Mnogi od nas doživljavaju jelo kao potrebu koju treba što prije obaviti kako bi nam ostalo vremena za druge stvari poput rada, kućanskih poslova ili gledanja televizije. Redovito jedemo s nogu ili za radnim stolom, katkada čak kod kuće na brzinu progutamo hranu s tanjura. Uključimo autopilota i mehanički nabadamo vilicom, žvačemo i gutamo.

 

Čak i kada je na tanjuru zdrava hrana, ako je brzo utrpamo u sebe neće se dobro probaviti i opteretit će organe. Vrijeme za jelo trebalo bi biti vrijeme izdvojeno na vas, vrijeme za obitelj, prilika da zastanete i budete jedno sa svijetom, kako se ističe u knjizi "Alkalna prehrana" autora dr. Stephana Domeniga koju izdaje Školska knjiga.

S obzirom na to da nas hrana održava na životu, trebali bismo joj posvetiti više vremena. Kada to ne činimo, zanemarujemo svoj duh i brigu za sebe. Za to nećete uvijek imati dovoljno vremena, ali koristit će vam da bude što češće.

Deset koraka prema svjesnom jedenju:


1. Odvojite vrijeme za jelo. Za svaki obrok odvojite barem trideset minuta za stolom.

2. Udobno se smjestite. Nekoliko puta duboko udahnite kako biste se primirili i prihvatili da je to vrijeme odvojeno za obrok. Budite zahvalni što imate dobru hranu.

3. Osvijestite bilo kakav osjećaj nestrpljivosti i želje da ustanete i samo jedite. Možda mislite na nešto što morate obaviti, no pokušajte se koncentrirati. Ovo je vrijeme posvećeno uživanju u hrani.

4. Pogledajte hranu na tanjuru. Gledajte kako izgleda. Pomirišite je. Udahnite opojne mirise.

5. Prije nego što počnete jesti razmislite o tome koliko ćete hrane stavljati na vilicu – što manje, to bolje.

6. Kada hranu stavite u usta, polako žvačite kako biste osjetili različite okuse i teksture.

7. Temeljito prožvačite i to najmanje tridesetak puta.
Neka hrana bude u ustima posve usitnjena prije nego što je progutate.

8. Između zalogaja spustite vilicu; važno je ne žuriti i odmoriti se kako ne biste preopteretili želudac. Pročitajte i tri namirnice koje ne biste smjeli jesti (i piti) za ručak.

9. Oduprite se želji da požurite - bilo da što prije prijeđete na desert ili na sljedeći zalogaj hrane, želji da ustanete i činite nešto drugo.

10. Kada pojedete, ostanite nekoliko minuta opušteno sjediti. Trebali biste se osjećati mirno, zadovoljno i nahranjeno, a ne naduto ili prejedeno. Vaše tijelo i um zahvalit će vam za odvojeno vrijeme.


PREUZETO IZ KNJIGE "ALKALNA PREHRANA" AUTORA DR. STEPHANA DOMENIGA.

Naslovnica knjige 'Alkalna prehrana' autora dr. Stephana Domeniga
Naslovnica knjige 'Alkalna prehrana' autora dr. Stephana Domeniga (Foto: Školska knjiga)