'Preskupa i za mene'
- Vjerojatno dobivam otprilike petnaestak torbi mjesečno od raznih dizajnera' , kazala je Beyonce Knowles. Primjerice, uz Armanija su mi poslali ovu torbu od krokodilske kože. Mogu samo zamisliti koliko košta. Vjerojatno je toliko skupa da je čak ni ja ne bi kupila, priznala je pjevačica koja je tako otkrila tajnu stylinga zvijezda.
Kada Cameron Diaz odjene haljinu, a Nicole Kidman ponese torbu, procjenjuje se kako je to 30 do 40 puta učinkovitije nego li da se u istoj toj odjeći fotografira neki supermodel.
Da zvijezde dobivaju besplatno odjeću nije nepoznato, no da je riječ o unosnom i pomno isplaniranom biznisu do sada, barem javno, nitko nije govorio.
Modne kuće naime imaju strogo kontrolirani popis zvijezda kojima šalju poklone. Pazi se na svaki detalj – tko će nositi određeni artikl, u kojim prigodama, koji će dio tijela dotične zvijezde biti najfotografiraniji i kakav će biti učinak.
Publicitet koji (ne) žele
O tome je govorila Beyonce koja je i pojasnila kako su neke stvari čak i za nju preskupe. 'Neke su torbe prekrasne. Ali ne bih kupila Birkin torbu od Hermesa jer mislim da su jednostavno preskupe.'
Njezina ispovijest zasigurno nije publicitet kakav žele modne kuće. Njihove PR službe žele da percepcija javnosti bude kako su zvijezde same kupile torbu ili haljinu. Žele da ih paparazzi ovjekovječe u nekoj svakodnevnoj situaciji dok u ruci drže tu torbu. I žele da to ima pravi učinak.
Jedna torba, jedna fotografija i učinak je postignut. Zvijezda je dobila torbu, a modna kuća prilično isplativ publicitet koji se ne može mjeriti s nijednom klasičnom marketinškom kampanjom.
'Sjeme' mode
Ako svaki PR ima listu od otprilike sto celebrityja kojima šalju poklone, a samo jedna je fotografirana sa željenim artiklom… bingo! Cilj je ispunjen.
Nije riječ o potpuno besplatnom publicitetu, no samo zamislite što je jedna Louis Vuitton torba u odnosu na 2,8 milijarde funti godišnje koliko 'okrene' kuća Vuitton.
Modne kuće naime imaju strogo kontrolirani popis zvijezda kojima šalju poklone, a pritom se pazi tko će nositi određeni artikl, u kojim prigodama i koji će dio tijela zvijezde biti najfotografiraniji.
Liste celebrityja kojima se šalju pokloni variraju od zemlje do zemlje, a kuće poput Fendija, Guccija ili Versacea poprilično su izbirljive kada šalju svoje poklone.
Stoga kada kuća bira zvijezdu, ne čini to je zvijezda prijateljica s dizajnerom, nego jer je to dobro osmišljen biznis. Takve zvijezde se zovu 'sjemenjima', jer grubo rečeno, zvijezde siju trendove.
Kate, Sienna, Madonna...
Takvih ima vrlo malo i mogu se nabrojati na prste: Kate Moss, Sienna Miller, Nicole Kidman, Madonna, Gwyneth Paltrow, Cameron Diaz, Scarlett Johansson, Sarah Jessica Parker, Beyonce Knowles i u posljednje vrijeme Agyness Deyn.
Primjerice, kada je Cameron Diaz odjenula Galaxy Rolanda Moureta, haljina je preko noći postala must-have. I bial je rasprodana! Christopher Bailey je kreirao zlatnu haljinu za Siennu Miller, a uskoro je lansirao it kolekciju u zlatnim tonovima. Kolekcija rasprodana.
Gwyneth Paltrow primjerice dobiva toliko toga da je već postala poznata po partyjima na koje poziva prijatelje koji za sebe uzmu nešto što je plavokosa glumica dobila.
Strogo kontrolirani ulaz
Ne možete ni zamisliti koliko toga dobiva Kate Moss, a navodno njezina agentica Sarah Doukas mora pažljivo kontrolirati unos besplatne odjeće i accessoiresa kako ne bi zalutalo nešto što manekenka ne želi promovirati.
S druge strane, manje britanske zvijezde poput Alexe Chung ili Lily Allen dobit će torbu iz starije kolekcije Prade ili Chanela, a novije artikle samo iz nekog britanskog branda poput Mulberryja.
No, kada Cameron Diaz odjene haljinu, a Nicole Kidman ponese torbu, procjenjuje se kako je to 30 do 40 puta učinkovitije nego li da se u istoj toj odjeći fotografira neki supermodel poput primjerice NatalijeVodianove.
Victoria podijelila modu
Siennu Miller s torbom Balenziaga paparazzi su fotografirali čak 800 puta, pa je lako zaključiti da je dotični Balenziaga model nestao s polica trgovina. Jednako se dogodilo i s ljubičastom haljinom Matthewa Williamsona koju je nosila Keira Knightley.
Dan nakon objavljivanja fotografija, sve su haljine, a inače stoji oko deset tisuća kuna, rasprodane.
Kreatori pažljivo i odabiru koja će zvijezda nositi njihovu odjeću ili modne dodatke, pa postoje i one koje su doslovce podijelili modni svijet.
U tu kategoriju pripada Victoria Beckham oko koje se bore Cavalli i Marc Jacobs, a koju s druge strane Alexander McQueen zaobilazi u širokom luku.