"Međunarodni dan zimskog bicikliranja na posao" odličan je povod za nabrojiti čitav niz prednosti ove aktivnosti.

Bicikliranje je jedan od najlakših načina da u svoju dnevnu rutinu uklopite neku aktivnost jer je, između ostalog, i oblik prijevoza. Osim toga, bicikliranje štedi novac, dovodi vas u formu i pomaže okolišu.

Ako razmišljate o pridruživanju "biciklističkoj obitelji" ili se samo želite podsjetiti zašto volite bicikliranje, pročitajte 10 razloga zbog kojih je dobro voziti bicikl.

1. BICIKLIRANJE POBOLJŠAVA MENTALNO STANJE

Istraživanja su pokazala da ruku pod ruku s fizički aktivnim životom ide i dobar osjećaj postignuća. Biciklizam kombinira fizičku aktivnost s uživanjem na otvorenom. Osim toga, solo vožnje su vrijeme koje možete iskoristiti za procesuiranje eventualnih briga i problema, a možete se voziti i s drugim ljudima i tako širiti vaš društveni krug.

Ljudi koji su godinama patili od depresije kažu da im je upravo vožnja bicikla na svježem zraku u prirodi pomogla u borbi s njihovim stanjem.

2. POTROŠNJA KALORIJA (I GUBITAK TEŽINE)

Jednostavna formula za gubitak težine je da potrošnja kalorija mora biti veća od njihova unosa, a bicikliranje je aktivnost koja sagorijeva kalorije i to njih otprilike između 400 i tisuću po satu, ovisno o intenzitetu vožnje. Ako se hranite zdravo, spavate dovoljno i još biciklirate kilogrami bi trebali odlaziti.

3. IZGRADNJA MIŠIĆA

Element otpora u biciklizmu znači ne samo da vožnjom sagorijevate kalorije, nego i da gradite mišiće. Ljudi s većim postotkom mišića sagorijevaju više kalorije čak i kada su u sjedećem položaju.

Naravno, bicikliranje vam neće osigurati pločice na trbuhu, ali pozitivan učinak na izgradnju mišića definitivno ima. Ako želite smanjiti trbuščić, pogledajte najlakšu vježbu koja će to učiniti u dva tjedna.

4. UŽIVANJE U DRUGOM DORUČKU

Ako bicikl postane vaše prijevozno srestvo za odlazak na posao, imat ćete izliku za povremene dodatne obroke u danu. Pola sata vožnje na posao sagorijeva između 200 i 500 kalorija, tako da se možete tu i tamo počastiti još jednim doručkom.

5. MANJI RIZIK OD SRČANIH BOLESTI I RAKA I POZITIVAN UTJECAJ NA MOZAK

Sveučilište u Glasgowu provelo je studiju na više od 260 tisuća ljudi tijekom pet godina koja je pokazala da već i odlazak biciklom na posao može smanjiti rizik od razvoja srčanih bolesti ili raka za pola.

Kada je u pitanju mozak, vježbanje se neprestano povezuje s njegovim zdravljem i sa smanjenjem kognitivnih promjena koje nas kasnije u životu mogu učiniti ranjivijima kada je u pitanju demencija.

Studija iz 2013. godine pokazala je da je tijekom vježbanja, protok krvi u mozgu biciklista porastao za 28 posto, a u određenim područjima i do 70 posto. Čak i nakon vježbanja u nekim je područjima protok krvi ostao viši za 40 posto.

6. UŠTEDA VREMENA

Biciklom ćete u vrijeme velikih gužvi vrlo često na posao stići prije nego automobilom. Osim na vremenu i živciranju u kolonama, vožnjom bicikla uštedjet ćete i na gorivu, odnosno vaš novčanik će vam biti zahvalan.

7. NAVIGACIJSKE SPOSOBNOSTI

U današnjem svijetu navigacija i Google karti, nije loše ponekad pokušati izoštriti prirodni osjećaj za smjer. Izalak na vožnju biciklom možete iskoristiti za istraživanje staza i za rad na vašoj sposobnosti mapiranja.

8. BOLJI SAN

Ništa novo nećemo napisati kada kažemo da ćete, ako se izmorite, bolje spavati, a bicikliranje je dobar način da do toga dođe.

9.JAČANJE IMUNOLOŠKOG SUSTAVA

Vježbanje, pokazala su istraživanja, ima ogromne koristi za zdravlje gornjeg dišnog sustava čime se smanjuje broj običnih prehlada.

Dr. David Nieman koji je autor jedne od studija, rekao je kako ljudi mogu smanjiti broj dana na bolovanju za 40 posto aerobnim vježbama više puta tjedno. Osim toga, vježbanje donosi i niz drugih benefita za zdravlje.

Profesor Tim Noakes sa sveučilišta Cape Town objasnio je kako već blaga vježba može poboljšati naš imunološki sustav povećanjem proizvodnje esencijalnih proteina i buđenjem lijenih bijelih krvnih stanica.

10. DRUŠTVENI ŽIVOT

Bicikliranje, ako vi to želite, može biti iznimno društven sport. Možete se dogovoriti za bicikliranje s vašim prijateljima, ali i učlaniti se u neki klub što je odličan način za upoznavanje novih ljudi koji s vama dijele slične interese.

Ako je vožnja bicikla za vas novost, okruženi drugim biciklistima dobit ćete čitav niz korisnih savjeta kako trenirati, ali i kako se brinuti za vaš bicikl.

KORISNI SAVJETI

Za kraj evo još nekoliko korisnik savjeta ako se odlučite biciklirati:

1. Dobro pogledajte oko sebe prilikom skretanja, prestizanja ili zaustavljanja
2. Ako skrećete, koristite ruke kao signale
3. Poštujte semafore, prometne znakove i druge sudionike u prometu
4. Ne vozite se pločnikom, osim ako to nije dopušteno
5. Kada prolazite kraj parkiranih automobila pripazite na potencijalno otvaranje vrata
6. Ne vozite sa slušalicama
7. Ne koristite mobitel dok vozite

Pročitajte i sedam razloga zbog kojih se itekako isplati krenuti u zimsku šetnju.