Odijelo čini čovjeka, a s time se najbolje mogu poistovjetiti glumci, koji uskaču iz jednog kostima u sljedeći kako bi barem nakratko postali netko drugi. U Gradskom kazalištu Trešnja već godinama uveseljavaju najmlađe svojim prekrasnim predstavama i živopisnim kostimima, koji cijeloj predstavi daju dušu, a sve o tim divnim kostimima i što nas čeka u narednom razdoblju ispričala nam je garderobijerka Gradskog kazališta Trešnja – Petra Škrnanc, kao i njegova ravnateljica – Višnja Babić.

Galerija Gradsko kazalište Trešnja Gradsko kazalište Trešnja Philips parna postoja PerfectCare 8000 +17 Philips parna postoja PerfectCare 8000

Kostimi su jedan od primarnih načina koji pomažu redatelju da prikaže svoju priču kako ju je zamislio. Biti kostimograf ne podrazumijeva samo slaganje lijepe odjeće. Mora se imati dobro oko za izvanredni dizajn, mora se opsežno poznavati povijest kostima i mode jer kada ti kostimi izađu na scenu, tada publika dobije osobnost lika i glumci se mogu lakše transformirati u svoju ulogu. Ja volim reći da je kostimografija jedan od vizualnih identiteta predstave, kao i scenografija, rekla je Petra Škrnanc.

Gradsko kazalište Trešnja Gradsko kazalište Trešnja Foto: Nova Studio/ Tibor Marochini

U Gradskom kazalištu Trešnja Petra ima priliku raditi s kostimima velike vrijednosti, od kojih je najstariji kraljevski kostim iz predstave Vodenka, a koji broji punih 40 godina.

Sa svakim kostimom mora se biti uvijek pažljiv jer svaki je kostim nevjerojatno vrijedan. Većina kostima mora se raditi iz temelja i onda oni budu bogati, raskošni i zato svi mi moramo biti pažljiviji prema njima, pogotovo ako su iz nekog povijesnog razdoblja. Ako su predstave modernije, onda je to više modernija odjeća, pa tu malo pada vrijednost kostima, rekla je kostimerka Petra.
Philips parna postoja PerfectCare 8000 Philips parna postoja PerfectCare 8000 Foto: PR
Kada se kostim vadi iz fundusa i ulazi u tekuću predstavu, tada ga je potrebno osvježiti, ispeglati i vratiti mu nekadašnji sjaj. U tome im trenutačno neizmjerno pomaže parna postaja Philips PerfectCare 8000, posebice kada su u pitanju delikatniji materijali.

Otkako smo dobili Philipsovu parnu postaju, promijenilo se puno toga nabolje što se tiče tekstila. Dogodila se jedna velika stvar koju prije nismo imali, a to bi bila fleksibilnost s tkaninama jer mnogo kostima u kazalištu ima vrlo, vrlo tanke i nježne tkanine poput gaze, svile i šifona, koje se prije praktički nisu mogle peglati i moralo je sve ići na kemijsko. Philipsova parna postaja ima te dobre stvari da ne može materijal progorjeti i održava kostime svježima, rekla je kostimerka Petra.
Philips parna postoja PerfectCare 8000 Philips parna postoja PerfectCare 8000 Foto: Nova Studio/ Tibor Marochini
Parna postaja Philips PerfectCare 8000 obogaćena je tehnologijom OptimalTEMP, koja uvijek pegla na optimalnoj temperaturi, pa se ne moramo brinuti o tome da će materijal progorjeti čak i ako ostavimo stopalo parne postaje na samoj tkanini i posvetimo se nečemu drugome. Pametno automatski ispušta paru za okomito i vodoravno glačanje, a upravo je ta para ono što oduševljava Petru u njezinu radu s kostimima.
Philips parna postoja PerfectCare 8000 Philips parna postoja PerfectCare 8000 Foto: Nova Studio/ Tibor Marochini
Koliko kostim glumcu znači, zna i ravnateljica Gradskog kazališta Trešnja Višnja Babić, koja iz perspektive glumice može iz prve ruke reći kako se osjećaju oni koji su svaki dan, tjedan ili mjesec netko drugi.
Kostim iz predstave Zlatarevo zlato Kostim iz predstave Zlatarevo zlato Foto: Nova Studio/ Tibor Marochini
Ja kao glumica znam koliko je kostim bitan. Kostim treba biti dodatak liku koji ti tumačiš i ne smiješ na njega misliti. On mora biti prilagođen tebi, tvojem liku i onome što ti hoćeš pokazati. Moraš se u njemu osjećati opušteno i normalno kao da je to tvoja odjeća. Prema tome, neizmjerno je bitan', rekla je ravnateljica i glumica Višnja Babić i dodala što nas čeka u predbožićnom razdoblju u kazalištu Trešnja: Ove godine igramo Mašu i Božić, koju nismo igrali jako dugo i s kojom je publika vrlo zadovoljna, a moram reći i glumci, i to ćemo igrati skoro cijeli prosinac.
Kostim iz predstave Ježeva kućica Kostim iz predstave Ježeva kućica Foto: Nova Studio/ Tibor Marochini
Osim predstave Maša i Božić, tu je i nevjerojatno popularna Ježeva kućica, a kostim Lije Petri je jedan od najdražih.

Kostim je iz modernog doba. Imamo prekrasan kaput napravljen od pletiva, a od pliša je napravljena haljina. Preko toga je, naravno, umjetno krzno, kao i njezini repić i uši i orukvice na rukavima, rekla je Petra i nadovezala se na još jedan omiljeni kostim: S druge strane, prekrasna nam je haljina iz predstave Zlatarevo zlato. To je jedna od naših starijih predstava. Ona dolazi iz jednog doba Tudora. Ova haljina napravljena je od shantung svile i ima u sebi ušivene kosti. No za kazališne potrebe mi ne možemo uvijek imati autentični korzet, nego postavljamo i patentne zatvarače kako bi nam bilo lakše mijenjati kostime usred predstave ako su u pitanju brze presvlake.
Detalji kostima iz predstave Zlatarevo zlato Detalji kostima iz predstave Zlatarevo zlato Foto: Nova Studio/ Tibor Marochini
Najljepše doba godine, koje najviše veseli naše najmlađe, nalazi se odmah iza ugla, stoga ne postoji bolji način da oživimo duh Božića od predivne predstave u kultnom Gradskom kazalištu Trešnja i tako oduševimo mališane čarobnim kostimima i bajkovitim pričama.

 

Nova StudioSadržaj je napravljen u produkciji Nova Studija, native tima Nove TV, u suradnji s partnerom Philips Domestic Appliances po najvišim profesionalnim standardima.

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju