Ponovno umorni? 3 poteza uz koja ćete se napokon naspavati

Podijelite na

U idealnom svijetu trebali bismo leći u 10 navečer kako bismo bili svježi i revitalizirani u 6 sati naredno jutro. No iskreno, kad ste posljednji put uživali osam sati neprekinutog sna?

Autor : Zadovoljnaz Objavljeno: 4.4.2017 / 08:07

San utječe na naše raspoloženje, učinkovitost, produktivnost, sposobnost donošenja odluka i mentalnu budnost

San utječe na naše raspoloženje, učinkovitost, produktivnost, sposobnost donošenja odluka i mentalnu budnost (Foto: Shutterstock)

1. Stvorite naviku
Osam sati sna je sve što nam treba – ali to često ne dobijemo tijekom radnog tjedna. To nije kruto pravilo, ali dobra navika. Ako idete van s prijateljima, ne brinite – pokušajte više spavati sljedeći dan.

Nemojte spavati tijekom dana, san ne mora biti zamijenjen sat za sat, samo spavajte dok se prirodno ne probudite. Neki od nas trebaju dodatni sat sna (često kod mlađih osoba), dok je nekima u redu spavati i sat manje (često kod starijih osoba). Ipak, osam sati opuštanja u svojoj svakodnevnoj rutini je dobar način života.

Kombinirano s vježbanjem i zdravom prehranom, dobar san je neophodan dio zdravog načina života.

2. Spustite mobitel
„Normalan“ san ovisi o svakoj osobi individualno i njegovom vlastitom bioritmu. Međutim, postoje pravila spavanja koja svatko može slijediti za poboljšanje kvalitete sna i razbiti nezdrave obrasce spavanja. Spavajte u tamnoj i relativno hladnoj sobi i ne gledajte u digitalne uređaje.

Bitno je ograničiti izlaganje plavoj svjetlosti nekoliko sati prije odlaska u krevet. Ako morate koristiti svoj mobitel, tablet ili računalo kasno navečer, pokušajte smanjiti razinu svjetlosti ekrana, držeći uređaj najmanje dvadesetak centimetara od očiju.

3. Testirajte san

Mnogi podcjenjuju važnost i utjecaj dobrog sna. Bili mi toga svjesni ili ne, san utječe na nekoliko različite aspekte našeg funkcioniranja kroz dan: naše raspoloženje, učinkovitost, produktivnost, sposobnost donošenja odluka i mentalnu budnost.

Također utječe na naš izgled, imunološki sustav i apetit. Količina sna koja nam je potrebna je jedinstvena za svakoga od nas. Učinkovit način da san funkcionira onako kako nam treba jest da ga testiramo. Krenite na spavanje u određeno vrijeme svake noći bez postavljanja alarma, dopuštajući si da se prirodno probudite naredni dan.

Ponovite to nekoliko dana i vjerojatno ćete se početi buditi u isto vrijeme što ukazuje na optimalnu količinu sna za vas.
 

Pročitajte još o ...

Zadovoljna.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Zadovoljna.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Zadovoljna.hr kliknite na gumb "Slažem se". Slažem se