Dr. med. Lakoš: Počnite primjenjivati ono što znate o zaštiti od UV zračenja

U petak 21. srpnja, na plaži Balustrada u Crikvenici, više od 140 građana pristupilo je besplatnom dermatološkom pregledu koji se održao u sklopu dm-ove kampanje "Sunce sja tamo gdje smo mi!". Dr. med. Gordan Lakoš pregledavao je madeže i promjene na koži te je 14 pregledanih uputio na daljnje pretrage, od toga osam zbog atipičnih madeža, četvero ljudi zbog bazocelularnih karcinoma te dvoje zbog prekanceroza.

"Tijekom tri sata pregledu se odazvalo 146 ljudi što je zaista impresivan broj. Građani su svjesni opasnosti izlaganja suncu i poznaju sve rizike. Dobro su upoznati s načinima zaštite od UV zračenja, ali to ne primjenjuju u dovoljnoj mjeri. Moramo nastaviti poticati naše sugrađane da ono što su tijekom godina naučili o zaštiti od sunca postane dio njihovog svakodnevnog rituala brige o zdravlju", izjavio je dr. med Lakoš.

U Hrvatskom dermatovenerološkom društvu ističu kako je sunce važno za brojne fiziološke procese. Naglasak stoga treba biti na poticanju fotoprotektivnog ponašanja koje podrazumijeva navike poput izbjegavanja sunca između 10 i 16 sati, nošenja fotoprotektivne odjeće te korištenja proizvoda za zaštitu od sunca s visokim zaštitnim faktorom i širokim spektrom zaštite od UVA i UVB zraka.

Koža pamti učinke sunca, a najveća akumulacija događa se tijekom djetinjstva i adolescencije. Kako bi potaknuo najmlađe na razvoj zdravih životnih navika, dm je na kupalištu Poloj organizirao i zabavne radionice na kojima su djeca naučila da je uz kremu sa zaštitnim faktorom potrebno nositi šešir ili kapu, oči zaštititi naočalama te izbjegavati sunce kada je ono najintenzivnije.

"Ključ edukacije najmlađih je u kombinaciji zabave i učenja na primjeru odraslih. U Crikvenici smo potaknuli odrasle i djecu na pregled madeža i najmlađima pokazali kako zabava i odgovornost prema zdravlju mogu ići jedno uz drugo. Drago nam je što se pozivu dm-a odazvao velik broj građana jer je za bezbrižan boravak na suncu uistinu potrebno malo truda, a rezultati su značajni i dugotrajni", izjavila je Karmen Kovaček Lilek iz dm-a.

Tijekom osam godina kampanje u sklopu koje dm u suradnji s Hrvatskim dermatovenerološkim društvom organizira besplatne preglede, pregledano je više od 7.900 građana. Sedam godina za redom dm je u sklopu inicijative osigurao edukativne materijale i proizvode za zaštitu od sunca svim vrtićima u Hrvatskoj, a ove godine proizvode za zaštitu od sunca dm je donirao djeci bez roditelja i bez odgovarajuće roditeljske skrbi u 19 udruga i institucija diljem Hrvatske.

 

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju