Kraljica popa puni 64 godine, a njezin utjecaj na glazbu i modu i danas je snažan kao i prije 40-ak godina, kada je tek stupila na scenu. Nijedna glazbenica nikada nije imala više hitova na prvim mjestima glazbenih ljestvica, niti je ijedna toliko promijenila poimanje mode te ujedno scenske kostime prenijela u svakodnevnicu.

Galerija

Rođena kao Madonna Louise Ciccone, već je od najranije dobi pokazivala zanimanje za umjetnost, no mislila je da želi biti isključivo plesačica.

Tek kada je ušla u svijet zabave, shvatila je da više naginje glumi i glazbi. Iako je danas većini publike poznata kao jedna od najboljih živućih glazbenica svih vremena, Madonna je i glumica, a za svoju ulogu Evite Peroni primila je i nagradu Zlatni globus.

No glazba je bila njezina veća ljubav, a kada je 1983. objavila prvi album i publici predstavila dotada neviđen način odijevanja jedne glazbenice, zauvijek je promijenjeno lice glazbe, ali i mode.

Naime, još davne 1984., kada se prvi put pojavila u glazbenom spotu prikazanom na MTV-ju, bilo je jasno da je riječ o glazbenici koja se ne libi biti drugačija.

U svojim spotovima za pjesme „Lucky Star“ i „Borderline“ nosi svoju verziju punk-suknje, mrežasti top kroz koji se nazire grudnjak, crne čipkane rukavice, obilje plastičnih i gumenih narukvica, nakit s religijskim simbolima, trake u kosi i vrlo upadljivu šminku.

Madonna je revolucionirala ženu, glazbu i modu.

Upravo su takav način odijevanja počele slijediti tisuće mladih djevojaka, a sva je ta odjeća bila vrlo prihvatljive cijene.

Kao što je u svojim intervjuima Madonna često isticala, nikada joj nije bio cilj postati modnim uzorom, nego je takvu odjeću ona jednostavno privatno nosila, kao i njezine prijateljice, ponajprije zbog lake dostupnosti i niskih cijena.

Kada se pak na dodjeli MTV-jevih nagrada godinu dana kasnije pojavila u vjenčanici i pjevala pjesmu „Like a Virgin“, postavila je nove rekorde u kostimografiji, ali i kontroverznosti. Zbog svega toga njezini su je fanovi još više zavoljeli.

Iako je i sama imala osebujan stil odijevanja i privatno, inspiraciju za svoje nastupe i glazbene videe često je tražila i u drugima. Primjerice, Marilyn Monroee i Marlene Dietrich bile su joj omiljena lica kojima se vraćala. Marilyn joj je često služila kao inspiracija za modne kombinacije s dominantnom bijelom bojom i dijamantima, dok je u Marlene potražila androginost u odijelima ispod kojih je virilo donje rublje.

Korzet kao nijedan drugi

Ipak, ono što je postao njezin zaštitni znak svakako su bili korzeti s našiljenim grudnjacima (tzv. bullet bra). Njih je izradio Jean Paul Gaultier, inače poznat kao dizajner koji u svoje kreacije unosi fetišističku notu. Jedan od njih, nježnoružičaste boje, Madonna je prvi put nosila 1990. u Japanu na prvoj postaji svoje svjetske turneje Blonde Ambition.

Tim korzetom, i onima nakon njega, Madonna je promijenila shvaćanje donjeg rublja kao odjevnog komada koji se mora nositi samo ispod odjeće.

Taj se trend proteklih nekoliko sezona opet vratio na modnu scenu. I danas su trgovine prepune tzv. slip on haljina s čipkom, nalik spavaćicama, koji je prigrlila i Severina, kao i raznih korzeta i majica na bretelice za koje sami možemo odlučiti hoćemo li ih nositi kao donje rublje ili kao vanjsku odjeću.

Upravo je to Madonna i htjela postići – dati djevojkama mogućnost da same odlučuju o tome kako će izraziti svoju osobnost.

A to je uspijevala i desetljećima kasnije. I Lady Gaga i Katy Perry u svojim su se scenskim kostimima inspirirale njezinim kultnim korzetom, a ujedno su se njegove verzije pojavile i nebrojeno puta na malim ekranima.

Novac nije presudan za stil

Nakon te kultne suradnje s Gaultierom uslijedile su i brojne druge s prestižnim dizajnerskim imenima, kao što su Dolce & Gabanna, Versace, Stella McCartney, Givenchy i drugi, ali je jednako tako rado nosila i komade do tada nepoznatih dizajnera koje bi vinula u modno nebo poput, primjerice, Ricka Owensa.

Kultne korzete s našiljenim vrhovima za Madonnu je izradio Jean Paul Gaultier. Time je pokrenula trend nošenja donjeg rublja kao vanjske odjeće.

Međutim, shvaćajući da si mlade djevojke i žene koje slušaju njezinu glazbu najčešće ne mogu priuštiti takve skupocjene komade odjeće, Madonna je početkom 2000-tih surađivala s brendovima ulične mode poput GAP-a i pokazala da za stil nije nužno imati mnogo novca. Uostalom, tako je i počela svoju karijeru.

Danas, kada puni 63 godine, nije ništa manje zanimljiva nego ranije. Ono što je unijela u modu pamti se i desetljećima kasnije, a trendovi poput spomenutog nošenja donjeg rublja kao odjeće vratili su se na velika vrata.

Iako mnogi njezine modne odabire nazivaju kontroverznima, nema sumnje da iza toga stoji i originalnost i velika doza hrabrosti, posebno u vrijeme kada je tek započela stvarati svoju karijeru i svoje ime.

Zahvaljujući njezinu utjecaju, žene su se mogle izraziti na neke sasvim nove načine. Madonna je, nema sumnje, revolucionirala ženu, modu i glazbu.