1. Isprika nije iskrena
Psiholozi tvrde da je neiskrenost u ispričavanju najčešća greška. Iako je s jedne strane pohvalna želja da umirimo svojeg partnera riječima koje želi čuti, velika je šansa da oni neće biti sretni ako ne mislimo ono što izgovaramo.
Partner vas poznaje i zna kada se ispričavate da biste završite svađu, a ne zato što to iskreno mislite. Vaše riječi moraju odgovarati vašem ponašanju, kaže psihologinja Nikki Martinez. Ona savjetuje da slušate što govori druga strana, stavite se u njihove cipele i tek ćete se onda moći iskreno ispričati.
Partner vas poznaje i zna kada se ispričavate da biste završite svađu, a ne zato što to iskreno mislite. Vaše riječi moraju odgovarati vašem ponašanju.
2. Opravdavate se
Postoji vrlo tanka linija između isprike i opravdavanja. Čak i ako želite nekome pokazati da ga niste htjeli povrijediti, to može izgledati kao opravdanje.
Izbjegavajte pretjeranu uzbuđenost kod ispričavanja, kaže obiteljski terapeut Dominick Hankle. Racionalizirane isprike zvuče kao predavanje i ne dolaze do srca druge osobe. Ako ste povrijedili partnera, on osjeća emocionalnu bol. Zato izbjegavajte držanje monologa u isprikama, dodaje Hankle.
3. Pokušavate objasniti što ste željeli reći i napraviti
Isprike često prate riječi: Nisam to mislio. Međutim, činjenica je da smo svojim riječima povrijedili drugu stranu bez obzira na to jesmo li nešto mislili ili ne.
Najveća je pogreška je trenutak u kojem ne priznajemo nečiju emotivnu bol zbog rečenice koju smo izgovorili ili koja je krivo protumačena.
Za loše ponašanje se uvijek treba ispričati. No ako se stalno ponavljaju iste greške, isprika gubi svoj smisao.
4. Pretjerano korištenje riječi ako i ali
Izbrišite riječi ako i ali iz svojeg rječnika. Ultimativno loša isprika bi glasila ovako: Žao mi je ako se osjećaš povrijeđenom, ali ona se meni nabacivala.
Takve isprike svaljuju krivnju na treću stranu i ne osvrću se na emocije povrijeđene strane. Štoviše, mogu je posramiti i stvoriti još veći jaz između partnera.
5. Opetovano ispričavanje zbog iste stvari
Za loše ponašanje se uvijek treba ispričati. No ako se stalno ponavljaju iste greške, isprika gubi svoj smisao. Ispričavanje u tom slučaju ima manji značaj nego promjena ponašanja, kaže psihologinja Linda F. Williams.