Današnja djeca stalno tragaju za nečim novim, zanimljivim i izazovnim. S time na umu nastala je Čiri-biri bajka, prva hrvatska društvena igra pripovijedanja na ploči koju mogu igrati i djeca i odrasli. Igra je to koja vodi u pustolovinu stvaranja bajke istraživanjem uzbudljivog svijeta u ulozi brojnih bajkovitih likova sa super moćima.

Slavici Farkaš, autorici igre Čiri-biri bajka velika inspiracija i poticaj bila je njena 11 godina mlađa sestra za koju je uvijek tražila sadržaj i materijale za kvalitetno provođenje vremena. Željela je napraviti igru koja neće biti samo za zabavu i koja će pružati alternativu prekovremenom provođenju vremena pred ekranima, a istovremeno potaknuti odrasle da aktivno sudjeluju u dječjem razvoju i odrastanju.

Tu je želju spojila je s ljubavi prema bajkama koje su nekada ljudi prepričavali sjedeći oko vatre. Tražila je medij koji bi danas imao istu funkciju, te je tako nastala društvena igra Čiri-biri bajka koja nas ne okuplja oko vatre, već oko stola.

Slaganjem izgleda svog lika igrač dobije i tri pripadajuće osobine - dvije vrline i jednu manu, kako bismo djecu naučili da nitko nije savršen, te da se i mane mogu pretvoriti u vrline

Slavica je sama osmislila kompletnu mehaniku i dizajn igre te ilustrirala svaki njezin element, a samu proizvodnju igre povjerila je jednoj hrvatskoj tiskari. U fazi istraživanja, smjernice vezane za dječji razvoj i načine kako postupati u radu s djecom dobila je na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu. Čiri-biri bajku mogu igrati dva do šest igrača te je namijenjena svima od šest godina starosti na dalje.

Na tržištu postoji jako malo društvenih igara pripovijedanja, a Čiri-biri bajka ima jedinstvenu mehaniku koja sadrži sve elemente bajke i tako tvori savršenu formulu za stvaranje i pričanje vlastite bajke. Također, igra nije natjecateljska kao većina društvenih igara na našem tržištu, već igrači suradnjom dolaze do cilja, kaže Jelena Gmajnički koja se pridružila u procesu stvaranja igre kao voditelj marketinga i prodaje.

U igri Čiri-biri bajka možete biti tko god želite, jer sami kreirate svog lika i odabirete koja će biti njegova uloga u bajci. Slaganjem izgleda svog lika igrač dobije i tri pripadajuće osobine - dvije vrline i jednu manu, kako bismo djecu naučili da nitko nije savršen, te da se i mane mogu pretvoriti u vrline. Nakon što kreiraju svoje likove igrači kreću u otkrivanje čudesnog svijeta po kojem putuju i skupljaju različite čarobne predmete koji im služe u stvaranju bajke. Putujući po svijetu iznenađuju ih razni događaji koje timski rješavaju pomoću predmeta koje su skupili. Kroz igru igrače vode kartice priče koje im na kraju otkrivaju moralnu pouku.

Igra započinje tako da svaki igrač kreira svoj lik i zatim kreće u avanturu bacanjem kocke
Igra započinje tako da svaki igrač kreira svoj lik i zatim kreće u avanturu bacanjem kocke Foto: Sonja Kovač

Igra je bazirana na pripovijedanju koje djecu potiče na verbalno i emocionalno izražavanje, te razvoj kreativnosti i mašte. Omogućuje im lakše iznošenje osjećaja i problema koje inače teško komuniciraju zbog straha ili srama, te stvara osjećaj pripadnosti i zajedništva. Djeca kroz igru uče kako surađivati i timskim radom stići do cilja na kojem ih čeka usvajanje moralne pouke.

Odraslima pak pruža mogućnost da osluškuju svoju djecu i da se kroz igru uključe u njihov razvoj i odrastanje. Također može poslužiti kako bi se djeci objasnio neki problem ili situacija iz svakodnevice na način da im se kroz igru ispriča priča o tome, objašnjava Jelena Gmajnički te dodaje kako su i škole i vrtići prepoznali ovu igru kao alat koji će im služiti u radu s djecom.

Imali smo priliku igrati se s djecom u školama i na radionicama, te su nas i oni najmlađi oduševili svojom maštom i kreativnošću, dodaje.

Čiri-biri bajka može olakšati i rad s učenicima koji baš i ne vole čitati ili imaju poteškoća u izražavanju te biti odličan edukativan materijal koji će učiteljima i profesorima olakšati rad s djecom i alat s kojim se može upotpuniti nastavni sat. Igra potiče timski rad i uči djecu da slušaju jedni druge te da podržavaju i poštuju tuđe ideje. Kroz igru se također mogu ispričati i pojasniti situacije iz razreda, lektire ili aktualne teme iz okruženja.