Pariški tjedan visoke mode otvoren je jučer revijom koja je posljednjih godina postala jedna od najočekivanijih. To je revija modne kuće Schiaparelli, koja iz sezone u sezonu oduševljava zahvaljujući viziji kreativnog direktora Daniela Roseberryja.

Galerija

Oduševljenje nije izostalo ni ovaj put na predstavljanju haute couture kolekcije za proljeće/ljeto 2025. godine.

Zbog nje je Daniel Roseberry mjesecima proučavao rad cijenjenih dizajnera, među kojima su Charles Frederick Worth, Madame Grès, Paul Poiret, Yves Saint Laurent i Azzedine Alaïa. Nisam želio kopirati njihov rad, želio sam učiti od njih, istaknuo je u službenom priopćenju uoči revije.

Schiaparelli, haute couture, proljeće/ljeto 2025. - 2 Foto: Profimedia

Njegova mašta proradila je tijekom posjeta jednoj francuskoj trgovini antikviteta, u kojoj je pronašao vrpce iz 20-ih i 30-ih godina prošlog stoljeća.

Inspirirale su me da se prepustim putovanju kroz vrijeme i dizajniram siluete koje će dočarati visoku modu iz prošlosti. Shvatio sam što želim napraviti: stvoriti nešto što djeluje novo zato što je staro. Umoran sam od toga što svi stalno izjednačavaju modernost i jednostavnost. Zar nešto novo ne može biti obrađeno, barokno, ekstravagantno? Zar je naša fiksacija na to što izgleda moderno postala ograničenje? Košta li nas naše mašte? zapitao se.

Revija modne kuće Schiaparelli 1946. Foto: Profimedia

Nove kreacije uistinu odišu duhom nekih prošlih vremena, što je jasno vidljivo i iz krojeva. Zaboravite na trendovske predimenzionirane komade koje potpuno brišu liniju ženskog tijela – Roseberry u igru vraća naglašen struk i staru viziju ženstvenosti.

Schiaparelli, haute couture, proljeće/ljeto 2025. - 1 Foto: Profimedia

Kolekciju je nazvao Icarus, posegnuvši u grčku mitologiju kako bi objasnio svoju viziju visoke mode. Ikar je bio sin grčkog arhitekta Dedala koji je pobjegao iz labirinta kralja Minosa zahvaljujući krilima koja im je Dedal izradio. U želji da dotakne nebesa Ikar je poletio tako visoko da je sunce uništilo njegova krila, a on je pao u more i utopio se.

Schiaparelli, haute couture, proljeće/ljeto 2025. - 14 Foto: Profimedia

Visoka moda je po definiciji potraga za savršenstvom. Svaka sezona je poput donkihotovske borbe, uspon, pokušaj da dođeš na još višu razinu izvedbe i vizije. I mi to radimo i ja to radim – za vas. Naše gledatelje, naše klijente, naše strastvene pratitelje. Naravno, visoku modu radiš zbog ljubavi. Međutim, radiš je i zbog dužnosti.

Nikada ne zaboravljam da vodim jednu od možda i posljednjih velikih modnih kuća koje su vraćene u život. Moja je radost, ali i odgovornost, nastaviti raditi bolje. Visoka moda teži dosizanju velikih visina, obećava bijeg od naše komplicirane stvarnosti. Također nas podsjeća na to da savršenstvo ima cijenu. Koliko visoko mi dizajneri možemo ići? Onoliko koliko nam sunce i bogovi dopuste, zaključio je Roseberry.

Schiaparelli, haute couture, proljeće/ljeto 2025. - 7 Foto: Profimedia

Demi Moore nosi platnene tenisice koje su... ma, pravi spektakl

Charlize Theron: Haljina s korzetom od trapera u kojoj slavna glumica izgleda poput statue

Kreacija s "repom" u kojoj Zendaya izgleda kao da je s drugog planeta

Jennifer Lopez na Met Galu stigla u goloj haljini s 2,5 milijuna perlica i kristala