PR
PR (Foto: PR)
Zdravlje & prehrana

Podravka nutritivnom strategijom podržava uravnoteženu i održivu prehranu

14-03-2023 Piše PR
komentari

U devet godina u Podravkinim proizvodima količina soli smanjena je za 300 tona, a šećera za 1423 tone. Do 2027. Podravka će u 75% novih i inoviranih proizvoda prosječni sadržaj soli i dodanih šećera smanjiti za dodatnih 20%. Istraživanje Ipsosa pokazalo kako većina građana nema zdrave prehrambene navike. Samo 5% populacije upoznato s je preporučenim dnevnim unosom soli, a tek 2% zna koliki je preporučeni dnevni unos šećera.

 Podravka svojom nutritivnom strategijom za razdoblje do 2027. potvrđuje usmjerenost na zdravu, uravnoteženu te održivu prehranu kroz razvoj novih i inoviranih proizvoda. Podravka će svoju široku ponudu proizvoda nastaviti prilagođavati i nadopunjavati u skladu sa zdravstvenim preporukama, prehrambenim trendovima i potrebama potrošača. To uključuje proizvode s manjim udjelom soli i dodanih šećera, obogaćene vlaknima, bjelančevinama, vitaminima i mineralima kao i proizvode bazirane na voću, povrću, mahunarkama, cjelovitim žitaricama, biljnim izvorima proteina i sl.

U trendu Vjenčići s malinama Odličan recept! Nikad dosta ideja za božićne kolače! Pogledajte ove vjenčiće, jednostavno ih je pripremiti Limunčići Prefini Ovog Božića svi rade limunčiće, evo provjereni recept Božićni kolačići zlata vrijedni Treći je neočekivan: Najbolja slastičarka u Hrvatskoj podijelila tri važna savjeta za suhe kolače

Podravka je inicijalnu nutritivnu strategiju donijela 2014. te je od tada u svojim proizvodima ukupno smanjila količinu soli za 300 tona, a šećera za 1423 tone. Sol se smanjivala najvećim dijelom u asortimanu juha, jušnih kocki, Fant i mesnih proizvoda. Šećer se najviše smanjivao u dječjoj hrani, žitaricama za doručak i voćnim namazima.

PR PR Foto: PR

Osim prilagodbe receptura postojećih proizvoda koje su provedene na način da su sačuvani njihovi prepoznatljivi i potrošačima omiljeni okusi, razvijani su i novi proizvodi koji podržavaju uravnoteženu prehranu ili odgovaraju pojedinim životnim potrebama. Ponuda je obogaćena nizom novih proizvoda bez aditiva, pojačivača okusa i bojila, sa specifičnim benefitima kao što su proizvodi bez glutena, proizvodi obogaćeni proteinima, vitaminima, mineralima, vlaknima i sl.
Osim toga, Podravka je smanjila korištenje palmine masti i koristi RSPO palminu mast te uz to lansirala linije BIO proizvoda kao i proizvode za vegetarijance i vegane.

Nutritivna strategija koja se odnosi na razdoblje do kraja 2027. godine definira nekoliko ključnih ciljeva:
 u 75% novih i inoviranih proizvoda smanjiti prosječni sadržaj soli i šećera za 20% u odnosu na trenutni prosječni sadržaj
 u 75% novih i inoviranih proizvoda ugraditi najmanje jedan sastojak koji podržava zdravu i uravnoteženu prehranu kao što su vlakna, bjelančevine, vitamini i minerali
 najmanje 40% novih i inoviranih proizvoda bazirati na sastojcima povezanim s održivom prehranom poput voća, povrća, mahunarki, cjelovitih žitarica, biljnih izvora proteina i sl.
 sa 100% proizvoda podržavati održivu prehranu.*

„Nutritivna strategija Grupe Podravka na liniji je sa suvremenim, nacionalnim, europskim i svjetskim inicijativama koje oblikuju i usmjeravaju prehranu prema održivijim obrascima. Ona predstavlja okvir za razvoj proizvoda unutar svih Podravkinih kategorija koji svojom nutritivnom kvalitetom, sastavom i komunikacijom trebaju motivirati i usmjeravati potrošače prema usvajanju principa održive prehrane kao prvog izbora za pojedinca i obitelj. Najvažnija poruka koju kroz zacrtane ciljeve nutritivne strategije želimo poslati je ta da Podravkini proizvodi mogu pomoći u unaprjeđenju prehrane potrošača“, objasnila je Davorka Gajari, direktorica Senzorike i nutricionizma u Podravki.


Podravka je zajedno s Ipsosom** provela i istraživanje među hrvatskim građanima o prehrambenim navikama koje je pokazalo da 36% ima neke zdrave prehrambene navike pri čemu se najčešće ističe izbjegavanje brze hrane (37%), izbjegavanje slane hrane (22%) i hrane koja deblja (21%). Istodobno 47% građana priznaje da ima neke nezdrave prehrambene navike, među kojima najčešće navode nedovoljnu konzumaciju voća i povrća (40%) te uživanje u hrani koja nije najbolja za zdravlje (36%).

Kad je u pitanju konzumacija soli i šećera većina o tome ne vodi računa. Samo 36% građana pazi na unos soli, dok o konzumaciji šećera brine 44% građana. Pri tome svega 5% građana starijih od 16 godina zna koliki je dnevni preporučeni unos soli, a to je 5 g prema preporukama Svjetske zdravstvene organizacije. Za šećer je preporuka dnevnog unosa 25-50 grama što pak zna svega 2% građana. Također, građani većinom ne čitaju deklaracije prehrambenih proizvoda kako bi se upoznali s njihovim sastavom, to čini 31% ispitanika.

„Ovi podaci nam govore da postoji prostor za poboljšanje informiranosti naših građana o važnosti kontrole unosa soli i šećera, ali i općenito usvajanju zdravih prehrambenih navika. Zato našu nutritivnu strategiju za razdoblje do 2027. godine prati i kampanja kojom građanima komuniciramo što smo sve do sada napravili i na čemu sve radimo kako bismo s našim proizvodima podržali pozitivne promjene prehrambenih navika. Time sa svoje strane želimo pridonijeti osvješćivanju i informiranju građana i potrošača o ovoj važnoj temi“, zaključila je Sanja Garaj Miloš, direktorica Korporativnog marketinga Podravke.

 

*Održiva prehrana je nutritivno adekvatna (promovira zdravlje i dobrobit pojedinca), ima mali utjecaj na okoliš tijekom proizvodnje i konzumacije, dostupna je i kulturološki prihvatljiva (FAO and WHO. 2019. Sustainable healthy diets – Guiding principles. Rome).

**Istraživanje o konzumaciji soli i šećera provedeno je CATI metodom u veljači 2023. na nacionalno reprezentativnom uzorku od 580 građana starosti 16 - 74 godina, a podaci o prehrambenih navikama dio su Brand Puls istraživanja provedenog 2022. godine na nacionalno reprezentativnom uzorku od 3526 građana starosti 16 - 64 godina.

!Komentari su onemogućeni za ovaj članak.