenađenja za nekoga
Uvijek je bila dosta stroga i samokritična prema svemu što radi pa joj je vjerojatno zato trebalo dosta vremena da se odvaži i na svoj hobi krene gledati ozbiljnije. Polako, uz tutorijale i društvene mreže, broj njenih pratitelja je polako, ali sigurno počeo rasti da bi nakon drugog djeteta, korone i već podosta iskustva u modeliranju shvatila da je vrijeme za korak dalje.
Predala je zahtjev za poticaje za samozapošljavanje, dobila ih i od tada kreće njezina "službena priča", a Name your frame okreće novu životnu stranicu. S polimernom glinom je, ističe, brzo kliknula iako nikada prije nije radila s tom sirovinom. Sve joj je bilo novo i sve je učila sama po prvi put, pomoću tutorijala na internetu.
Polimerna glina jako je zahvalna za obradu. Koliko god puta pogriješiš, ponovno je izmijesiš i počneš ispočetka. Samo treba biti strpljiv i uporan. Trebalo mi je dosta vremena da budem sigurna u sebe i zadovoljna s onim što radim, da ruke nauče sve neke pokrete kojima se modeliraju detalji poput lica i slično, ali opet, u umjetnosti se učiš i usavršavaš cijeli život, zar ne?, poručuje.
Karlina velika želja bila je maksimalno personalizirati predmet koji ukrašava. Naravno, s razinom personaliziranosti, raste i vrijeme i trud koje treba uložiti u izradu. Ovo što radi nije kalup i nije 'špranca', svaki predmet ukrašava unikatno i ne postoje dva identična.
Drago mi je što se ljudima moja ideja svidjela i što uspijevam prenijeti tu emociju koja personalizirani poklon na kraju krajeva i čini posebnijim od ostalih. Osjeti se da je ljudima koji ih naručuju jako stalo do osobe kojoj naručuju. Žele je iznenaditi, dati joj nešto posebno, prenijeti joj poruku.
Ta osoba ulaže trud i istražuje što druga osoba voli, pa sve do najmanjeg detalja. Zar nije to već znak ljubavi i da je nekome jako stalo? Meni je to divno i jako sam počašćena što sudjelujem u izradi takvog iznenađenja za nekoga. Mnogi mi znaju poslati fotografije ili snimke osoba koje otvaraju svoj personalizirani poklon, pa bude suza, smijeha, radosti. Predivno nešto, govori.
Vrijeme potrebno za ukrašavanje ovisi o tome koja je tema, koliko ima detalja, je li riječ o setu od nekoliko predmeta ili jednom. Općenito, treba joj od jednog sata pa do nekoliko dana. Neki put joj uspije od prve, a ponekad iz više pokušaja. Neke se teme češće ponavljaju, pa je s vremenom u izradi istih postala brža i uspješnija. No kad se neka tema pojavi po prvi puta, i k tome je zahtjevna, onda joj uzme puno više vremena i energije. Jednako tako formira i cijene.
Ono što je Karlu najviše iznenadilo kod ovog isprva hobija, danas obrta, je to što je inače po prirodi dosta nestrpljiva, a ta radinost zahtjeva zavidnu razinu strpljivosti i mirnu ruku.
Pronašla sam nešto što me smiruje, opušta i za mene je jedan bijeg u vlastiti svijet mašte i slobode. Moram posebno naglasiti i to da mi je na cijelom ovom mom kreativnom putu od hobija do obrta najveća podrška bio moj suprug i da nije njega bilo, mislim da bi to sve ostalo na istom mjestu gdje je i počelo.
Smatram da je kod nas malih obrtnika jako bitna ta podrška koju dobivamo od bližnjih jer većina ni sama nije sigurna radi li ispravnu stvar i vrijedi li uopće ta njegova radinost za tako neki veći pothvat, objašnjava Karla Belančić pa dodaje kako ne zna hoće li se sjetiti nabrojati sve što ukrašava i izrađuje od polimerne gline – toliki je njezin asortiman!
Prva ideja bili su samo okviri, međutim kako se ljudi jave s nekom novom idejom, a Karla ne zna za ne i prihvaća sve izazove, tako se širio i asortiman. Tako danas, za sve prigode, ukrašava i šalice, pribor za jelo, zdjelice, tanjure, bookmarkere, nakit, notese, kasice, kutije uspomena, magnete, slastičarski pribor, natpise za vrata, božićne kuglice, privjeske za ključeve, ukrase za tortu,...
Trenutno su najtraženije kuglice za bor i šalice. Na kuglicama najčešće budu neki božićni motivi, ili pak obitelj, od jednog do više članova obitelji gdje ih Karla u minijaturnom izdanju prenaša na drvenu, plošnu kuglicu promjera 8,5 cm. Na šalicama, jednim od najtraženijih artikala, osim božićnih motiva, ljudi najčešće žele figuricu osobe kojoj poklanjaju uz neke detalje koji tu osobu opisuju, uz poneku anegdotu, internu šalu i slično.
U svakom slučaju, bude jako zabavno i zanimljivo. Već sam jako puno ljudi upoznala izrađujući njihove šalice.
Ali naravno, bude tu i tema omiljenog pjevača, filma, životinje, priroda, knjiga. Ma sve zapravo. Nema granica ljudskoj mašti, a ni polimernoj glini, ističe Karla za koju ne postoji želja klijenta koju ona ne može ostvariti, od fimo mase zaista stvara svakakva čuda. Puno je tu uloženog truda pa kada se to vrati sa zadovoljnim i sretnim kupcima, i dobije podrška ljudi, nema ljepše nagrade za sav trud.
Neopisivo mi je drago to čuti, da me ljudi spominju u kontekstu nečeg pozitivnog i kao nekog koga preporučuju. Srce mi je kao kuća. Nema tih riječi za opisati zahvalnost i nastaviti usavršavati svoj talent kako bi dosegnuo do još većeg broja ljudi i uveselio još više srca, kaže.
Karlina genijalna mala remek-djela putuju i u inozemstvo, a ponekad joj se jave i naši ljudi iz inozemstva i naruče poklon za člana obitelji ili prijatelja u Hrvatskoj. Isto tako, iz Hrvatske naručuju u inozemstvo. Najčešće su to Njemačka i Italija, a jednom su bile i Irska i SAD. Najveća prepreka slanja u inozemstvo, napominje Karla, jesu cijena dostave i loša komunikacija dostavnih službi između zemalja.
Puno je tu bilo stresa i zivkanja poštanskih ureda i dostavnih službi po Europi ne bih li saznala gdje je zapeo paket. Nisam mirna sve dok paket ne stigne na adresu pa proživljavam jednaki stres kao i klijent koji je naručio, a najgore mi je to što to ne ovisi o meni, a ja ovisim o njima. Ali, na sreću, ipak bi sve ok završilo, podijelila je s nama vlasnica brenda Name your frame koju upravo lijepi komentari i pohvale kupaca motiviraju i tjeraju dalje, i hrane taj umjetnički dio. Svaki put kad se pojavi trunka sumnje u ono što radi, dobije poruku koja joj da krila.
'Tako mi je drago što sam vas pronašla', 'Zaplakala je od sreće', 'Vi ste čudo, toliko truda i detalja', 'Hvala od srca',... Puno bude tu emocija, i s moje i njihove strane. Ono što mi je također simpatično je što ljudi prođu dvaput kroz taj efekt iznenađenja, jednom kada ugledaju predmet na mobitelu, a drugi put uživo. Uživo uvijek bude još bolji dojam, tako da cijeli proces uvijek ima tu pozitivnu poruku od ljudi, iskrenu reakciju. Jer zaista jest teško prenijeti taj 2D efekt putem slike, ističe Karla Belančić iz Zadra.