Hrvati i online kupnja vole se javno, nije to nikakva tajna. Većini je draže skrolati bespućima internetskih trgovina, dodavati stvari u košaricu i platiti iz udobnosti fotelje nego upijati nove kombinacije iz izloga, hodati po trgovinama i izabirati nove krpice, kremice, mobitele, kućanske aparate.
I mi smo takvi, a prema istraživanju Mastercarda u Hrvatskoj ima nas jako puno. 47 % ispitanika kupuje online barem jedno mjesečno, a njih 35 % jednom do dva puta u tri mjeseca. S druge strane, svakog tjedna online kupuje 45 % ispitanika.
Među njima je i Nina, umjetnica i kreativka koja od malih nogu vuče ljubav prema šivanju.
Umjetnica i kreativka Nina Foto: Karlo Klasić/Nova Studio
"Moja baka imala je onu starinsku mašinu, koje su bile u onim kutijama, sanducima. Unutra sam se uvijek skrivala kao dijete i one pedale sam stiskala i to mi je bilo fascinantno. Nakon toga, kao tinejdžerica sam počela s prepravljanjem odjevnih predmeta, i kada sam rodila djecu, počela sam im izrađivati jastučiće, zvjezdice za naše božićno drvce", ispričala nam je Nina.
Ljubav od malih nogu Foto: Karlo Klasić/Nova Studio
Zvjezdice koje su puno više od zvjezdica
Djeca zamisle, ona ostvari. Zapravo, sve što se može sašiti ona će i sašiti. Njezine spretne ruke od skice će napraviti pravo malo umjetničko djelo, a ta mala umjetnička djela poslije krase domove najdražih.
"Svake godine napravimo malo darivanje, darivamo prijatelje ili odemo u dom za nezbrinutu djecu pa njima darujemo zvjezdice, jastučiće. To je naša tradicija, svake godine, to obožavamo i to je ta ljubav prema šivanju", rekla nam je Nina.
Ljepota je u poklanjanju Foto: Karlo Klasić/Nova Studio
Tu je ljubav prenijela i na djecu. A kad se djeca uhvate šivanja, kroz šalu će Nina, onda materijala odlazi na metre, svaki dan. S obzirom na troje klinaca i život izvan grada, puno joj je jednostavnije materijal, vrpce i ukrase naručiti online. Želi da kupnju može obaviti brzo i bez puno tipkanja.
"S obzirom na to da puno naručujemo, barem jedno tjedno, plaćanje preko interneta oduzimalo mi je dosta vremena na autorizaciju, a otkad koristim biometrijsko plaćanje, otisak prsta, to riješim u nekoliko sekundi i stvarno nam je to olakšalo život. Biometrija mi je uštedjela puno živaca i vremena", iskrena je bila Nina.
Sigurnost na prvom mjestu Foto: Karlo Klasić/Nova Studio
93 % potrošača umjesto lozinki radije bi koristilo biometriju
Nema više smišljanja PIN-ova – kombinacija rođendana i dragih datuma. Dovoljan je samo otisak prsta i kupnja je gotova. Tradicionalni načini zaštite oslanjaju se na PIN-ove i kartice. PIN-ove je moguće ukrasti, pogoditi ili ćemo ih zaboraviti, a kartice možemo izgubiti. Otisak prsta jedinstven je i samo vaš, i, našalit ćemo se, uvijek uz vas. Istraživanje je pokazalo kako bi čak 93 % potrošača umjesto lozinki radije koristilo biometriju.
Sigurnije kupovanje online, bilo gdje i bilo kada Foto: Karlo Klasić/Nova Studio
A gdje ste vi u toj priči? Još ste uvijek skeptični kod online plaćanja? Možda vam uspijemo promijeniti mišljenje ako kažemo da su tehnološke kompanije u platnom prometu, primjerice Mastercard, uskladile svoja poslovanja sa strogom europskom Direktivom o platnim uslugama (PSD2). Njome se, između ostalog, traži potvrđivanje identiteta pri plaćanjima online (SCA) s bilo koja dva od ukupno tri elementa: nešto što znate (recimo, lozinka), nešto što posjedujete (poput vašeg mobitela) i nešto što ste nedvojbeno vi (otisak prsta ili skeniranje lica, odnosno biometrija).
Sigurnije kupovanje online, bilo gdje i bilo kada Foto: Karlo Klasić/Nova Studio
Sigurnost na prvom mjestu
Kada je o sigurnosti riječ, možemo izdvojiti i Mastercardov ID Check, koji se automatski aktivira ako se ukaže potreba za provjerom identiteta prilikom plaćanja. Uoči li banka potencijalno sumnjiv zahtjev za transakciju Mastercard karticom, poslat će vam o tome obavijest preko svoje mobilne aplikacije. Nakon toga svoj identitet možete potvrditi primjerice otiskom prsta i odmah razriješiti nedoumicu, čak i ako se u tom trenutku bavite nečim drugim. Mastercardova rješenja pomažu u zaštiti vaših online transakcija i omogućuju brzo i sigurno iskustvo kupnje.
Biometrijski model plaćanja unosi dodatni sloj zaštite u plaćanja mobilnim novčanikom, a više ne morate pamtiti šifre i PIN-ove. Zapravo, sve što vam treba da biste kupiti bicikl, tenisice ili bilo što drugo online, zapravo ste vi sami – bilo otiskom prsta ili selfijem na svom mobitelu.
Sadržaj je napravljen u produkciji Nova Studija, native tima Nove TV, u suradnji s partnerom Mastercard po najvišim profesionalnim standardima.