Nedostatak željeza u krvi problem je koji muči mnoge. Ako vas stalno prati osjećaj umora i manjka energije, pospani ste, blijedi, teško se koncentrirate i jednostavno nemate snage, svakako biste trebali provjeriti svoju krvnu sliku jer su upravo to najčešći simptomi nedostatka željeza.

Ono može dovesti i do anemije, ozbiljnije slabokrvnosti koju karakterizira smanjena razina eritrocita i hemoglobina.

Zbog anemije liječnici vam mogu propisati tablete koje sadrže željezo, ali ključ uspješne borbe protiv slabokrvnosti je pravilna prehrana u kojoj su zastupljene namirnice bogate željezom. U nastavku saznajte koji su to najbolji prirodni izvori željeza.

1. Cikla

Dobru staru ciklu s razlogom zovu jednom od najzdravijih namirnica na svijetu. Puna je željeza te je zbog toga sjajna za anemične osobe. To je niskokalorična namirnica s puno vlakana i dobrih proteina koja nas čini sitima i daje nam energiju.

2. Kupinovo vino

Ovo piće preporučuje se kod slabokrvnosti jer u sebi sadrži znatne količine željeza, ali i vitamina C, te prema nekim istraživanjima poboljšava apsorpciju željeza i do 300 posto. U njemu treba uživati umjereno – samo jedan decilitar dnevno bit će dovoljan za popravljanje krvne slike.

Ključ uspješne borbe protiv anemije je pravilna prehrana u kojoj su zastupljene namirnice bogate željezom.

3. Sjemenke (bučine, lanene, sezamove)

Možda niste ni znali kako su razne sjemenke dobar izvor željeza. Njih je uistinu lako uvrstiti u prehranu jer nam mogu poslužiti kao samostalne grickalice ili pak kao dodatak jelima raznim jelima.

4. Jetra

Iznutrice su generalno među najboljim izvorima željeza, pogotovo ako ste sigurni u njihovo podrijetlo i kvalitetu uzgoja. Osim željeza u jetri se nalaze razni minerali, proteini i vitamini korisni za naše zdravlje.

5. Crveno meso

Za osobe koje konzumiraju meso i žele popraviti unos željeza u organizam teletina, junetina i govedina odličan su izbor. Nemasno crveno meso bogat je izvor željeza.

6. Grah

Grah je jedna od najpopularnijih mahunarki na svijetu. Jedemo ga na razne načine, u salatama i varivima, kao glavno jelo ili prilog. Osim što je ukusan, grah je i koristan zbog količine željeza koju sadrži u sebi, otprilike 5,1 mg željeza na 100 grama kuhanog graha.

7. Slanutak

Slanutak čini čuda za našu probavu, ali i za krvnu sliku. On spada u skupinu namirnica koje u sebi sadrže željezo, vitamin C i folnu kiselinu, tvari ključne za sintezu hemoglobina.