Do prije nekoliko tjedana nismo bili sigurni hoće li ljeto biti otkazano ili ćemo ipak moći pokazati isklesano tijelo ove sezone.

Zbog zadanih mjera i preporuka nadležnih tijela ostali smo doma, a neki od nas pronašli su način da ostanu u formi i bez odlaska u teretanu ili trčanja kilometarskih ruta.

Iako su mnogi inspiraciju za vježbanje pronašli na raznim društvenim platformama, aplikacijama i web-stranicama, koje pružaju jasne i direktne upute kako izvoditi pojedine vježbe, nerijetko se zna dogoditi onaj krivi potez koji će nas dovesti do ozljede.

Donosimo vam listu triju najčešćih ozljeda koje možemo zadobiti za vrijeme treninga i kako postupiti ako se nađemo u takvoj situaciji.

1. Trkačko koljeno

Trkačko koljeno
Trkačko koljeno (Foto: Getty Images)

Svakome tko se upustio u vježbanje kod kuće prioritet bi trebalo biti pravilno izvođenje vježbi kako bi se smanjila mogućnost ozljeda. Hondromalacija patele najčešći je uzrok bola u koljenu, javlja se s vanjske strane i ujedno je jedna od najčešćih ozljeda tog najvećeg i najkompleksnijeg zgloba u ljudskom tijelu. Zapravo se radi o razmekšanju ili degenerativnim promjenama hrskavice čašice odnosno male okruglaste kosti s prednje strane koljena koja je uložena u tetivu kvadricepsa natkoljenice.
Do takve boli, ali i do ozbiljnih posljedica najčešće dolazi zbog nezagrijavanja i manjka koncentracije prilikom ponavljanja vježbi ili opetovanih radnji, a kao dodatni uzroci spominju se i ravna stopala, neanatomske ili istrošene tenisice, dugo sjedenje savijenih koljena te tvrda podloga.

Osjetite li bol u koljenu, smanjite na minimum aktivnosti koje opterećuju koljeno. Nakon što bol i upala splasnu, osobi se savjetuje odgovarajuća terapija kako bi povratila opseg pokreta i ojačala mišiće koji omeđuju koljeno. Ako se bol nastavlja i nakon poštede koljena i korištenja analgetika, potrebno je potražiti pomoć liječnika. Nakon njegovog inicijalnog pregleda dodatne dijagnostičke pretrage koje možete napraviti su ultrazvuk, rendgen i magnetska rezonanca. One će riješiti nedoumicu i potvrditi dijagnozu hondromalacije patele ili onda kada nije jasno što uzrokuje bol u koljenu. Događaju li vam se takve ozljede često valja razmisliti o kvalitetnom zdravstvenom osiguranju uz koje možete koristiti zdravstvene usluge u vrhunskim privatnim ustanovama te bez čekanja u redovima i na termine u bolnicama brzo riješiti svoj problem. Primjerice, Merkur u svojoj ponudi ima health4me Premium program dodatnog zdravstvenog osiguranja čiji cilj je niz preventivnih opcija kojima je fokus na proaktivnoj promjeni načina života i životnog stila koji održava zdravlje i može spriječiti oboljenja.

A kako bi spriječili ponavljanje ove ozljede kod koje nema mogućnosti potpunog oporavka jednom kad je oštećena, liječnici najčešće preporučuju stvari koje mogu spriječiti njezino daljnje oštećenje. Odmaranje od fizičkih aktivnosti, pravilno istezanje te ciljane vježbe poput jačanja mišića natkoljenice, vježbe ravnoteže i fizikalne terapije mogu pomoći u prevenciji ove ozljede koljena.

2. Uganuti gležanj

Uganuti gležanj
Uganuti gležanj (Foto: Getty Images)

Jedna od najčešćih nezgoda prilikom hodanja, vježbanja i bilo kakve sportske aktivnost - također je i uganuće gležnja. Ono usporava naš svakodnevni ritam jer, ukoliko se radi o najgorem stupnju uganuća, dolazi do nemogućnosti oslanjanja na tu nogu. Radi se o ozljedi ligamenata, tkiva koja međusobno povezuju kosti. U prva dva do tri dana potrebno je smanjiti oteklinu i bol te zaštiti ligamente od potencijalnih daljnjih ozljeda. Gležanj treba imobilizirati i što prije početi s rehabilitacijom. Ako niste sigurni u svoju dijagnozu, u svojoj polici dodatnog zdravstvenog osiguranja možete, bez dugog čekanja, dogovoriti termin s liječnikom te svoju terapiju dobiti u najkraćem mogućem roku, jer ako je ozljeda teža, rehabilitacija je ključna.
Merkur fit4life program ima dodatak osiguranju pod nazivom health4me Premium te nudi niz mogućnosti: od specijalističkog pregleda prema indikaciji do dijagnostičke obrade, čak i manje operacije ili kućnu njegu. Ako trebate i drugo mišljenje, Merkur osiguranje i to nudi kao opciju, a pokriće vrijedi u cijelom svijetu. 

Uganuće gležnja ozljeda je koja se često ponavlja, prilikom toga nastaju oštećenja tkiva koje je otprije nastradalo te sve manje i manje zadržava svoju primarnu funkciju - stabilizaciju. Kako ne biste opet prolazili kroz isti problem, potrebno je odabrati kvalitetnu obuću, vježbanje balansa kako biste zadobili kontrolu stopala, ali i rad na održavanju odgovarajuće tjelesne mase.

3. Ozljeda ramena

Dislokacija ramena
Dislokacija ramena (Foto: Getty Images)

Studija kaže da trećina ozljeda iz teretane otpada na ozljede ramena. Upravo taj rameni zglob spoj je nadlaktične kosti i lopatice te spada u najpokretljiviji zglob ljudskog tijela zbog količine i opsega pokreta koje može izvesti. Rame je poprilično sklono ozljedama jer je nestabilno, stoga je učvršćeno mišićima, ligamentima i tetivama. Nerijetko se događa dislokacija zbog prijašnjih trauma, sportskih ozljeda ili pak genetike. Pacijenti se najčešće javljaju specijalistima kada osjete bol u ramenu, bilo da se radi o lokaliziranoj ili onoj koja se širi. Srećom, nakon razgovora s pacijentom liječnik ili fizioterapeut vrlo brzo zaključuju o čemu se radi. Najčešće se dijagnoza potvrđuje RTG-om ili magnetskom rezonancom, na koju se dugo čeka.

Ako vas bolno rame ometa u svakodnevnim aktivnostima, liječnik će prepisati rehabilitaciju, na koju se najčešće čeka, baš kao i dijagnostiku. Želite li izbjeći dugo čekanje u redovima, unutar dodatnog zdravstvenog osiguranja možete pronaći listu Merkur partnera s odličnim programima za rehabilitaciju i brzo ozdravljenje vašeg problema, a MedEasy servis za vas dogovora preglede kod Merkurova ugovornog partnera.
Da rezimiramo, prije svega potrebno je odraditi zagrijavanje prije treninga, biti svjestan svojih mogućnosti i na prvo mjesto staviti svoje zdravlje. U slučaju da niste sigurni u izvođenje neke vježbe, potražite pomoć stručnjaka. Bilo da ste rekreativac ili aktivni sportaš, dobro je imati dodatno osiguranje jer sportske ozljede zahtijevaju brzo reagiranje kako ne bi došlo do katastrofalnih posljedica. Preuzmite kontrolu nad svojim zdravljem i vježbajte bez brige.