Frida je slikala u realističkom, kubističkom i nadrealističkom stilu iako je prvotno njezina karijera trebala biti usmjerena nečemu potpuno drukčijem. Pohađala je prestižnu Escuela Nacional Preparatoria i ideja je bila da postane liječnica.
Međutim, teška nesreća u kombinaciji s već postojećom dječjom paralizom dovela je do mjeseci provedenih u krevetu, kada je spontano počela oslikavati svoju gipsanu potporu za tijelo u koju je bila umotana. Kasniji sudbonosni susret s Diegom Riverom zauvijek će zapečatiti njezinu karijeru i učiniti je ikonom slikarstva, ali i mode.
Posezanje u meksičku kulturu
Naime, osim po svome stilu slikarstva kojim je na platno prenosila sve što je doživljavala u privatnom životu, od nesreće do preljuba i nepokretnosti, Frida je jednako tako bila osebujna i po svome stilu odijevanja. Njezina je odjeća govorila i o njezinu umjetničkom izričaju, o osobnom životu, ali i doprinosila tome kako ju je javnost vidjela.
Široke suknje prekrivale su noge, a korzeti koje je nosila ispod svojih bluza podržavali su njezinu kralježnicu.
No takav odabir odjeće nipošto nije bio slučajan. Frida je nosila tzv. Tehuana suknju, porijeklom iz Tehuantepeca, mjesta u meksičkoj pokrajini Oaxaca, u kombinaciji s Huipil bluzama majanskog porijekla.
Na to je dodavala Rebozo marame i sve zaokružila cvijećem u kosi. Nerijetko je dodavala i tkanine iz Europe i Kine. Svime je time željela naglasiti svoje nasljeđe, ali i održati određenu dozu mističnosti.
Naime, nitko se u tadašnjem svijetu umjetnika nije odijevao poput nje i to je nesumnjivo privlačilo pažnju. No želja za naglašavanjem korijena nije bilo jedino zbog čega je odlučila nositi takvu odjeću.
Žena koja se izdigla iznad boli
Naime, kako je Frida zbog obolijevanja od dječje paralize i poslije prometne nesreće preživjela više desetaka operacija, tijelo joj je bilo ispunjeno ožiljcima. Osim toga, jedna joj je noga bila kraća i tanja od druge.
Tu u priču ulazi spomenuta odjeća. Široke suknje prekrivale su noge, a korzeti koje je nosila ispod svojih bluza podržavali su njezinu kralježnicu.
No ni tjelesni nedostaci Fridi nisu bili prepreka. Dok je mjesece, a kasnije i godine provodila u gipsanim korzetima i neizdrživoj boli koja je utjecala i na njezino psihičko i fizičko zdravlje, na njih je iscrtavala cvijeće, svoj lik, ali i iznosila svoja politička mišljenja. Primjerice, najpoznatiji je njezin korzet na čijoj je prednjoj strani iscrtala crveni čekić i srp kao obilježje komunizma.
Frida je nosila tzv. Tehuana suknju u kombinaciji s Huipil bluzama majanskog porijekla. Na to je dodavala Rebozo marame i sve zaokružila cvijećem u kosi.
Utjecaj na suvremenu modu
Svu njezinu odjeću i ostale osobne predmete njezin suprug Diego Rivera dao je zaključati nakon njezine smrti. Ta osebujna garderoba pod ključem je bila pedeset godina, sve dok 2004. godine napokon nije ugledala svjetlo dana.
Kada je došlo do detaljnijih otkrivenja njezina stila odijevanja, organizirane su izložbe diljem svijeta, a znatno je utjecala i na stvaranje visoke mode.
Primjerice, u svojoj kolekciji za proljeće 2013. modni dvojac Dolce&Gabbana inspirirao se njezinim crvenim čizmicama koje je na svoju protezu stavila i oslikala sama Frida. Jednako je tako iste godine našla svoje mjesto i u kolekciji Maye Hausen, kao i u brojnim editorijalima tijekom narednih godina.
I danas plijeni pažnju, a može se naći u svemu, od slikovnica do printova na odjeći, lutkica i uporabnih predmeta. Kako nije bila pobornica kapitalizma, nismo sigurni koliko bi joj se to svidjelo, no činjenica je da ostaje inspiracija brojnim mladim djevojkama i ženama diljem svijeta.