Brije li se "pravo muško" ispod pazuha ili ne i može li se muževnog muškarca zateći za sudoperom sa spužvicom za suđe? Istraživanje na temu muževnosti pokazalo je da se u Hrvatskoj neki stavovi o muževnosti s godinama ipak mijenjaju

Istraživanje o muževnosti provedeno u Hrvatskoj dalo je nedvosmislene odgovore. Većina Hrvata smatra da je muževno prati suđe, čak 54 posto ispitanih, a apsolutno najveća većina složila se oko pitanja je li muževno brinuti o ženskom zdravlju – čak 73 posto ispitanih reklo je da.

Većina Hrvata smatra da je muževno prati suđe, čak 54 posto ispitanih, a apsolutno najveća većina složila se oko pitanja je li muževno brinuti o ženskom zdravlju – čak 73 posto ispitanih reklo je da

Kad se radi o higijeni, većina Hrvatica i Hrvata preferira "prirodan" izgled, pa 56 posto kaže da brijanje ispod pazuha nije muževno. Iako dlake ispod ruke ne smetaju, čini se da one na licu ne stvaraju naročit efekt – 76 posto ispitanika kaže da muškarci s bradom nisu muževniji od onih bez nje.

Kad se radi o zanimanjima, između građevinara, automehaničara i drvosječe ispitanici su odabrali drvosječu kao najmuževnije. Zanimljivo, o zanimanju programera mišljenja su podijeljena - tako 52 posto muških ispitanika kaže kako se radi o muževnoj profesiji, dok žene u većini (njih 47 posto) kažu kako programer nije muževno zanimanje.

Hrvati da bi bili smatrani muževnim, ne trebaju niti pratiti modu– čak 47 posto ispitanika kaže kako nije muževno slijediti trendove, dok 12 posto ne može ocijeniti.

Kad ih se pita o životnim vrijednostima, ispitanici kažu da muževni muškarac prioritete treba posložiti tako da obitelj stavi na prvo mjesto, zatim posao, a tek tada slobodno vrijeme.

Ispitivanje o muževnosti naručili smo kako bismo saznali jesu li stereotipi koji se često provlače u javnosti uistinu utemeljeni i razmišljaju li građani Hrvatske stvarno tako tradicionalno. Neke rezultate smo očekivali, dok su nas neki ugodno iznenadili. U našem se poslu često susrećemo s tim stereotipima, jer se bavimo "muškim" poslom, ali baš zato mislimo da stereotipe treba propitivati, rekla je Martina Drezga, direktorica tvrtke Drezga, koja zastupa švedsku tvrtku Husqvarna u Hrvatskoj.

Istraživanje je provedeno u kolovozu, na nacionalno reprezentativnom uzorku.

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju