U hladne, zimske dane aktivnost koja je uvijek odličan odabir jest skijanje. Ljudi svih dobi, bez obzira na razinu vještine, mogu imati koristi od dana provedenog na snijegu jer se radi o vrsti rekreacije koja je dobra ne samo za tijelo nego i za um.

 

Skijanje ima pozitivan učinak na srce i cirkulaciju, mišiće... U nastavku pročitajte neke od razloga zbog kojih je skijanje dobro za vas:

1. Poboljšava propriocepciju

Propriocepcija se definira kao sposobnost osobe da osjeti položaj različitih dijelova tijela i napor koji se ulaže u njihovo pomicanje. Drugim riječima, kada držite ruku ispred lica, zatvorenih očiju, znate da je vaša ruka tamo iako ju ne možete vidjeti.

Skijanje pak uključuje ravnotežu i koordinaciju, a za vrijeme skijanja vi morate biti svjesni mnogih laganih pokreta i položaja svoga tijela ako želite skijati i ostati na nogama. Propriocepcija je nešto što slabi s godinama, a što ste više uključeni u proprooceptivne aktivnosti, ona će manje slabjeti.

Budući da ste dok skijate u položaju čučnja, ono djeluje na vaša bedra, kvadricepse i stražnjicu

2. Jača kosti i zglobove

Vaša koljena moraju izdržati sav napon i težinu dijela dok se krećete nizbrdo, tako da se jačaju dok skijate. Osim koljena, i vaše kosti postaju jače, pa skijanje nije samo fantastično provedeno vrijeme na padinama, nego i nešto što će spriječiti osteoporozu i povećati vašu proprioceptivnu snagu.

3. Popravlja raspoloženje

Ne samo da skijanje povećava vašu sreću i blagostanje nego je korisno i za fizičko i mentalno zdravlje pojedinca, bez obzira na učestalost i trajanje aktivnosti.

4. Povećava kardiovaskularnu izdržljivost

Kao aerobna aktivnost koja zahtijeva izdržljivost, skijanje pomaže u sagorijevanju kalorija i gubitku kilograma. Osim toga, dobra je kardiovaskularna vježba za početnike hodanje uz padinu umjesto korištenja žičare.

5. Jača mišiće donjeg dijela tijela

Budući da ste dok skijate u položaju čučnja, to djeluje na vaša bedra, kvadricepse i stražnjicu. Dok se spuštate niz padinu, predivni prizori omest će vas u razmišljanju da vam noge "gore", ali sljedeći dan sigurno ćete osjetiti rezultate.

6. Poboljšava ravnotežu i jača core

Budući da za vrijeme skijanja stalno radite na održavanju ravnoteže, vaš je core cijelo vrijeme aktivan. Osim toga, skijanje je izazov za vašu ravnotežu i okretnost te vam je s vremenom sve lakše izbjegavati padove i proklizavanja.

7. Pogoduje duboku snu

Nakon skijanja bit ćete iscrpljeni na najbolji mogući način. Isrcpljenost će zahvatiti cijelo vaše tijelo, a nakon spuštanja po obroncima moguće je da nećete imati snage ni provjeriti što se događa na društvenim mrežama, nego ćete zaspati snom pravednika čim vaša glava dotakne jastuk.

8. Povećava fleksibilnost

Fleksibilno tijelo velika je prednost kada je u pitanju skijanje. Izgradnjom fleksibilnosti možete izbjeći naprezanje mišića i uganuća. Temeljito i redovno istezanje ojačat će vaše trbušne mišiće i kukove, koji su bitni za skijanje.

Na samom skijanju najbitnija je odjeća, koja će tijelo održavati toplim i suhim te skijaška oprema koja će pratiti sposobnost skijaša

9. Potiče zdrave prehrambene navike

Kad se probudite nakon napornog dana provedenog na skijanju, potrebna vam je energija koju ćete dobiti iz hrane. Tjelesna aktivnost poput skijanja potaknut će vas da budete svjesniji svoje prehrane, pa ćete jesti više proteina i zdravih masti te voća i povrća, a manje šećera.

10. Pridonosi osunčanom izgledu

Dan proveden na snježnom brdu ili planini, u predivnom prirodnom okruženju, pomaže da zaboravite na stres koji sa sobom donosi svakodnevni život.

Također, bit ćete izloženi vitaminu D, koji pozitivno utječe na vaše raspoloženje.

Ako ste u mogućnosti, ovih 10 razloga trebalo bi biti dovoljan poticaj da se okušate u skijanju.

Ako je upravo to vaš plan, u nastavku pročitajte savjete koje je s nama podijelio Mislav Butković iz Ski kluba "Medveščak".

ODJEĆA I OPREMA

Na samom skijanju najbitnija je odjeća koja će tijelo održavati toplim i suhim te skijaška oprema (skije, pancerice, štapovi, kaciga) koja će pratiti sposobnost skijaša, objašnjava.

Kaže i da ako imate vlastitu opremu trebate pregledati u kakvom je stanju i eventualno odnijeti skije na servis kako bi se održala njihova kvaliteta.

Ako nemate vlastitu opremu, potrebno ju je unajmiti, što možete u svom gradu ili na skijalištu na koje odlazite, s obzirom na to da gotovo sva skijališta imaju servise za najam opreme.

Kod unajmljivanja opreme bitno je osoblju reći kakve su skijaške sposobnosti skijaša, odnosno koliko dobro skijate. Također je bitno napomenuti visinu i težinu osobe koja će koristiti opremu, kako bi se odabir i namještanje opreme prilagodili skijašu.

Pancerice ne bi smjele biti ni prevelike ni premale jer bi kao takve mogle prouzročiti ozljedu, kaže Butković. 

Oprema koja je potrebna za skijanje sastoji se, kaže, od skijaških cipela ili pancerica, skija, štapova (koji vjerojatno neće biti potrebni samo početnicima) i skijaških naočala, a za djecu do 18. godine u Austriji je i kaciga obvezni dio opreme, iako se ona preporučuje svima.

Kada je u pitanju odjeća za skijanje, ona, mora biti topla, kaže Butković.

To su topli skijaški donji veš, skijaške čarape, deblja vesta i svakako skijaško odijelo koje treba biti vodonepropusno,
dodao je. 

PRIPREMA ZA SKIJANJE

Prije odlaska na skijanje, objašnjava Butković, bitno je pripremiti i tijelo za skijanje, zbog čega se preporučuju kondicijske i vježbe snage.

Dobra priprema, i opreme i tijela, glavna su i najbitnija prevencija od ozljeda. Svaki dan prije skijanja potrebno je zagrijati mišiće, a na kraju svakog skijaškog dana preporučljivo je i istegnuti mišiće kako bismo spriječili bolove u njima, kaže.

Pročitajte i koliko kalorija uspijemo otopiti klizanjem?

Skijanje doprinosi fleksibilnosti i poboljšavanju ravnoteže
Skijanje doprinosi fleksibilnosti i poboljšavanju ravnoteže (Foto: Getty Images)