Molim, hvala, izvolite - čarobne su riječi za koje se smatra da otvaraju sva vrata. I naravno da je to točno, ali postoji jedna riječ još moćnija od prethodno navedenih, a ipak često zanemarena.

Istraživanje provedeno u tjednoj trgovini namještajem pokazalo je da čak i najljubazniji prodavači nisu uspjeli uvjeriti kupce da kupuju. Zašto? Zato što nisu upotrebljavali riječ koja zvuči najuvjerljivije – jer.

Naime, korištenjem ovog veznika nudi se objašnjenje, što automatski privlači ljude i više vam vjeruju. U slučaju prodavača to zvuči ovako:

Korištenjem veznika 'jer' u govoru nudi se objašnjenje što automatski privlači ljude i više vam vjeruju

Mogu li vam ponuditi ovu brošuru JER želimo da se informirate o našoj novoj trgovini? Jedno istraživanje je pak pokazalo pod kojim bi uvjetima ljudi koji u dugom redu čekaju na korištenje fotokopirnog stroja pustili nekoga prije reda.

Kada je osoba koja je željela koristiti kopirku prije reda pitala Oprostite, imam pet stranica. Mogu li kopirati prije vas jer mi se žuri?

94 posto ljudi odgovorilo je da bi je pustili prije reda. Naravno, ovisno o rečenici mogu se koristiti varijante veznika i prijedloga (ne mora uvijek biti samo jer, nego i zato što, zbog toga), ali poanta je da osobi kojoj se obraćamo ponudimo objašnjenje zašto nešto želimo, trebamo, molimo...

Čak i kada sumnjamo u istinitost razloga, odnosno objašnjenja, čarobna riječ 'jer' izaziva prirodnu reakciju u korist onoga tko je postavio pitanje. To znači da i najsmješniji razlog može dobiti pozitivan odgovor, objašnjavaju stručnjaci.

Prijateljice Tajna je u pažnji: Pet koraka zahvaljujući kojima postajemo kvalitetniji prijatelji (i ljudi)

Električna žarulja kao simbol inteligencije i pameti Svi ih izgovaramo: 5 (suvišnih) riječi zbog kojih djelujemo manje pametno U slučaju trgovca jednostavne rečenice poput Svidio bi vam se ovaj kauč jer je izrađen od talijanske kože

ili Ovaj stakleni stol odlično bi pasao u vaš dom jer njegov dizajn ide uz svaki stil uređenja mogu učiniti čuda zato što je nakon što su prodavači svakodnevno počeli koristiti riječ jer, prodaja porasla za 39 posto.

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju