Predugo stajanje, ozljede, preveliki fizički napor, višak kilograma, preveliki unos soli, lijekovi – sve to može uzrokovati natečenost nogu, bolnu pojavu koja se s vrućim danima može još više pogoršati. No uz pomoć idućih deset jednostavnih i jeftinih kućnih pripravaka možete ublažiti ove tegobe te opet osjećati lakoću u nogama i koraku.

 

1. Kupka s kuhinjskom soli
Pola šalice kuhinjske soli naspite u lavor tople vode. Namačite noge u otopini 10 do 15 minuta. Osjetit ćete trenutno olakšanje. U kupki sa soli noge možete namakati svaku večer prije spavanja.

Nanesite na stopala i gležnjeve malo jabučnog octa i osjetit ćete trenutno olakšanje. Jabučni ocat upit će i odstraniti višak tekućine skupljene u bolnim nogama

2. Toplo-hladna kupka
Jedan lavor napunite vrućom (ali ne prevrućom) vodom, a drugi lavor hladnom (ali ne prehladnom) vodom. Noge prvo namačite u vrućoj vodi 10 do 15 minuta, a zatim ih stavite u hladnu vodu. Nakon par trenutaka vratite ih opet u vruću vodu i držite u njoj pet minuta. Ova kupka poboljšat će cirkulaciju u nogama.

3. Pasta s praškom za pecivo
Vodi u kojoj se kuhala riža dodajte prašak za pecivo u omjeru 1:1. Možete pomiješati dvije žličice praška za pecivo i dvije žličice vode te miješajte dok ne dobijete pastu. Nanesite pastu na stopala i zglobove. Veću količinu ove paste možete dodati i lavoru s vodom te namakati noge u njoj. Prašak za pecivo i rižina voda upit će višak tekućine iz stopala i gležnjeva.

4. Kupka s esencijalnim uljima
Esencijalna ulja eukaliptusa, peperminta i limuna dodajte lavoru vode i namačite noge oko 15 minuta. Osim što će smanjiti otečenost, esencijalna ulja djelovat će opuštajuće na cijeli organizam.

5. Jabučni ocat
Nanesite na stopala i gležnjeve malo jabučnog octa i osjetit ćete trenutno olakšanje. Jabučni ocat upit će i odstraniti višak tekućine skupljene u bolnim nogama te tako smanjiti natečenost, ukočenost i bol.

6. Čaj od peršina
Napravite čaj od sušenih listova peršina i svaki dan popijte dvije do tri šalice. Peršin će kao prirodni diuretik pomoći tijelu da izbaci višak tekućine.

7. Listovi kupusa
Listove kupusa prebrišite mokrom krpicom te ih stavite na noge, a možete ih i lagano svezati za noge. Za još veće olakšanje listove prije prije upotrebe možete držati u hladnjaku. Kupus odlično upija te će izbaciti višak tekućine iz nogu unutar pola sata.

8. Čaj od maslačka
Maslačak dodajte kipućoj vodi te ostavite da kratko odstoji. Svaki dan popijte šalicu-dvije čaja i pijte ga sve dok ne primijetite da vam noge više ne natiču. Maslačak također upija vodu te je bogat antioksidantima blagotvornima za čitav organizam.

9. Svježi krastavac
Kriške svježeg krastavca stavite na stopala te ih prekrijte laganim povezom. Krastavac će umiriti umorne i bolne noge.

10. Oblozi s kupusom
Nekoliko listova svježeg kupusa izlupajte batom za meso kako bi pustili sok. Zatim ih lagano umotajte u krpu te stavite u zamrzivač na pola sata kako bi se dobro rashladili. Listovima obložite problematična mjesta, čvrsto ih omotajte tkaninom te pustite da djeluju sat vremena. Kupus ima protuupalno djelovanje te će umiriti natečenost nogu.