Koreografiju, režiju, oblikovanje svjetla, dramaturgiju (uz Annegret Gertz) te kostimografiju (uz Domenica Franchija koji je ujedno i scenograf) potpisuje Giorgio Madia, zagrebačkoj publici poznat po iznimno uspješnu baletu "Petar Pan" hrvatskoga skladatelja i libretista Brune Bjelinskoga.
Madia je poznat diljem Europe po svojim cjelovečernjim baletima naglašene napetosti, uzbuđenja te aluzija, nastalim prema različitim književnim predlošcima.
U svojem baletnom djelu Madia će istražiti okrutne ljubavne intrige vikonta de Valmonta i Markize de Merteuil, dvoje francuskih aristokrata opčinjenih borbom volje, ljubavnih želja i seksualnih osvajanja.
Taj nekonvencionalni balet utemeljio sam na skandaloznom romanu Pierrea Choderlosa de Laclosa, knjige koja je bila spaljena i kroz stoljeća zabranjivana, a kojoj je glava tema, ne ljubav, nego manipulacija i senzualnost.
U vrlo uzbudljivoj, ali i vrlo zahtjevnoj seriji virtuoznih remek-djela Josepha Haydna, postavio sam komadić 18. stoljeća u kojemu perike i krinoline skrivaju fasadu dekadentne predrevolucionarne aristokracije, rekao je Madia istaknuvši kako mu je veliki izazov prenositi priču bez upotrebe riječi.
Balet 'Opasne veze' potpisuje Giorgio Madia, zagrebačkoj publici poznat po iznimno uspješnu baletu 'Petar Pan' (Foto: Sandro Sklepić)
Potraga za pravim skladateljem, odabir i uređivanje glazbenog materijala prema scenskim prizorima, mjesecima je okupiralo moje misli.
Odlučio sam ostati u razdoblju romana odabirom simfonija, kvarteta i uvertira njegova suvremenika Jospeha Haydna. Zamršene pripovijedne i paralelne radnje od plesača zahtijevaju pun angažman i glumačku vještinu koji predstavu čine iznimno uzbudljivom i već sad sam ponosan na njih, dodao je.
Balet se temelji na knjizi kojoj je glava tema, ne ljubav, nego manipulacija i senzualnost.
LEGENDARNO DJELO KOJE ĆE ODUŠEVITI PUBLIKU
U predstavi nastupaju: Natalia Kosovac / Edina Pličanić / Lucija Radić (Markiza de Merteuil), Tomislav Petranović / Guilherme Gameiro Alves (Vikont de Valmont), Takuya Sumitomo / Kornel Palinko (Azolan, vikontov majordom), Iva Vitić Gameiro / Miruna Miciu (Gospođa de Tourvel) te ostali solisti i članovi ansambla Baleta HNK u Zagrebu.
Mislim da je Giorgio točno rekao da je to drama s pokretom. Znači naravno ima plesa jer je to baletna predstava, ali ima puno detalja glumačkih i puno dramatičnih scena, tako da teško se bilo naviknuti na krinoline, drugačije je nego kad smo mi u našim pačkama, rekla nam je o blaetu Iva Vitić Gameiro, prvakinja baleta HNK u Zagrebu.
O baletu smo razgovarali i s Tomislavom Petranovićem.
Ovaj balet je rađen po predlošku knjige, a ne filma, iako ima puno paralela. Naravno, ja sam gledao film i uzeo sam neke stvari iz njega, ali pošto su male razlike između filma i knjige i kako je sam balet postavljen, onda sam si uzimao ono što mi paše, rekao je ovaj nacionalni prvak baleta.
Iva Vitić Gameiro i Tomislav Petranović u baletu 'Opasne veze' (Foto: Sandro Sklepić)
Dirigent baleta "Opasne veze" je Dian Tchobanov koji je ravnao mnogim opernim, baletnim i koncertnim izvedbama diljem svijeta, a od 2017. je stalni dirigent Baleta Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu.
Baletni majstori su Mihaela Devald, Milka Hribar Bartolović i Pavla Pećušak.
Ovo legendarno remek-djelo francuske književnosti poznato po dobro smišljenoj provokaciji nesumnjivo će u baletnoj izvedbi oduševiti publiku, dočaravajući veličanstvenost aristokratskih igara zavođenja.
Ovaj je balet utemeljen na skandaloznom romanu Pierrea Choderlosa de Laclosa (Foto: Sandro Sklepić)