Napokon ste odlučili zamijeniti automobil ili javni prijevoz biciklom, otišli ste u kupovinu i nabavili svoje novo prijevozno sredstvo. Donosimo vam popis grešaka koje radi većina biciklista početnika i savjete kako ih ispraviti.

1. Prenisko namještamo sjedalo. Osjećate bol u koljenima tijekom i nakon vožnje? To znači da vam je sjedalo prenisko. Na pravoj visini sjedala koljeno vam mora biti lagano savijeno, a na samom dnu zamaha stopalo vam mora lagano dodirivati pedalu. Ako osjećate veliki otpor pedale, sjedalo morate povisiti.

2. Odmah kupujemo najskuplju opremu. Ne morate odmah kupiti najskuplju kacigu i rukavice ili razmišljati o zamjeni sadašnjeg bicikla za najnoviji karbonski model. U oglasima možete pronaći dobro uščuvanu kvalitetnu opremu u pola cijene, a kasnije je povremeno nadograđivati novim komadima kada se stari istroše.

'Morate biti spremni na to da vam se u svakom trenutku može probušiti ili isprazniti guma. Zbog toga bi bilo poželjno da uz sebe imate sve što vam je potreban za brzinske popravke. '

3. Ne održavamo bicikl. Potrebno je povremeno odvesti bicikl serviseru na rutinski pregled. Tako ćete produžiti njegov vijek trajanja, a neke stvari možete i sami napraviti. Svaki tjedan provjeravajte vijke i zategnutost lanca, po potrebi (minimalno svaka tri mjeseca) podmažite ručke kočnica.

4. Nemamo alat za sitne popravke. Morate biti spremni na to da vam se u svakom trenutku može probušiti ili isprazniti guma. Zbog toga bi bilo poželjno da uz sebe imate sve što vam je potreban za brzinske popravke. Stoga prilikom kupovine bicikla obavezno investirajte i u kutiju s alatom.

5. Previše se vozimo. Nakon samo nekoliko uspješnih vožnji gradom odlučili ste se na avanturistički vikend u prirodi i namjeravate putovati biciklom. Vrijeme je da 'zakočite' kako se ne biste preforsirali. Krenite polako i dajte svom tijelu vrijeme da se prilagodi vožnji na duge staze.

6. Ne uzimamo pauze tijekom dulje vožnje. Kada 'ulovite' formu i krenete s duljim vožnjama, nemojte zaboraviti kako trebate napraviti pauzu tijekom koje ćete se energizirati uz pomoć hrane i tekućine.

Profesionalni biciklisti navikli su jesti i piti tijekom vožnje na biciklu, ali za početnike je bolje da naprave stanku. Ako ćete se voziti dulje od 2 sata, obavezno pojedite nešto nakon prvih 45 minuta vožnje i nastavite s malim zalogajima svakih 20-ak minuta.

 

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju