Svi to već dobro znamo, ali uvijek je dobro podsjetiti na važnost uzimanja dovoljno tekućine u vrijeme velikih vrućina. Prvenstveno se tu misli na konzumiranje većih količina vode i laganijih napitaka poput nezaslađenih sokova, dok bi se kofein i alkohol trebali izbjegavati.

Uz vodu, tijekom visokih temperatura, kada se i pojačano znojimo, važno je paziti i na povećani unos elektrolita, primjerice konzumacijom sportskih, odnosno izotoničnih i energetskih napitaka. Pojačanim znojenjem tijelo gubi vodu, ugljikohidrate i elektrolite (osobito natrij), koje je potrebno nadoknaditi. 

Elektroliti su tvari neophodne za funkcioniranje živčanog sustava te reguliranje razina tjelesnih tekućina. Neophodni su za pravilan rad svih stanica u organizmu te imaju ključnu ulogu u regulaciji pH vrijednosti u tijelu, pravilnom radu mišića i prijenosu živčanih signala. Elektroliti mogu nositi pozitivne ili negativne električne naboje, a najvažniji elektroliti za čovjekov organizam jesu kalcij, magnezij, kalij, natrij i kloridi.

Unosom elektrolita smanjit će se osjećaj umora i iscrpljenosti koji često dolazi s velikim vrućinama, a simptomi nedostatka elektrolita u organizmu uključuju i grčeve u nogama, glavobolju i nesanicu.

Vrč i čaša vode Izbjegnite je! Greška s ispijanjem vode zbog koje još teže podnosimo vrućine

Žena toči vodu u čašu Što se dogodi u tijelu ako popijete samo jednu čašu vode dnevno?

Osim određenim napitcima, elektroliti se mogu nadoknaditi i konzumacijom određenih namirnica, koje uključuju:

  • svježe voće poput limuna, naranči, jagoda, šumskih plodova, ananasa, lubenice, breskva, grožđa
  • svježe povrće poput špinata, kelja, kupusa, rajčica, blitve, raštike, paprike i krumpire
  • mlijeko, sir i druge mliječne proizvode
  • orašaste plodove, sjemenke i žitarice.

 

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju