U prvom krugu ocjenjivanja žiri je u finale poslao devet radova, među kojima će najbolji osvojiti tri glavne nagrade.
Stručni žiri je od 22 pristigla rada odabrao 9 idejnih rješenja koja ulaze u finale nagrade za izbor najbolje moderne džezve. Radovi se od danas mogu pogledati na Velikoj sceni, regionalnoj web platformi za promociju kreativnosti i umjetničkih inovacija, a narednih 20 dana traje glasanje za Nagradu publike. Tko će odnijeti titulu najbolje moderne džezve znat će se u lipnju.
Radovi studenata Dore Čičin Šain, Korane Mileusnić, Dore Pavešić, Noe Poljak, Eve Rodinis, Sevval Samgam, Nike Sentića, Brune Sladoljev Jolić i Eme Tomašek odabrani su među devetero finalista natječaja za izbor najbolje moderne džezve u organizaciji zagrebačkog Studija dizajna i proizvođača kave Barcaffè.
Finaliste je odabrao stručni žiri u sastavu Tihana Taraba, nagrađivana produkt dizajnerica i članica uspješnog dizajn studija Grupa, Sanja Bencetić, izvanredna profesorica na Studiju dizajna Arhitektonskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu te Krešo Marin, direktor razvoja robne marke Barcaffè.
Mladi dizajneri ohrabreni su da razmišljaju izvan tradicije i već viđenog te predlože originalna rješenja u skladu sa suvremenim načinom života mlađe generacije. Od dizajna moderne džezve tražilo se nešto novo i originalno, da ima odmak od tradicije i već viđenoga, karakter koji prenosi poruke mladenačkog druženja, zajedništva i vedrine, ali i tehnološku izvedljivost i racionalnost. Osim toga, studenti su osmislili i nove vrijednosti u funkcionalnom, dekorativnom i emotivnom smislu imajući na umu sam ritual dok istodobno poštuju materijal, raspoloživu tehnologiju i iskustvo korisnika.
U natječaju je sudjelovalo 40 studenata prve i druge godine Studija dizajna pri Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu. Uz mentorsku podršku 22 rada dodatno je razvijeno i usavršeno, a potom je žiri odabrao devetero finalista koji se natječu za titulu autora pobjedničke džezve koja se planira proizvesti.
O kvaliteti i kriterijima odabira radova razgovarali smo s članovima žirija koji nije imao lagan zadatak da ocijeni najbolje. „Veseli vidjeti koliko je karakterne raznolikosti u interpretaciju idejnih rješenja, ali i puno truda i dovitljivosti. S obzirom da se radi o studentima prve i druge godine iznenađuje količina zrelosti u samim prezentacijama projekata koje su na razini viših godina studija. Postoji raspon u promišljanjima i strukturiranju rješenja – od zanimljivih ideja i rješenja koja su gotovo na razini dosjetke pa do sjajno osmišljenih rješenja koja su potpuno u skladu sa kvalitetama potrebnim za uspješni plasman proizvoda na tržište“ rekla je nam je Tihana Taraba, članica žirija.
Prema odluci žirija devetero najboljih pokazalo je zrelost i izuzetan spoj originalnosti, funkcionalnosti, jasnoće rješenja s naglaskom na mogućnost izvedbe i materijal. Kriterij proizvodivosti bio je jedan od važnijih pri selekciji „Kod odabira nismo gledali samo estetiku i dizajn predmeta, već smo uzeli u obzir funkcionalnost i svojstva koja treba imati dobra džezva za pripremu kave“, pojašnjava nam Krešo Marin, direktor razvoja robne marke Barcaffè.
S njime se slaže i Taraba koja posjeduje bogato profesionalno iskustvo dizajna proizvoda na realnom tržištu „S obzirom da sam i sama vlasnik brenda koji proizvodi rasvjetna tijela, upoznata sam s proizvodnim procesima i različitim fazama koje proizvod mora proći od skice do plasmana na tržište, a kriterij proizvodivosti je uvijek ključan prilikom samog nastajanja proizvoda“ istaknuvši kako su rješenja koja su originalna u pristupu, funkcionalna ali imaju specifičnost koja ih izdvaja od prosjeka i očekivanog za nju bila najzanimljivija.
Koliko su ovakvi natječaji i nagrade važne za studente i što ovakva vrsta priznanja znači njima osobno, a što njihovoj budućoj karijeri produkt dizajnera, rekla nam je Sanja Bencetić, izvanredna profesorica Studija dizajna „Priznanja su uvijek poticajna i ohrabrujuća naročito za studente i dizajnere koji su na početku svog profesionalnog puta. Osim toga, studenti mogu odmah dobiti povratnu informaciju o tome koliko su njihovi dizajn i proizvodi zanimljivi potencijalnim kupcima, a javnost može vidjeti da je dizajn proizvoda cjeloviti proces koji obuhvaća sve bitno a ne samo izgled.“
Radovi studenata od danas se mogu pogledati na platformi Velika scena, a javnost se poziva da glasa za favorita. Glasanje traje do utorka 7. lipnja, nakon čega slijedi proglašenje pobjedničkih džezvi po sudu stručnog žirija i javnosti. Izabrana džezva će se proizvesti i biti dostupna u prodaji.