Dok u Europi žene još uvijek vode bitku za veću zastupljenost na najvišim pozicijama, Nova TV već godinama promiče kulturu u kojoj znanje, predanost i kreativnost nisu vezani uz spol, već su ključni za napredak i uspjeh.
U ovom članku kroz intervjue s naših deset liderica – od članice uprave, direktorica informativnog programa, produkcije i digitala, preko direktorica prodaje i marketinga, do urednica i rukovoditeljica ključnih odjela – otkrivamo kako one oblikuju radnu kulturu, nadahnjuju timove i ruše predrasude.
Ove žene dokazuju da je liderstvo prije svega pitanje hrabrosti, predanosti i spremnosti na promjene. A njihova iskustva, vrijednosti i vizije potvrda su da je ravnopravnost ne samo moguća već i najbolji put naprijed.
Također, ovo je deset žena od kojih svatko može naučiti vrijedne lekcije i krenuti putem koje su one već prošle te utabale za nove generacije žena u medijskoj industriji.
Sanja Tucman, direktorica produkcije
"Ostavi ego kod kuće i nikad ne zaboravi da tim dolazi prvi."
Ovaj savjet direktorica produkcije Nove TV Sanja Tucman izdvaja kao najvrjedniji koji je dobila u karijeri.
U kreativnom poslu lako je pasti u zamku osobne taštine jer ego nas prije ili kasnije uspori. Timski duh je ono što stvara razliku – on pokreće, inspirira i štiti nas kad naiđu izazovi.
Naučila sam da nije važno sviđamo li se nekome, nego jesmo li pouzdani, dosljedni i spremni preuzeti odgovornost, priča Sanja i dodaje kako je strast ono što njezin posao čini posebnim.
Kada je u pitanju njezin tim, vodi se onom da svatko zaslužuje šansu, osobito ako pokaže volju, odgovornost i želju za učenjem.
Talent se često skriva tamo gdje ga ne očekujemo, ali sjaji kad mu damo priliku. Bitno mi je da ljudi vole ono što rade, jer tada najbolje rastu. Moj zadatak kao liderice je stvoriti prostor u kojem mogu pokušati, učiti i napredovati – ali i jasno staviti do znanja da je dalje sve na njima, kaže Sanja koja bi htjela da ostane upamćena ne samo po projektima na kojima radi, nego i po tome da je oblikovala i osnažila ljude s kojima radi.
Sanja Tucman samo je jedna od liderica na Novoj TV. Pozicija žena u poslovnom svijetu tema je o kojoj se često priča, a medijska industrija nije izuzetak. Sanja je mišljenja kako je Nova TV, kada se priča o ravnoteži, napravila snažan iskorak.
S ponosom mogu reći da kod nas žene zauzimaju brojne vodeće pozicije, i to ne zbog kvota, nego zbog kvalitete. To nije slučajnost, nego rezultat sustavnog rada, prepoznavanja potencijala i stvaranja jednakih prilika, kaže i dodaje kako su žene te koje donose drugačiju perspektivu, senzibilitet i snagu u vođenju.
Žene kaže, ne vode posao nužno bolje ili lošije od muškaraca, ali čine to drugačije:
![]()
Žene češće donose empatiju, uključivost i sposobnost sagledavanja šire slike. Sklone su graditi odnose i donositi odluke koje uzimaju u obzir dugoročne posljedice. Najveća prednost žena u poslovnom svijetu je njihova sposobnost da istovremeno budu snažne i empatične – da vode s glavom, ali i srcem.
Ivana Vukinovac Gelo, pravna savjetnica
Pravna savjetnica Nove TV Ivana Vukinovac Gelo na pitanje - kojim se temeljnim vrijednostima vodi u donošenju poslovnih odluka, ističe kako je je to uvijek pošten pristup i promišljanje što će njezine odluke kratkoročno i dugoročno donijeti timu.
Uvijek se treba staviti u tuđe cipele, dodaje.
O položaju žena u medijskoj industriji, te jesmo li dosegli ravnotežu, Ivana kaže:
![]()
Žene sve više postaju "mozak" medijskog tržišta, ali najbolji rezultati postižu se kada su timovi balansirani, gdje postoji respekt i uvažavanje s muškim kolegama.
Pravnu savjetnicu inspiriraju sve žene koje se znaju izboriti za sebe, žene koje su inteligentne i koje znaju kada treba stati i/ili omekšati zategnutu situaciju, te ističe kako nikad nije dovoljno govoriti o ljudima koji su vizionari i pokretači promjena.
Na pitanje vode li žene posao drugačije od muškaraca odgovara kako sve ovisi o timu - onaj tko zna dobro procjenjivati svoj tim i voditi ga vješto i pravedno i nepristrano ga motivirati, radit će to vješto, bez obzira na spol, te ističe:
Nisu, budimo realni, žene bezgrešne niti unaprijed predisponirane biti bolje zato što su žene pa da kao zbog toga znaju upravljati emotivnim dijelom poslovnog procesa. To znaju i žene i muškarci ako imaju razvijenu emocionalnu i socijalnu inteligenciju. Ili kako je izraelska političarka Golda Meir zaključila: "Ne mogu reći jesu li žene bolje od muškaraca, ali mogu reći da sigurno nisu gore, kaže Vukinovac.
Na pitanje što ju motivira da ostane fleksibilna i inovativna, Vukinovac odgovara: Ako radiš s najboljima potrebno je uvijek raditi na sebi i biti spreman na izlazak iz vlastite zone komfora. Stakleni stropovi postoje samo u našim glavama.
Više je savjeta dobila kroz svoju karijeru, a najbolje ih definiraju poznate poslovice:
Strpljen, spašen. Jutro je pametnije od večeri tj. prespavaj pa odluči. Ljudska taština često je naša najveća slabost. Kada ima volje, ima i načina. Čovjek koji ne radi greške, obično ne radi ništa! I jedna jako važna, nikada ne dopusti da zbog straha ne napraviš ono što je ispravno.
Ksenija Kardum, direktorica informativnog programa Nove TV
Ksenija Kardum direktorica je informativnog programa Nove TV koja s lakoćom izdvaja dio posla na koji je jako ponosna.
Mi smo u Informativnom programu Nove TV stvorili mnoga reporterska i voditeljska lica na što smo posebno ponosni. Talent se relativno brzo prepozna, ali bez vrijednog rada, upornosti i neprekidnog učenja neće dovesti do uspjeha. Imamo uhodane prakse mentoriranja mladih ljudi, priča Kardum i dodaje kako najuspješniji postanu oni koji nakon prvih pet minuta slave ne zaborave da je televizija timski rad.
Iza nje je deset godina na čelu informativnog programa i medijski svijet u kojem je prije radila u potpunosti se primijenio. Ali ona i tim su se prilagodili.
Govoreći o promjenama unutar organizacije i tržišta naglasila je kako su jedino rješenje neprekidno učenje i praćenje trendova, dok je strah od promjene veliki neprijatelj.
No i tu je bitno prepoznati granicu, znati što su temelji koje ćeš zadržati. Nije recept nepoznat – potrebne su iskusne glave, ali i mladi ljudi koji znaju što je sljedeća velika stvar. Svaki lider koji u svom timu ima i jedne i druge dio posla je odradio, priča Kardum koja kao jedno od obilježja Nove TV i važnu komponentnu izdvaja timski duh.
A na putu do uspjeha važni su i uzori, žene koje nas inspiriraju. U njezinom slučaju to je njezina mama.
![]()
Izuzetno je marljiva i spretna u svemu što radi. Voljela bih imati 10 posto njezinih vještina i vrlina, ali nemam. Taj me hendikep gura da budem bolja u poslu i kod kuće.
Žene liderice su svuda oko nas, samo nismo ni svjesni da su liderice. I zaslužuju poštovanje koje često ne dobivaju, naglašava Kardum koja se i u životu i u poslu uvijek pokušava držati iste stvari - temeljenih ljudskih vrijednosti.
Nikome namjerno ne učiniti nešto nažao, biti fer, igrati pošteno, iskreno. To funkcionira i u obavljanju profesionalnih zadataka i u međuljudskim odnosima. A donosi dodatno zadovoljstvo, zaključila je.
Maja Blumenšajn, direktorica digitala
Dva mjeseca nakon što je prvi put postala mama Maji Blumenšajn ponuđena je pozicija koja je podrazumijevala preuzimanje tima od 80 ljudi i više od 10 portala.
Ništa u karijeri me nije frustriralo više od voditelja koji su odluke mijenjali ovisno o raspoloženju ili tome tko im sjedi preko puta stola. Jedna od temeljnih ljudskih potreba je osjećaj sigurnosti. Ako tim ne zna što može očekivati od vas, ako se svaki put sjetite uputiti kritiku, ali baš nikad pohvalu, ako ste glasni samo među tihima… niste dosljedni. I sigurno niste lider, bez obzira na titulu.
Poziciju je preuzela kad je beba imala šest mjeseci. Isti dan proglašen je lockdown, a dan kasnije dogodio se i zagrebački potres.
Rekla bih, dosta dinamično razdoblje za portale. I za mladu mamu, prisjetila se Maja perioda u kojem je postala direktorica digitala Nove TV.
Tada mi se činilo da samo trebam "preživjeti" i – preživjela sam. Jer sam imala 80 pari vrijednih ruku da me drže iznad površine, plus jedne snažne da me grle najjače kad dođem doma. I jedne male ručice koje su me trebale najviše na svijetu. Kad vas toliko "ruku" pridržava, ne možete se raspasti, odgovorila je na pitanje o najvećem izazovu u profesionalnoj karijeri.
Više od pet godina prošlo je od tog trenutka, a danas je Maja liderica tima koja kao tri temeljne vrijednosti kojima se vodi pri donošenju odluka, ali i u životu izdvaja otvorenost, iskrenost i dosljednost.
Ukratko - otvorenost u njezinom slučaju podrazumijeva iskrenu zainteresiranost za potrebe tima, iskrenost isključuje bilo kakvo zavlačenje koje vodi u frustraciju, a dosljednost izdvaja kao možda najvažniju vrijednost.
U razgovoru smo se dotaknuli i prednosti žena u poslovnom svijetu. Ono što Maja na samom početku naglašava je da ne misli da žene vode posao drugačije od muškaraca.
Ima vrhunskih ženskih liderica i očajnih muških lidera, i obrnuto, kaže.
Ipak, ističe prednost koju žene imaju u kontekstu emocija.
Rekla bih da žene imaju izraženiju empatiju i upravo to smatram njihovom najvećom prednosti u poslovnom svijetu. Zato mi je još više žao kada vidim koliko žena pokušava zatomiti empatiju, često vrlo uspješno, kako bi dokazale da su, valjda, snažnije nego što se misli.
Potaknula bih žene da njeguju i produbljuju svoju empatiju, toliko važnu za izgradnju smislenih i kvalitetnih odnosa. Dugoročno, nitko nikad nije bio na gubitku radi svoje empatije, a rekla bih da će ubuduće samo dobivati na cijeni. Za sve ostalo, tu je ChatGPT, zaključila je.
Kristina Sanković, direktorica ljudskih resursa
Moraju li žene i dalje odgovarati na pitanja koja muškarcima nitko ne postavlja poput onoga kako usklađuju karijeru i majčinstvo? I s druge strane je li ta pitanja i dalje važno postavljati?
Pitanje je ovo savršeno za osobu na čelu ljudskih resursa - pa smo ga postavili direktorici ljudskih resursa Nove TV.
Kristina Sanković smatra da pitanja o usklađivanju karijere i privatnog života trebaju biti ravnopravna – bez obzira na rod.
Na Novoj TV ista se pitanja postavljaju i muškarcima i ženama, što smatram minimalnim i neupitnim standardom profesionalnosti. Ne podržavam postavljanje pitanja koja bi na bilo koji način bila diskriminirajuća – bilo po rodu, dobi, roditeljskom statusu ili nekoj drugoj osobnoj okolnosti, ističe Sanković koja smatra da takva pitanja trebaju služiti isključivo razumijevanju potreba kandidata i osiguravanju adekvatnih radnih uvjeta, a nikako kao osnova za diskriminaciju ili procjenu potencijala.
Sanković u svom radu vodi računa o povjerenju, pravednosti, transparentnosti, poštovanju i uvažavanju različitosti.
U ljudskim resursima svaka odluka utječe na ljude, stoga nastojim djelovati odgovorno, dosljedno i s fokusom na dugoročno povjerenje, kaže.
Te vrijednosti prenosi na tim putem osobnog primjera i otvorene komunikacije, gradeći kulturu u kojoj se ljudi osjećaju viđeno i motivirano.
Radna kultura Nove TV je, prema Sanković, dinamična, suradnička i uključiva.
U različitosti leže snaga i kreativnost, dodaje, naglašavajući važnost povjerenja, transparentne komunikacije i dosljednog življenja vrijednosti u svakodnevnoj suradnji.
Najbolji savjet koji je Sanković dobila nije joj bio osobno upućen, već se radi o inspirirajućoj misli Jamesa Camerona iz TED Talk-a: "Nemojte si sami postavljati granice – drugi će to ionako učiniti za vas."
Ta rečenica me zaintrigirala jer dosta precizno opisuje kako često sami sebe sputavamo prije nego što uopće pokušamo. Iz kojekakvih razloga, sami si zatvaramo vrata, skloni smo si postaviti granice koje nas ograničavaju više nego što bi to učinili vanjski faktori. Upravo taj savjet mi je pomogao da prepoznam kada se pojavi taj unutarnji glas "kočničara", a ne stvarne okolnosti koje "koče", zaključila je Sanković.
Diana Roginić, članica uprave i direktorica financija Nove TV
Nova TV bilježi 25 godina, a Diana Roginić, članica uprave i direktorica financija Nove TV ove godine 20 godina rada u ovoj uspješnoj kompaniji. U poslovanju, ističe, vodi računa o dosljednosti i poslovnim ciljevima, ali i vlastitom sustavu vrijednosti.
Vođenje primjerom je moj način prenošenja vrijednosti na tim, ističe Roginić, naglašavajući da je radna kultura u Nove TV dinamična i poticajna, a zbog dinamičnog okruženja i oni su ti koji moraju biti fleksibilni te pratiti i usvajati promjene.
Napredovanje je moguće isključivo kao rezultat znanja, angažmana i dokazane izvrsnosti, kaže, pojašnjavajući kako ovakav pristup omogućava održavanje visoke razine radne etike i efikasnosti.
Kao najveći izazov u karijeri izdvaja trenutke u kojima osoba mora preuzeti veću odgovornost, no ono što je njoj uvijek pomagalo u takvim situacijama je racionalan pristup i dozvoljavanje vremena za prilagodbu.
Kada je riječ o ulozi žena u medijskoj industriji, Roginić smatra da na Novoj TV postoji ravnoteža, ali i dalje podržava inicijative za postizanje rodne ravnopravnosti jer je svjesna da ovakav pristup još uvijek nije općeprihvaćen.
Dotaknula se i načina na koji pristupa promjenama u organizaciji i na tržištu. Promjene su, naglašava, neophodne i poželjne, one su, kaže te, koje nas potiču na preispitivanje načina rada i usvajanje novih znanja i vještina.
Da bi ostali tržišni lider moramo biti fleksibilni i inovativni. Liderska pozicija je, vjerujem, jako dobar motiv za usvajanje fleksibilnosti i inovativnosti kao bitnih kategorija radne kulture, kaže.
Na pitanje moraju li žene odgovarati na pitanja koja muškarcima nitko ne postavlja, Roginić odgovara:
Ako ću doslovno odgovoriti, ne moraju, jer uvijek postoji mogućnost izbora neodgovaranja na pitanja koja možda postaju banalna.U javnoj komunikaciji i dalje postoje pitanja "rezervirana" za žene. Ta pitanja su često usmjerena na prepoznavanje zahtjevne kombinacije uloga majke i zaposlenice. Ista pitanja treba usmjeriti i na muškarce jer je to još jedan od puteva prema uspostavljanju ravnoteže.
Zrinka Jankov, glavna urednica Nove TV
Zrinka Jankov, glavna urednica Nove TV, želi da je pamte kao nekoga tko je znao biti i iza i ispred svog tima – nekoga tko je pomicao granice, ali nikad nauštrb temeljnih vrijednosti.
A kada su u pitanju temeljne vrijednosti koje je vode u poslu, naglašava da uvijek pokušava sagledati širu sliku.
U svakoj odluci nastojim se voditi integritetom, transparentnošću i odgovornošću. Vjerujem da povjerenje, koje jednom stekneš, moraš svaki dan iznova zaslužiti.
Prema timu sam uvijek iskrena – kad je teško, kažem da je teško. Kad je dobro, slavimo zajedno. Važno mi je da ljudi osjete da su dio procesa i da su u konačnici oni zaslužni za uspjeh koji postižemo, objašnjava Jankov.
Radna kultura Nove TV je, prema njezinim riječima, živa, dinamična i bazirana na različitostima.
Ključ je u otvorenoj komunikaciji i spremnosti da se svi iznova propitkujemo - kako bismo ostali relevantni i kao medij i kao ljudi, ističe ona. Podrška i visoka očekivanja idu ruku pod ruku.
Jedna od najdražih uloga Zrinke Jankov je mentoriranje.
Vjerujem u mentorstvo koje te suoči s izazovima i gura da prepoznaš vlastitu snagu. Mentorstvo je često obostrano učenje, kaže, naglašavajući važnost podrške i davanja dobrog primjera.
Kada je u pitanju inspiracija, ona je pronalazi u ženama koje su utjecajne jer znaju što rade, a ne jer traže pažnju.
![]()
Inspiriraju me žene koje ne traže "pozornicu", ali kad govore – svi slušaju. One koje nisu "glasne", ali su utjecajne jer znaju što rade. Ima ih puno, i u medijima i izvan njih i svakodnevno mijenjaju svijet na bolje.
Najbolji savjet koji je ona dobila u karijeri glasi: "Ne moraš znati sve, ali moraš znati koga pitati". Taj savjet ju je naučio da je ranjivost zapravo snaga.
Dotaknula se i najvećeg izazova u profesionalnoj karijeri. Bilo ih je, naravno, više, ali trenutak koji ju je najviše oblikovao bio je onaj u kojem je morala donijeti nepopularnu odluku koja je izravno utjecala na ljude s kojima radi.
Nije bilo lako, jer znaš da iza svake odluke stoje konkretni ljudi, njihove emocije, okolnosti i očekivanja. No upravo tada sam shvatila da vođenje nije pitanje sviđanja ili prihvaćanja, nego prije svega odgovornosti – prema poslu, timu i organizaciji. Voditi tim znači moći donijeti i teške odluke, stajati iza njih i preuzeti posljedice, ali i podržati ljude na koje te odluke utječu, zaključila je.
Ivana Galić Baksa, direktorica marketinga PR-a i korporativnih komunikacija
Ivana Galić Baksa u poslu se vodi empatijom, odgovornošću, iskrenošću i poštovanjem različitosti.
Vjerujem da lideri moraju graditi povjerenje dosljednom komunikacijom i autentičnim primjerom, kaže ova direktorica marketinga PR-a i korporativnih komunikacija Nove TV, ističući važnost stvaranja sigurnog prostora za tim i poticanja različitosti i otvorenosti.
Radna kultura Nove TV prema njezinim riječima temelji se na timskom duhu, profesionalnosti i povjerenju.
Ključno za očuvanje i razvoj te kulture jest kontinuirano jačanje osjećaja pripadnosti, njegovanje empatije među timovima i vođenje primjerom. Iskreni odnosi, sposobnost slušanja i otvorenost prema novim idejama grade temelje korporativne kulture, ističe ona.
Galić Baksa shvaća i važnost mentoriranja koje vidi kao priliku za prijenos znanja i stvaranje prostora u kojem se svatko može razviti u najbolju verziju sebe.
Mentorstvo vidim kao uzajaman proces rasta i povjerenja, gdje je važna iskrenost i prepoznavanje individualnih potencijala, objašnjava.
Kada su u pitanju promjene, njima pristupa s otvorenošću i željom da ih shvati kao prilike, a ne prijetnje:
![]()
Prekrasno je raditi u okruženju gdje možeš nešto stvarati i mijenjati, koliko god je ponekad izazovno.
Dotaknuli smo se i pitanja moraju li žene i dalje odgovarati na pitanja koja muškarcima nitko ne postavlja, poput onih o usklađivanju karijere i majčinstva.
Nažalost, još uvijek da, ističe Galić Baksa, ali dodaje kako je važno takva pitanja koristiti kao priliku za dijalog i dekonstrukciju stereotipa, a ne ih odbacivati ih prezirom.
Pitanje je to koje, kaže, trebamo preformulirati.
Ne zato da bismo dodatno opteretile žene, već da bismo ukazale koliko je ravnoteža između privatnog i profesionalnog univerzalna ljudska potreba, a ne isključivo ženska borba. Pitanje roditeljstva jednako je izazovno i za muškarce i žene iz profesionalnog ugla, zaključila je.
Danijela Bosnar, urednica Doma TV
Na samom početku karijere glavna urednica Doma TV, Danijela Bosnar, imala je sreću surađivati s jednom, kako kaže, izuzetno zanimljivom i iskusnom osobom iz televizijske industrije. I baš od te osobe dobila je najbolji savjet u karijeri, a on glasi – budi strpljiva, ali ustrajna.
Suočavanje s problemima i preprekama prirodan je i pozitivan način učenja. To je nešto što s vremenom prihvatiš, iz čega rasteš – i ideš dalje, prisjetila se Bosnar savjeta koji i danas primjenjuje u svom poslu.
A njezinu svakodnevnicu čini rad u sustavu za koji kaže da potiče kreativnost, inovacije pa i eksperimentiranje.
Naravno, uvijek postoje izazovi, rokovi i očekivanja, zbog čega je važno biti prilagodljiv visokim standardima i zahtjevima, objašnjava i dodaje kako je u svemu iznimno važno uvijek imati jasan cilj i sustav vrijednosti te otvorenu komunikaciju.
U cijelom tom procesu neizbježne su i promjene, no one su kaže Bosnar korisne u oba smjera.
One su oblik učenja i razvoja. Važno je biti stalno prisutan, otvoren i prilagodljiv novim oblicima rada i tehnologijama, te nastojati preuzeti najbolje od onoga što nam je dostupno, kaže, naglašavajući kako je ključno imati razvijen osjećaj za cilj i svrhu – zašto nešto radimo, zašto je to važno i koji je krajnji rezultat našeg djelovanja.
Kao jedna od liderica Nove TV, osvrnula se i na razlike u vođenju posla od strane muškaraca i žena.
Promatrajući ovo iz dviju gotovo dijametralno suprotnih perspektiva, rekla bih da je stil ženskog vodstva skloniji suradnji, empatičniji te sklon izgradnji odnosa temeljenih na dogovoru, uz snažno poticanje angažmana i dinamike cijelog tima.
S druge strane, muškarci u voditeljskim ulogama češće njeguju jasnu hijerarhiju, s naglaskom na asertivnosti i kompetitivnosti.
Naravno, ove opće tendencije razlikuju se ovisno o vrsti industrije, organizacijskoj kulturi i poslovnom modelu i ne treba generalizirati, poručuje te dodaje kako su po njenom mišljenju empatija, emocionalna inteligencija i samosvijest ključne prednosti žena u poslovnom svijetu, jer, kaže, izravno utječu na moral i lojalnost zaposlenika.
A koje su temeljne vrijednosti kojima se ona vodi u donošenju odluka i koje nastoji prenijeti na tim? Kao važne kriterije Bosnar izdvaja učinkovitost, dosljednost i potrebe publike:
![]()
Rekla bih da se u procesu odlučivanja vodimo navedenim kriterijima, uzimajući u obzir relevantne informacije i podatke, ali istovremeno ostajemo inspirirani kreativnošću te posvećeni kvaliteti i izvrsnosti. Zato nam je izuzetno važna timska kohezija.
Renata Hafner Granić, direktorica prodaje
"Iskreno, ne dovoljno."
Imam natjecateljski duh i volim tržišno natjecanje i pronalazak rješenja koja konkurencija još nije vidjela. Znam da stagnacija znači pad, posebice u oglašavanju gdje je zastoj zapravo nazadovanje. Uz to, nema boljeg osjećaja nego kad tim napravi nešto za što su mislili da je nemoguće. Volim testirati i nove tehnologije i trendove, u njima uvijek negdje leži skriveni potencijal za prednost.
Ovako iskreno i bez zadrške na pitanje govorimo li u javnosti dovoljno o ženskim lidericama odgovara Renata Hafner Granić, direktorica prodaje Nove TV. A onda objašnjava svoj stav.
Iako ima pozitivnih pomaka, mediji ili konferencije još su često fokusirane na muške govornike. Kad se i spominju žene, često se naglasak stavlja na "žene u biznisu" kao posebnu kategoriju, umjesto da budu ravnopravno uključene u teme leadershipa, financija, strategije i tržišnih trendova, kaže.
Istovremeno, mišljenja je i da žene i dalje odgovaraju na pitanja koja muškarcima nitko ne postavlja.
Posebno na panelima ili intervjuima gdje se od žena liderica očekuje da prokomentiraju balansiranje privatnog i poslovnog života, svoje emocije na poslu, odijevanje, način komuniciranja, dok se od muškaraca traže poslovne strategije, tržišni trendovi i leadership odluke, priča Hafner Granić, naglašavajući kako je situacija trenutno takva da žene na rukovodećim pozicijama stalno moraju dokazivati da su i liderice i majke i emocionalno stabilne i dobro odjevene, dok se muškarcima mjeri samo poslovna učinkovitost.
Mislim da je krajnje vrijeme da se taj okvir promijeni, zaključuje.
Kada je u pitanju njezin posao i tu su stvari jasne. U svijetu prodaje prilikom donošenja odluka, na umu joj je uvijek nekoliko stvari. To su, nabraja, povjerenje, brzina i fleksibilnost, kreativnost u rješavanju problema, timski duh te odgovornost za brojke i reputaciju.
Targeti su važni, ali ne pod svaku cijenu. Ne isplati se žrtvovati dugoročno povjerenje zbog jedne kampanje, ističe.
A kakva vidi ulogu žena u ovom svijetu?
Kao posebnost hrvatske industrije oglašavanja na samom početku ističe jednu specifičnost. U operativnom i srednjem managementu većinu čine – žene. Ipak, muškarci su i dalje dominantni na najvišim i vlasničkim pozicijama, a postoji i dalje, kaže, blaga razlika u plaćama, posebno kod bonusa. Tu je, kaže, i određena stereotipizacija uloga kod klijenata.
Međutim, Hrvatska ima nekoliko iznimno uspješnih žena na vodećim pozicijama u agencijama i medijima, koje su uzori. Generacija mladih žena u oglašavanju danas ima bolje prilike nego ikad, ali ih treba dodatno ojačati kroz mentorsku mrežu i aktivno promovirati u leadership, kaže Hafner Granić i zaključuje kako napredak postoji, ali posla još ima.
Promjene će se sigurno događati, a promjene su i jedina konstanta u svijetu oglašavanja.
Renata im pristupa na način da prvo pokuša razumjeti uzrok, a nakon toga procjenjuje rizik i priliku jer svaka promjena, kaže, nosi oboje.
A što ju u ovakvim situacijama motivira?