Prije nešto manje od mjesec dana najmoćniji par svjetske glazbene scene, Beyonce i Jay-Z, iznenadio je nenajavljenom objavom svog zajedničkog albuma „Everything Is Love“. Tom su prigodom objavili i video-spot singla „Apeshit“ s navedenog albuma.
Bio bi to još jedan u nizu njihovih videa da nisu otišli korak dalje i napravili nešto što je izazvalo zgražanje umjetničke i kulturne scene – iznajmili su najpoznatiji svjetski muzej da bi u njemu snimili spomenuti spot – pariški Louvre koji sada nudi i turu inspiriranu spotom.
Ne samo da su prvi glazbenici koji su to ikada napravili za potrebe snimanja spota, nego su ujedno i jedini koji u svome spotu prikazuju neka od najvrjednijih umjetničkih djela svih vremena.
Nakon što je spot već obišao svijet i trenutno na YouTubeu broji više od 66 milijuna pregleda, uprava Louvrea otišla je korak dalje i ponudila nešto što nikada prije nisu imali u ponudi. Naime, od sada svake srijede, četvrtka, subote i nedjelje možete odabrati vođenje Muzejem inspirirano spotom Beyonce i Jay-Z-ja.
Vođenje traje 90 minuta, a u tom vremenu posjećuju se djela koja je par prikazao u svome spotu, točno tim redoslijedom.
Tako se mogu vidjeti neka od najčuvenijih djela svih vremena kao što su "Nika sa Samotrake", "Djevica zelenog jastuka", Da Vincijeva "Mona Lisa", "Splav meduze", "Svadba u Kani", "Sabinjanke", "Krunidba Napoleona", "Venera Milska", "Zakletva Horacijeva" i druge, a sve, dakako, završava slikom "Portret crnkinje“ J. L. Davida.
I za one koji ne mogu fizički doći do Muzeja, Louvre je na svojoj mrežnoj stranici predstavio svih 17 djela koja se pojavljuju u spotu i iznio osnovne informacije o njima.
No iako je Louvre valjda jedini muzej na svijetu koji ne treba baš nikakvu reklamu, nadamo se da će, ako ništa drugo, ovaj nekonvencionalni potez barem više ljudi zainteresirati za umjetnost i kulturu.
Beyonce i Jay-Z ispred Mona Lise Leonarda da Vincija (Foto: Profimedia)