Zdrave namirnice mogu načiniti štetu vašem organizmu ako ih jedete u pogrešno vrijeme. Uz ove savjete naučite koju je hranu bolje jesti ujutro, popodne i u večernjim satima kako biste iskoristili njezin maksimum


1. TAMNA ČOKOLADA
ISPRAVAN IZBOR Ako jedete za doručak:

Konzumacija nekoliko kockica tamne čokolade za doručak osigurat će tijelo s antioksidantima koje smanjuju posljedice starenja i koje su dobre za vaše srce.

POGREŠAN IZBOR Ako jedete kroz cijeli dan:
Ako jedete više od 25 grama tamne čokolade po danu, tijelo će pretvoriti višak čokolade u masne naslage.

Meso je izvor bjelančevina i važnog željeza. No da bi se probavilo potrebno je oko pet sati. Konzumacija mesa ne preporučuje se prije odlaska u krevet jer uznemirava probavu i ometa san.

2. MESO
ISPRAVAN IZBOR Ako jedete za ručak:
Meso je odličan izvor bjelančevina i željeza koji opskrbljuje sve stanice u tijelu s kisikom, zbog čega se smanjuje mogućnost od vrtoglavica i dobivanja drugih bolesti.

POGREŠAN IZBOR Ako jedete za večeru:
Da bi se meso probavilo, potrebno je oko pet sati. Konzumacija mesa prije odlaska u krevet narušit će rad probavnog sustava, te omesti san.

3. ORAŠASTI PLODOVI
ISPRAVAN IZBOR Ako jedete za ručak:
Ako pojedete 30 grama orašastih plodova za ručak (otprilike jednu šaku) tijelo ćete opskrbiti s omega 3 masnim kiselinama koje reguliraju krvni tlak, održavaju elasticitet krvnih žila i blagotvorno djeluju na pluća.

POGREŠAN IZBOR Ako jedete za večeru:
Orašasti plodovi su puni masti i kalorija, pa bi konzumacija ovog voća u kasnim večernjim satima mogla pridonijeti debljanju.

4. NARANČE
ISPRAVAN IZBOR Ako jedete za zajutrak:
Konzumacija ovog citrusnog voća odmah nakon buđenja i na prazan želudac može izazvati želučane kiseline ili alergijske reakcije.

POGREŠAN IZBOR Ako jedete za međuobrok:

Nemojte izbjegavati naranče! Ovo voće potiče rad probave, ubrzava metabolizam, te sagorijevanja masnih naslaga. Nemojte bacati kore od naranči. Otkrijte osam super namjena za aromatičnu koricu ovog citrusnog ploda.



5. TJESTENINA
ISPRAVAN IZBOR Ako jedete za doručak ili ručak:
Tjestenina od durum pšenice ima visoki postotak prehrambenih vlakana koji poboljšavaju rad probave, ali i čišćenje tijela od toksina.

POGREŠAN IZBOR Ako jedete za večeru:
Tjestenina se često služi s umacima na bazi mesa čime postaje kalorijska bomba. Ovakve obroke bolje je izbjegavati za večeru, odnosno birati namirnice bogate nutrijentima, a siromašne kalorijama.

Pektin u kori jabuka potiče rad crijeva, pa se preporučuje konzumirati tijekom jutra. S obzirom da se teže probavlja, ovu je voćku najbolje izbjegavati u večernjim satima.

6. RAJČICE
ISPRAVAN IZBOR Ako jedete ujutro:
Organske kiseline u rajčicama pridonose regulaciji rada želuca i gušterače, te potiče rad probave.

POGREŠAN IZBOR Ako jedete navečer:
Velike količine oksalne kiseline mogu narušiti rad metabolizma, odnosno poremetiti ravnotežu soli i vode u organizmu. Konzumacija rajčica u večernjim satima može izazvati napuhanost organizma.

7. KRUMPIR
ISPRAVAN IZBOR Ako jedete za doručak:
Krumpir je bogat mineralima, a njegov škrob snižava razine kolesterola u krvi.

POGREŠAN IZBOR Ako jedete za ručak i večeru:
Krumpiri imaju dva do tri puta više kalorija od ostalog povrća, pa bi trebali jesti ovu namirnicu u vrlo umjerenim količinama. Saznajte ovdje koje su tri najveće greške koje radimo s krumpirom.

8. JABUKE
ISPRAVAN IZBOR Ako jedete ujutro:
Pektin u kori jabuka potiče rad crijeva, pa se preporučuje konzumirati tijekom jutra.

POGREŠAN IZBOR Ako jedete navečer:
Konzumacija jabuka povećava količinu kiseline u želucu što može dovesti do neugodnog osjećaja kod ljudi koji imaju osjetljivu ovojnicu ovoga organa. Uz to, pektin je teško probaviti, a osobito u večernjim satima.

9. SIR
ISPRAVAN IZBOR Ako jedete ujutro:
Jedete li sir u umjerenim količinama te u jutarnjim satima, on može spriječiti nadutost organizma, te spriječiti dobivanje kilograma.

POGREŠAN IZBOR Ako jedete navečer:
Sir se teško probavlja, pa može omesti san ako ga jedete u večernjim satima.

10. ŠEĆER

ISPRAVAN IZBOR Ako jedete ujutro:
Kalorije od šećernih proizvoda lakše je potrošiti ako slatke namirnice jedete u jutarnjim satima.

POGREŠAN IZBOR Ako jedete navečer:
Šećer ometa probavu i san, a može dovesti i do debljanja. Svakako bi trebalo ograničiti njegov unos, te ga izbjegavati u večernjim satima. Pogledajte ovdje u kojim se sve proizvodima skriva šećer, a da to niste ni znali.

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju