Sve više Hrvata kupuje online. Brzo, jednostavno i sigurno. Tako radi i Nina, koja zna da su njezine online transakcije zaštićene, a iskustvo kupnje – sigurno. Kako? Ispričat će upravo ona.
Hrvati i online kupnja vole se javno, nije to nikakva tajna. Većini je draže skrolati bespućima internetskih trgovina, dodavati stvari u košaricu i platiti iz udobnosti fotelje nego upijati nove kombinacije iz izloga, hodati po trgovinama i izabirati nove krpice, kremice, mobitele, kućanske aparate.
I mi smo takvi, a prema istraživanju Mastercarda u Hrvatskoj ima nas jako puno. 47 % ispitanika kupuje online barem jedno mjesečno, a njih 35 % jednom do dva puta u tri mjeseca. S druge strane, svakog tjedna online kupuje 45 % ispitanika.
Među njima je i Nina, umjetnica i kreativka koja od malih nogu vuče ljubav prema šivanju.
"Moja baka imala je onu starinsku mašinu, koje su bile u onim kutijama, sanducima. Unutra sam se uvijek skrivala kao dijete i one pedale sam stiskala i to mi je bilo fascinantno. Nakon toga, kao tinejdžerica sam počela s prepravljanjem odjevnih predmeta, i kada sam rodila djecu, počela sam im izrađivati jastučiće, zvjezdice za naše božićno drvce", ispričala nam je Nina.
Zvjezdice koje su puno više od zvjezdica
Djeca zamisle, ona ostvari. Zapravo, sve što se može sašiti ona će i sašiti. Njezine spretne ruke od skice će napraviti pravo malo umjetničko djelo, a ta mala umjetnička djela poslije krase domove najdražih.
"Svake godine napravimo malo darivanje, darivamo prijatelje ili odemo u dom za nezbrinutu djecu pa njima darujemo zvjezdice, jastučiće. To je naša tradicija, svake godine, to obožavamo i to je ta ljubav prema šivanju", rekla nam je Nina.
Tu je ljubav prenijela i na djecu. A kad se djeca uhvate šivanja, kroz šalu će Nina, onda materijala odlazi na metre, svaki dan. S obzirom na troje klinaca i život izvan grada, puno joj je jednostavnije materijal, vrpce i ukrase naručiti online. Želi da kupnju može obaviti brzo i bez puno tipkanja.
"S obzirom na to da puno naručujemo, barem jedno tjedno, plaćanje preko interneta oduzimalo mi je dosta vremena na autorizaciju, a otkad koristim biometrijsko plaćanje, otisak prsta, to riješim u nekoliko sekundi i stvarno nam je to olakšalo život. Biometrija mi je uštedjela puno živaca i vremena", iskrena je bila Nina.
93 % potrošača umjesto lozinki radije bi koristilo biometriju
Nema više smišljanja PIN-ova – kombinacija rođendana i dragih datuma. Dovoljan je samo otisak prsta i kupnja je gotova. Tradicionalni načini zaštite oslanjaju se na PIN-ove i kartice. PIN-ove je moguće ukrasti, pogoditi ili ćemo ih zaboraviti, a kartice možemo izgubiti. Otisak prsta jedinstven je i samo vaš, i, našalit ćemo se, uvijek uz vas. Istraživanje je pokazalo kako bi čak 93 % potrošača umjesto lozinki radije koristilo biometriju.
A gdje ste vi u toj priči? Još ste uvijek skeptični kod online plaćanja? Možda vam uspijemo promijeniti mišljenje ako kažemo da su tehnološke kompanije u platnom prometu, primjerice Mastercard, uskladile svoja poslovanja sa strogom europskom Direktivom o platnim uslugama (PSD2). Njome se, između ostalog, traži potvrđivanje identiteta pri plaćanjima online (SCA) s bilo koja dva od ukupno tri elementa: nešto što znate (recimo, lozinka), nešto što posjedujete (poput vašeg mobitela) i nešto što ste nedvojbeno vi (otisak prsta ili skeniranje lica, odnosno biometrija).
Sigurnost na prvom mjestu
Kada je o sigurnosti riječ, možemo izdvojiti i Mastercardov ID Check, koji se automatski aktivira ako se ukaže potreba za provjerom identiteta prilikom plaćanja. Uoči li banka potencijalno sumnjiv zahtjev za transakciju Mastercard karticom, poslat će vam o tome obavijest preko svoje mobilne aplikacije. Nakon toga svoj identitet možete potvrditi primjerice otiskom prsta i odmah razriješiti nedoumicu, čak i ako se u tom trenutku bavite nečim drugim. Mastercardova rješenja pomažu u zaštiti vaših online transakcija i omogućuju brzo i sigurno iskustvo kupnje.
Biometrijski model plaćanja unosi dodatni sloj zaštite u plaćanja mobilnim novčanikom, a više ne morate pamtiti šifre i PIN-ove. Zapravo, sve što vam treba da biste kupiti bicikl, tenisice ili bilo što drugo online, zapravo ste vi sami – bilo otiskom prsta ili selfijem na svom mobitelu.
Sadržaj je napravljen u produkciji Nova Studija, native tima Nove TV, u suradnji s partnerom Mastercard po najvišim profesionalnim standardima.