Donosimo vam 10 pravila koja će vam pomoći da živite zdravo, sretno i dugo, a kojih se svatko može pridržavati

1. NE PUŠITE
I jedna cigareta je previše. Pušenje je najgora stvar koju možete učiniti svome zdravlju. Pušenje je jedan od najvećih uzročnika smrti u svijetu, a opet uzročnik smrti koji se najlakše može spriječiti – sve što je potrebno je prestati pušiti.

Ako ste pušač ili bivši pušač vaša pluća vrlo vjerojatno su krcata toksinima - probajte napitak od 3 'snagatora' koji čisti pluća od toksina iz cigareta.

2. NE SUNČAJTE SE U SOLARIJU
Kod ljudi koji se sunčaju u solariju postoji dva i pol puta veći rizik da obole od malignog raka kože. Osim toga, solarij pospješuje brže starenje kože i pojavu bora. Kada se sunčate pod prirodnim suncem uvijek kožu namažite sredstvom sa zaštitnim faktorom. Počitajte i koja je to situacija u kojoj uvijek morate stavljati kremu za sunčanje.

'Ne pušite je 1. zapovijed u 'Bibliji' zdravlja. Pušenje je jedan od najvećih uzročnika smrti u svijetu, a opet uzročnik smrti koji se najlakše može spriječiti – sve što je potrebno je prestati pušiti'

3. JEDITE ČOKOLADU - UMJERENO
Možete jesti što god želite, ali pod uvjetom da jedete umjereno. Čokolada ili sladoled bit će vam puno ukusniji jedete li ih jednom tjedno (npr. kao nagradu nakon cijelog tjedna zdrave prehrane) nego kada ih jedete svaki dan.

4. KONTROLIRAJTE KOLESTEROL I ŠEĆER U KRVI
Uvijek budite upoznati s osnovnim brojkama bitnima za zdravlje. To znači da redovito kontrolirate razinu kolesterola i šećera u krvi. Ako vodite računa o tim brojkama lakše ćete znati u kakvom vam je stanju organizam i morate li uvesti neke promjene što se tiče prehrane i fizičke aktivnosti.

5. REDOVITO SE KREĆITE
Stručnjaci preporučaju po 30 minuta tjelovježbe 5 dana u tjednu. To ne znači da svaki put morate odraditi intenzivan trening, i šetnja bržim korakom pozitivno će utjecati na vaše fizičko i psihičko zdravlje, prvenstveno na zdravlje srca. Za još bolji učinak šetnje isprobajte trik s kojim ćete istopiti 20 posto više kalorija dok hodate.

6. UPOZNAJTE SE S POVIJESTI BOLESTI U VAŠOJ OBITELJI
Vodite računa o bolestima koje su postojale u vašoj obitelji, prvenstveno o ozbiljnim bolestima kao što su bolesti srca, rak, moždani udar, dijabetes i slične bolesti. Poznavanje obiteljske povijesti bolesti pomoći će vam da obratite pažnju na određene moguće zdravstvene rizike.

'Stručnjaci preporučaju po 30 minuta tjelovježbe 5 dana u tjednu. To ne znači da svaki put morate odraditi intenzivan trening, i šetnja bržim korakom je učinkovita'

7. PIJTE ZELENI ČAJ
Zeleni čak bogat je antioskidansima, tvarima bitnima za zdravlje čitavog organizma, a pomaže i kod mršavljenja. Svaki dan nagradite svoj organizam s jednom ili dvije šalice zelenog čaja.

8. NE PIJTE GAZIRANO
Ako se nikako ne možete riješiti potrebe za gaziranim, uzmite dijetno gazirano piće. Regularni gazirani napici krcati su kalorijama i šećerom zbog čega i debljaju, a osjećaj da vam utaže žeđ samo je privremen. Što više gaziranog pijete, to ćete više imati potrebu za još. Pročitajte i što se događa s tijelom kada popijemo gazirano piće.

9. REDOVITO SE KONTROLIRAJTE KOD LIJEČNIKA
Godišnji papa test i pregledi grudi vrlo su važni za žene svih dobi.

'U današnje vrijeme nijedna žena ne bi smjela umrijeti od raka jajnika jer redovitim pregledima rak se može prevenirati, odnosno izliječiti. Ženama se preporuča da jednom mjesečno obavljaju samopregled grudi i to najbolje dva, tri dana nakon završetka menstruacije te da poslije 40. godine jednom godišnje naprave pregled mamogramom', kažu liječnici.

10. IZBJEGAVAJTE BIJELE UGLJIKOHIDRATE
Što je vaš tanjur šareniji, to bolje. Hrana zelene, crvene, žute boje uvijek je dobrodošla, a ugljikohidrate ne morate u potpunosti izbaciti. Samo izaberite zdraviju varijantu pa bijelu rižu, bijeli kruh i bijelu tjesteninu, koji nemaju gotovo nikakvu hranjivu vrijednost, zamijenite onima od cjelovitog zrnja i ugljikohidratima koji ne debljaju. Isprobajte i 3 dijetalne zamjene za krumpir, tjesteninu i kruh.