San je esencijalna potreba svih živih bića, a ritam budnosti i sna reguliran je ritmom dana i noći. Djeca u predškolskoj dobi spavaju između 10 i 13 sati, a nakon pete godine većini djece nije potreban dnevni san.

Galerija

U školskoj dobi povećava se količina obaveza nakon škole (pisanje zadaća, sportski trening ili sl.) i djeca imaju sve manje slobodnog vremena. U prosjeku, potrebno im je 10 do 11 sati sna. U ovoj dobi djeca počinju pokazivati sve veći interes za TV, računalo, Internet. Sve to može utjecati na probleme sa snom koji rezultiraju i promjenama u ponašaju poput hiperaktivnosti, dekoncentracijom u školi i sl.

KAKO DJETETU POMOĆI DA LAKŠE I MIRNIJE ZASPI?

Svako dijete je jedinstveno i drugačije. Roditelj najbolje poznaje svoje dijete te će im problem sa spavanjem olakšati rituali koje će provoditi prije odlaska na spavanje.

RITUALI ZA DOBAR SAN

1. Dosljednost u vremenu odlaska na spavanje

Postavite granicu kada vaše dijete mora ići na spavanje i slobodno ga upozorite da npr. za pola sata treba biti u krevetu, to pomaže!

2. Lagana večera

Prije spavanja prakticirajte hranu koju će dijete lako probaviti i neće mu izazivati poteškoće sa spavanjem. Također se ne preporučuje piti previše tekućine kako se dijete ne bi budilo radi potrebe mokrenja.

Lagana večera olakšava san vašem djetetu
Lagana večera olakšava san vašem djetetu Foto: PR


3. Higijena

Roditeljima je važno da je koža djeteta nježno očišćena
Roditeljima je važno da je koža djeteta nježno očišćena Foto: PR

Prije odlaska u krevet neka vaše dijete obavi osnovnu higijenu (tuširanje, pranje zubića, umivanje, odlazak na toalet). Kupke i kreme od kamilice ili nekog drugog opuštajućeg sastojka potaknuti će ugodno raspoloženje kod djeteta.

pH neutralna linija 2-u-1 gelova za tuširanje i šampona nježno je rješenje
pH neutralna linija 2-u-1 gelova za tuširanje i šampona nježno je rješenje Foto: PR

Većini mališana kupanje predstavlja igru i zabavu, dok je za roditelje važno da koža njihovih mališana bude nježno očišćena, a proizvodi provjerene kvalitete. Nivea stručnjaci razvili su biorazgradivu i pH neutralnu liniju 2-u-1 gelova za tuširanje i šampona za djecu koji su i zabavni i posebno njegujući prema osjetljivoj dječjoj koži i kosi! Zaboravite na žurbu i biranje između kratkog tuširanja ili pranja kose, ove proizvode možete koristiti svakodnevno, u bilo kojoj prilici! Ne sadrže štetne sastojke.

4. Gym&Fun vježbe opuštanja

Vježbe disanja i opuštanja koje ćete provoditi prije odlaska u krevet sigurno će utjecati i na kvalitetu sna vašeg djeteta. Uspavljivanje uz televiziji ili mobitel svakako nije preporučljivo. Pokušajte slijediti zdraviju rutinu uz nekoliko vježbi disanja s dubokim udisajima na nos i izdisajima na usta ili laganim vježbicama, kako bi se povezali i razvili zdrave rutine sa svojom djecom.

Uspavljivanje uz televiziju ili mobitel svakako nije preporučljivo
Uspavljivanje uz televiziju ili mobitel svakako nije preporučljivo Foto: PR

Zdravom rutinom laganih vježbi prije spavanja djetetu stvarate dobre navike
Zdravom rutinom laganih vježbi prije spavanja djetetu stvarate dobre navike Foto: PR


- u sjedećem položaju kružnim pokretima istegnite ruke sve do vršaka prstiju kao da se protežete, a vježbu ponovite 4 - 6 puta

- otkloni tijela u sjedećem položaju istegnuti će bočne mišiće trupa, zadržite nekoliko sekundi položaj pa ponovite u drugu stranu, a vježbu ponovite 4 do 6 puta

- primite se za ruke s vašim djetetom dok ste naslonjeni leđima, koljena su opuštena, pretklonite se naprijed, a vaše dijete neka se nasloni na vaša leđa, ostanite nekoliko sekundi te zamijenite položaje

Zabava je zagarantirana, a vašem će djetetu pomoći da lijepo i ugodno zaspi.