Kraljica popa puni 64 godine, a njezin utjecaj na glazbu i modu i danas je snažan kao i prije 40-ak godina, kada je tek stupila na scenu. Nijedna glazbenica nikada nije imala više hitova na prvim mjestima glazbenih ljestvica, niti je ijedna toliko promijenila poimanje mode te ujedno scenske kostime prenijela u svakodnevnicu.

Galerija Madonna 2022. godine +0 Madonna na Superbowlu 2012. godine

Rođena kao Madonna Louise Ciccone, već je od najranije dobi pokazivala zanimanje za umjetnost, no mislila je da želi biti isključivo plesačica.

Tek kada je ušla u svijet zabave, shvatila je da više naginje glumi i glazbi. Iako je danas većini publike poznata kao jedna od najboljih živućih glazbenica svih vremena, Madonna je i glumica, a za svoju ulogu Evite Peroni primila je i nagradu Zlatni globus.

No glazba je bila njezina veća ljubav, a kada je 1983. objavila prvi album i publici predstavila dotada neviđen način odijevanja jedne glazbenice, zauvijek je promijenjeno lice glazbe, ali i mode.

Naime, još davne 1984., kada se prvi put pojavila u glazbenom spotu prikazanom na MTV-ju, bilo je jasno da je riječ o glazbenici koja se ne libi biti drugačija.

U svojim spotovima za pjesme „Lucky Star“ i „Borderline“ nosi svoju verziju punk-suknje, mrežasti top kroz koji se nazire grudnjak, crne čipkane rukavice, obilje plastičnih i gumenih narukvica, nakit s religijskim simbolima, trake u kosi i vrlo upadljivu šminku.

Madonna je revolucionirala ženu, glazbu i modu.

Upravo su takav način odijevanja počele slijediti tisuće mladih djevojaka, a sva je ta odjeća bila vrlo prihvatljive cijene.

Kao što je u svojim intervjuima Madonna često isticala, nikada joj nije bio cilj postati modnim uzorom, nego je takvu odjeću ona jednostavno privatno nosila, kao i njezine prijateljice, ponajprije zbog lake dostupnosti i niskih cijena.

Kada se pak na dodjeli MTV-jevih nagrada godinu dana kasnije pojavila u vjenčanici i pjevala pjesmu „Like a Virgin“, postavila je nove rekorde u kostimografiji, ali i kontroverznosti. Zbog svega toga njezini su je fanovi još više zavoljeli.

Iako je i sama imala osebujan stil odijevanja i privatno, inspiraciju za svoje nastupe i glazbene videe često je tražila i u drugima. Primjerice, Marilyn Monroee i Marlene Dietrich bile su joj omiljena lica kojima se vraćala. Marilyn joj je često služila kao inspiracija za modne kombinacije s dominantnom bijelom bojom i dijamantima, dok je u Marlene potražila androginost u odijelima ispod kojih je virilo donje rublje.

Korzet kao nijedan drugi

Ipak, ono što je postao njezin zaštitni znak svakako su bili korzeti s našiljenim grudnjacima (tzv. bullet bra). Njih je izradio Jean Paul Gaultier, inače poznat kao dizajner koji u svoje kreacije unosi fetišističku notu. Jedan od njih, nježnoružičaste boje, Madonna je prvi put nosila 1990. u Japanu na prvoj postaji svoje svjetske turneje Blonde Ambition.

Tim korzetom, i onima nakon njega, Madonna je promijenila shvaćanje donjeg rublja kao odjevnog komada koji se mora nositi samo ispod odjeće.

Taj se trend proteklih nekoliko sezona opet vratio na modnu scenu. I danas su trgovine prepune tzv. slip on haljina s čipkom, nalik spavaćicama, koji je prigrlila i Severina, kao i raznih korzeta i majica na bretelice za koje sami možemo odlučiti hoćemo li ih nositi kao donje rublje ili kao vanjsku odjeću.

Upravo je to Madonna i htjela postići – dati djevojkama mogućnost da same odlučuju o tome kako će izraziti svoju osobnost.

A to je uspijevala i desetljećima kasnije. I Lady Gaga i Katy Perry u svojim su se scenskim kostimima inspirirale njezinim kultnim korzetom, a ujedno su se njegove verzije pojavile i nebrojeno puta na malim ekranima.

Novac nije presudan za stil

Nakon te kultne suradnje s Gaultierom uslijedile su i brojne druge s prestižnim dizajnerskim imenima, kao što su Dolce & Gabanna, Versace, Stella McCartney, Givenchy i drugi, ali je jednako tako rado nosila i komade do tada nepoznatih dizajnera koje bi vinula u modno nebo poput, primjerice, Ricka Owensa.

Kultne korzete s našiljenim vrhovima za Madonnu je izradio Jean Paul Gaultier. Time je pokrenula trend nošenja donjeg rublja kao vanjske odjeće.

Međutim, shvaćajući da si mlade djevojke i žene koje slušaju njezinu glazbu najčešće ne mogu priuštiti takve skupocjene komade odjeće, Madonna je početkom 2000-tih surađivala s brendovima ulične mode poput GAP-a i pokazala da za stil nije nužno imati mnogo novca. Uostalom, tako je i počela svoju karijeru.

Danas, kada puni 63 godine, nije ništa manje zanimljiva nego ranije. Ono što je unijela u modu pamti se i desetljećima kasnije, a trendovi poput spomenutog nošenja donjeg rublja kao odjeće vratili su se na velika vrata.

Iako mnogi njezine modne odabire nazivaju kontroverznima, nema sumnje da iza toga stoji i originalnost i velika doza hrabrosti, posebno u vrijeme kada je tek započela stvarati svoju karijeru i svoje ime.

Zahvaljujući njezinu utjecaju, žene su se mogle izraziti na neke sasvim nove načine. Madonna je, nema sumnje, revolucionirala ženu, modu i glazbu.

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju