Znanstveno su dokazane dobrobiti meditacije na zdravlje i psihu, no posebno je zanimljivom čini to što su meditacijske tehnike u suštini vrlo jednostavne, a istovremeno mnogima vrlo teške.

Budući da meditacija posebno pomaže kod otklanjanja stresa i psihičkih tegoba, ovo potresno vrijeme lockdowna idealno je da joj se da prilika i da se osvjedočite u njezinu korisnost.

Meditirati može baš svatko jer nema nikakvih negativnih nuspojava, a učiteljica joge Vedrana Sunko donosi praktične naputke za meditaciju koju možete prakticirati bilo kada i bilo gdje.

• Ugodno se smjestite i sjednite uspravnih leđa

Ako je potrebno, možete se leđima nasloniti na zid ili ormar. Nemojte ležati jer je tada puno veća mogućnost da zaspite. Kako bi meditacija bila ugodnija, koriste se meditacijski jastuci, no u njihovu nedostatku možete koristiti bilo kakav jastuk koji će vam omogućiti da duže vrijeme sjedite uspravne kralježnice.

• Pratite dah

Postoji niz različitih meditacija. Jedna od jednostavnijih je praćenje daha. Jedino što trebate učiniti jest pratiti dah, odnosno zrak kako ulazi kroz nosnice u pluća pa u trbuh i izlazi iz trbuha, kroz pluća i nosnice. U tom procesu treba biti samo pasivni promatrač i ni na koji način ne utjecati na svoje disanje.

Disanje treba biti prirodno, sasvim obično, kakvo je i inače.

• Budite s vlastitim mislima, no ne dopustite im da zagospodare umom

Naš je jedini zadatak mirno sjediti u trenutku i promatrati zrak kako ulazi i izlazi iz tijela i to je sve. I tu počinju svi problemi ovoga svijeta jer ljudi danas na sve moguće načine bježe od sebe, pa biti sam s vlastitim mislima mnogima nije najugodnije iskustvo.

• Um će vas sabotirati na sve moguće načine

Da stvar bude gora, u namjeri da meditirate vaš um će vas sabotirati na sve moguće načine. Govorit će vam da ste gledani, da je to što radite glupo, da vas bole kukovi od sjedenja te da se zato hitno morate pomaknuti iz položaja u kojem meditirate. Možda će vas svrbjeti nos ili noga, žuljati sjedne kosti, moguće je i da naglo postanete žedni ili dobijete neopisivu potrebu da provjerite jeste li ugasili štednjak, uz to se možda počnete i ljutiti na nekoga ili smišljati recepte za tortu te tko zna što sve vam još vaš um neće servirati.

No jedino što morate je propustiti sve te misli i ne uloviti se za njih, a to je često teže nego što se čini.

• Meditirati se može i otvorenih očiju

Iako se meditirati može i otvorenih očiju, početnicima se savjetuje držati oči zatvorenima kako bi se smanjio broj vanjskih podražaja koji mogu poremetiti fokus.

Više o meditaciji, autosabotažama vlastitog uma i korištenju mindfulnessa u psihoterapijske svrhe možete saznati na online radionici Meditacija i mindfulness za početnike 25. veljače na Zoomu. Više informacija se nalazi na linku.

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju