Lijepa i njegovana kosa uvelike ovisi o hrani koju unosite u organizam. Odgovarajuće količine minerala i vitamina u organizmu mogu poduprijeti rast kose, dok će manjak određenih elemenata izazvati ispadanje vlasi. Otkrijte stoga koje sve namirnice svakako trebate uključiti u obroke

1. Omega 3 masne kiseline
Ovi vrijedni elementi potrebni su za prirodnu izgradnju stanica tijela, nezamjenjivi su pomagači u misaonim procesima poput održavanja koncentracije i pamćenja, a iznimno su važni i za zdravlje kose, osobito elasticiteta vlasi.

S obzirom da ih tijelo ne može samo proizvesti, možemo ih dobiti samo putem hrane. 'Navalite' stoga na njihove najbolje izvore: orahe i druge orašaste plodove, tunu i drugu plavu ribu, kelj te prokulicu.

2. Cink
Ovaj mineral neizmjerno je važan za poticanje rasta, obnavljanje stanica i zdravlje općenito. Cink je poznat i kao regulator hormona u tijelu koji će spriječiti ispadanje kose. No, nemojte pretjerati s njegovom konzumacijom: odrasloj osobi potrebno je 11 miligrama cinka dnevno. Možete ga pronaći u slanutku, kamenicama, govedini i telećoj jetri.

Kosa sa uglavnom sastoji od proteina, pa je iznimno važno konzumirati tu prehrambenu grupu namirnica u odgovarajućoj količini

3. Proteini
Vaša kosa sa uglavnom sastoji od proteina, pa je iznimno važno konzumirati tu prehrambenu grupu namirnica u odgovarajućoj količini. Previše proteina potaknut će ispadanje kose, a premalo proteina započet će proces sijeđenja kose.

Čak i ako ne jedete meso i ribu koji su odlični izvori proteina, njih možete naći i u širokom spektru namirnica veganskog i vegetarijanskog porijekla: od grčkog jogurta, jaja i kelja do graha, leće i soje.

4. Željezo
Ovaj je mineral prenositelj kisika do svih stanica tijela, i kao takav nezamjenjiv u procesu pravilne cirkulacije. O njegovoj zastupljenosti u tijelu ovisi i slaba prokrvljenost vlasišta koja je direktno povezana s ispadanjem kose. Osigurajte svojem tijelu dovoljno željeza pa jedite zeleno lisnato povrće, cjelovite žitarice, grah, crveno meso, žutanjke i školjke poput dagnji i kamenica.

5. Vitamini A i C
Sebum je spoj lipida koje luče lojne žlijezde kao prirodne regeneratore kose i kože. Pretjerano lučenje te uljne supstance zamastit će vlasište kose, a premalo izazvati pucanje vlasi.

Da bi održali ravnotežu, potrebno je jesti namirnice bogate vitaminom A i C u preporučenim dnevnim dozama poput lisnatog zelenog povrća, špinata, brokula, slatkog krumpira i tikve.

6. Magnezij
Ovaj je mineral neophodan za brojne procese u tijelu, a neke studije pokazuju da njegov nedostatak utječe i na prerani gubitak kose – kako kod žena, tako i kod muškaraca. Magnezij se nalazi u bademima, špinatu, leći, smeđoj riži i nekim vrstama ribe.

7. Selen
Ovaj esencijalni element je prirodni antioksidans koji čuva elastičnost tkiva, te sudjeluje u nekim metaboličkim procesima i poticanju normalnog rasta tijela. Najveće količine ovog minerala naći ćete u brazilskim oraščićima, ali i u cjelovitim žitaricama, kvascu te plodovima mora.

Koristeći saznanja o ovim prirodnim elementima stručnjaci iz Laboratorija Vichy deset su godina razvijali specijalnu trostruku formulu za sprječavanje ispadanja kose.

Proizvodi DERCOS AMINEXIL PRO za žene i muškarce sadrže molekulu aminexil koja sprečava stvrdnjavanje kolagene ovojnice za očuvanje mekoće i elastičnosti tkiva, u kombinaciji s molekulom SP94 jača vlasi, dok arginin potiče krvnu mikrocirkulaciju i dotok hranjivih tvari neophodnih za rast.

Kao dopunu ovom tretmanu Laboratoriji Vichy predlažu DERCOS Energetski šampon protiv ispadanja kose, koji jamči snažniju kosu od korijena do vrhova.

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju