Pandemija uzrokovana koronavirusom utjecala je na svakoga od nas, a osobito na učenike kojima, u ovim izazovnim vremenima, treba posvetiti posebnu pažnju.

Moderni sustav obrazovanja postao je imperativ bez kojega se ne može, a taj je imperativ još 2013. godine prepoznala Milena Prodanić Tišma, osnivačica i ravnateljica Međunarodne osnovne škole Vedri obzori. Svjesna utjecaja koji pandemija ima na emotivno zdravlje učenika, Međunarodna osnovna škola Vedri obzori uvela je, prva u Hrvatskoj, Mindfulness i Wellbeing program za učenike.

Pandemija uzrokovana koronavirusom dodatno je potvrdila da se fokus u obrazovanju treba staviti i na mentalno zdravlje učenika

Od samog osnivanja, 2013. godine veliku pažnju posvećujemo psihofizičkom zdravlju učenika. Školska psihologica prati i usmjerava psihološki razvoj svakog učenika te kroz redovnu komunikaciju s učenicima, učiteljima i roditeljima preporuča smjernice za postizanje najboljih rezultata. Ipak, ove smo godine, svjesni potreba naših učenika, odlučili napraviti korak više upravo kroz pokretanje Mindfulness programa dok je Wellbeing program jedna od osnovnih komponenti škole od samog početka.

Mindfulness program za cilj ima pomoći učenicima u svakodnevnom radu kroz razvijanje koncentracije, fokusiranosti i produktivnosti, a namijenjen je svim učenicima naše osnovne škole, dakle od prvog do osmog razreda osnovne škole, istaknula je ravnateljica škole, Milena Prodanić Tišma.

Potreba za provedbom ovog programa proizašla je iz dubokog razumijevanja konteksta s kojim su učenici danas okruženi u svom obrazovnom procesu, a koji karakterizira hiperprodukcija informacija. U takvim okolnostima od presudne je važnosti učenicima pružiti potpunu psihofizičku podršku, stoga je Međunarodna osnovna škola Vedri obzori s implementacijom Mindfulness programa krenula od rujna.

Program se primjenjuje uz redovan program kao podrška učenicima u njihovom svakodnevnom radu za razvoj koncentracije, njihove fokusiranosti i produktivnosti. Početkom školske godine svi učitelji bili su upoznati s principima mindfulnessa, ali sam program vodi psihologica škole, koja je završila MISP (Mindfulness in Schools Project) edukaciju u Londonu. Mindfulness in Schools Project, uspostavljen od strane učitelja iz najuspješnijih škola u Velikoj Britaniji te ujedno najpriznatiji pružatelj treninga i kurikuluma mentalnog zdravlja za škole, ima za cilj poboljšati život djece, doprinoseći njihovom pozitivnom mentalnom zdravlju, naglasila je ravnateljica Međunarodne osnovne škole Vedri obzori.

Više od 350.000 učenika diljem svijeta uključeno je u MISP program koji razvija njihove akademske, socijalne i emotivne vještine. Mindfulness in Schools Project mentalno zdravlje smatra jednako važnim kao i druge školske predmete, a pandemija uzrokovana koronavirusom dodatno je potvrdila da se fokus u obrazovanju treba staviti i na mentalno zdravlje učenika što je Međunarodna osnovna škola Vedri obzori prepoznala te u prva u Hrvatskoj implementira ovaj program u svom redovnom obrazovno-odgojnom programu.